Enormt irriterande. Köpte mobilen nyligen, den har varit skitbra, men sen så helt plötsligt började det stå no service. Gick inte att smsa eller ringa, eller ta emot sms och telefonsamtal. Gick inte heller att gå in på mobila nätverket. Jag kan connecta till ett wifi nätverk, men det är det enda. När jag försöker ringa står det "Mobile network not available". Även fast det alltid har funkat innan.
Jag ringde in till support några veckor sedan efter att detta hade börjat, och jag skickade in den till service. Fick tillbaks mobilen idag och antog att allt skulle funka nu... Men nej. Fortfarande samma grej. Jävla kompetenta de var på det servicecentret då. Så nu vänder jag mig till flashback istället, ni kanske är bättre än de jag skickade in mobilen till. Man kan ju hoppas i alla fall.
Senast redigerad av Sciz 2011-09-22 kl. 16:09.
Den enda jag kan komma att tänka på är att sätta på och stänga av flight mode. Jag antar att du har testat det så jag tycker att du ska ringa tillbaka till kundtjänsten och be att få prata med någon form av chef, det brukar gå bättre då
Vad händer när du startar om den? får du ange pinkod?
Och är du säker på att ditt simkort fungerar i annan telefon? Testa det bara för att kunna utesluta problem med abg/täckningen
Jag testade sim kortet i min (mycket) gamla mobil, då står det "sätt i rätt SIM-Kort", vet inte om det säger någon nåt. Jag testade iofs kortet i min kompis smartphone ett par dar sedan, och telefonen funkade och allt, men även fast mitt kort var i så var det bara hans kontakter som fanns på mobilen. Men det kanske funkar så? Inte vet jag, jag har aldrig testat runt med olika sim kort i olika mobiler. Det kan ju också vara pga innan jag skickade in mobilen systemåterställde jag den för att testa om det skulle fixa den, så jag har inga kontakter eller nånting på sim kortet.
Okej, det vore ju väldigt bra om du kan vara säker på att ditt simkort fungerar (gärna i en mobil som är 0-5 år eller så).
Du kan annars testa gå in i inställningarna och se ifall du kan skapa en ny pinkod, om det går så har ju telefonen och kortet kontakt.
Fungerar kortet i annan telefon då är det ju antingen hårdvara eller mjukvaran som är trasig i din S2a. Du kan ju alltid testa återställa mobilen med Samsung kies (ta säkerhetskopia först)
Tycker dem borde gjort det på verkstaden men alltid värt ett försök.
Eftersom du fick tillbaka mobilen så verkar dem ju testat den och den bör fungerat då.
Skickade du även med ditt simkort eller tror du dem testade med ett annat sim?
förresten bör det inte vara simkortet det är fel på, eftersom jag minns att när mobilen slutade funka så testade jag med två av mina kompisars simkort, och det funkade inte med någon av dem, blev samma grej som med mitt egna simkort då.
okej, nä precis, det verkar ju vara något med mobilen då.
om återställning inte hjälper så är det ju bara serviceverkstaden igen då och hoppas dem fixar det denna gång, surt.
först efter tre gånger på verkstad med samma problem (utan att det åtgärdats) så har du rätt till en ny mobil
Det låter inte så jättekul. Tog ju två veckor att få tillbaks mobilen efter jag skickat in den. Ingen som vet om det är något annat fel som man kan fixa på nåt lättare sätt?
Jag hade planerat att ringa dem imorrn ändå men jag vill jättegärna inte skicka in den igen. Finns det ställen där man kan lämna in den för hand istället för att skicka in på post? Då kanske man kan få tillbaks den snabbare i alla fall, och förklara problemet bättre också.
Kan det vara nåt med abonnemanget på nåt sätt? Förfallodatumet för denna månad är om en vecka så det känns inte som det skulle kunna vara nåt med det, men jag vet inte.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!