2011-09-22, 23:44
Medlem
Du tillbringar ju hela dagarna på ditt jobb, våga ta för dig och hitta något du finner intressant för i helvette.

CRED till knegare i alla fall. Inte alla som har psyke att göra något helt hjärndött hela livet för en lön som räcker till en vecka på mallis i juli.
Citera
2011-09-22, 23:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sadism
Du tillbringar ju hela dagarna på ditt jobb, våga ta för dig och hitta något du finner intressant för i helvette.

CRED till knegare i alla fall. Inte alla som har psyke att göra något helt hjärndött hela livet för en lön som räcker till en vecka på mallis i juli.

hur menar du ta för mig? På jobbet eller? Knappast då jobbet är ganska enformigt, visserligen går tiden ganska snabbt men det är inte så att jag kommer vara här mer än 6 månader till, max! Jag har större planer än att jobba och jobba för samma mål hela tiden.
Citera
2011-09-23, 00:50
Medlem
Hurris avatar
1990 säger det mesta.

Men, jag förstår ändå vad du menar. Det här med 5 veckor semester är vad du har rätt till.
Men du kan alltid be om tjänstledighet. Det är ledighet som din arbetsgivare i sin tur måste bevilja. Men det brukar inte vara några problem om man är ute i god tid. Du får å andra sidan dock inte betalt.

Som jag, jag har ett jobb jag tycker är kul. Jag tycker att det är roligt att vara med mina arbetskompisar. Och jag sysslar med någonting jag tycker är roligt och intressant. Jag föreslår dig att jobba med det du är intresserad av. Sedan för att du ska ha råd att göra allt det du vill, och vad det lider möjligen även försörja en familj så måste man tyvärr jobba för att få in en lön.
Citera
2011-09-23, 01:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hurri
Sedan för att du ska ha råd att göra allt det du vill...

Är det en självklarhet att saker man vill göra kostar pengar?
Citera
2011-09-23, 02:22
Medlem
Hurris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JonahQuizz
Är det en självklarhet att saker man vill göra kostar pengar?

För mig kostar allt som är roligt pengar (mycket).
Citera
2011-09-23, 03:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cantona1990
hur menar du ta för mig? På jobbet eller? Knappast då jobbet är ganska enformigt, visserligen går tiden ganska snabbt men det är inte så att jag kommer vara här mer än 6 månader till, max! Jag har större planer än att jobba och jobba för samma mål hela tiden.

"Du" var inte riktat till dig som person. Utan mer till den stora massan. Gör något annat än att knega om du hatar det så mycket. Spara ihop några hyror och ta en riktig funderare. Kanske börjar du plugga?
Citera
2011-09-23, 05:08
Medlem
gugglianos avatar
Man försätter sig i viloläge, som en dator typ, och har bara det viktigaste igång, annars blir man tokig, speciellt om man ska se det så krasst som du målar upp det. Nu har jag i och för sig inte ett 9-5jobb måndag-fredag, men det känns på ändå kan jag lova. Det är väl mest när det verkligen börjar närma sig semester som man börjar få lite åt nerverna för att tiden går så lååååååååångsamt, men annars tänker jag inte så mycket på det. Att börja längta i december är liksom ingen idé nu när man har familj. Förr kunde det bli en panikresa till thailand under vintern men nu går det som sagt inte. Man har dom där 5 veckorna på "sommarn" att längta efter, år in och år ut.
Citera
2011-09-23, 06:50
Medlem
Upn0rths avatar
Så du anser dig vara en arbetsmyra? Niggah please..
Citera
2011-09-23, 07:15
Medlem
Citat:
jag menar inte bara antal timmar man lägger ned, jag pratar om energin. Jobbar man 8 timmar på ett lager/industri så orkar man inte göra så mycket mer när man kommer hem.

Om man nu är en sådan person som blir trött av det och inte gillar det kanske man ska byta arbete till något annat?
Citera
2011-09-23, 07:39
Medlem
Jag förstår hur du tänker TS. Så länge du bara har dig själv att försörja funkar den livsstilen.
Är det barn i bilden får man helt enkelt jobba för att få det att gå runt.
Barnen ska aldrig behöva stå utan något. Jag undrar även om du får knulla? Hur ser kvinnorna i ditt liv på din livsstil, ditt tankesätt? Finner dem dig intressant, rent av lite rebellisk?
Citera
2011-09-23, 08:14
Medlem
MrHumpes avatar
Citat:
jag menar inte bara antal timmar man lägger ned, jag pratar om energin. Jobbar man 8 timmar på ett lager/industri så orkar man inte göra så mycket mer när man kommer hem.

20år gammal, jobbar på industri för tillfället. 05.00-14.10/14.10-23.40 i skiftgång varannan vecka. Visst kan det vara jobbigt att gå upp 04.00 varannan vecka, men du får istället hela dagen fri senare.

När man ser lönen ramla in den 25e så mår man bättre än någonsin.

Jag ser heller inga problem med att inte hinna med eller orka annat. Lägger mig mellan 22.00-23.00 varje kväll, då hinner man få mycket gjort. Bara att vänja sig vid at sova lite mindre!

Men visst, här stannar jag inte i flera år, utan har tänkt dra vidare utomlands igen då det var det bästa jag gjort. Jag hade gett dig rådet att jobba så mycket du kan i några månader, spara ihop 150.000 och stick till Thailand eller något, där överlever du 1.5 år utan problem för dem pengarna. Kan du även hitta något kneg där nere en dag i vecka eller något, så klarar du dig än längre.

Res. För stavfel, sitter på iPhonen på jobbet.
Citera
2011-09-23, 08:41
Medlem
Flashborns avatar
Citat:
såhär ligger det till, jag jobbar just nu deltid, d.v.s. 60-100timmar per månad. Vilket räcker för att betala räkningar och lägga undan ett par tusenlappar. Skulle jag vilja ha heltid så kanske jag skulle få men nu är problemet att jag inte pallar heltid.

Jag förstår mig inte på folk som jobbar år efter år, fem dagar i veckan för att sedan ta en liten semester på 5 veckor och åka utomlands för att sedan börja om på samma sätt. Jag arbetar oftast 2-3 dagar i veckan och kan således ha ledigt 3-4 dagar i veckan, sova ut hur mycket jag vill. Dra ut ch luffa runt, umgås, träna, filosofera m.m.
Kör jag ett fem dagarspass så räcker inte helgen till något, jag menar lördag är i princip en vilodag och sedan på söndag måste man tänka på nästa dag för att jobba osv. Detta är inget liv. Jag vill inte bli instängd och accepterar inte heller denna livsstil vilket faktiskt gör mig lite förbryllad eftersom de flesta verkar redan ha gjort det.

Det finns så mycket jag vill göra som jag håller på att fundera över men av olika anledningar inte kan sätta planen i verk ännu.

Ska tilläggas att jag är allt annat än lat då jag sliter de dagar jag jobbar och är väl känd som en arbetsmyra.

Så nu till frågorna...

1. Är jag unik eller finns det fler som är förbluffade över detta maniska system som råder idag då alla är princip robotar?

2. Hur orkar folk att i princip jobba ihjäl sig? Inser de inte vad de missar?

1. Du är inte ensam

2. Nej, de gör de inte.

Är i exakt samma sits som dig.

Mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här