2012-02-08, 21:01
Citat:
Ursprungligen postat av GrottNeger
Om du inte vill ha skydd av polisen längre bör du väl åtminstone påtala verkligheten och låta folk veta hur illa det är med polismyndigheten? Alltså en organisation som till 80% består av inkvoterade latmaskar och halvkriminella analfabeter som är nöjda med att lyfta lön.
Speciellt är det aktuellt nu när polisen i Malmö och T. Bodström i Efterlyst dag ut och dag in upprepar mantrat om att det sällan eller aldrig är farligt att vittna, man ska vittna och man får all hjälp som kan behövas om man vittnar.
Så din historia är relevant.
Så här kommer det gå till om du kontaktar media:
1. Man pratar med dig, lyssnar på din historia och funderar på om dina krav på anonymitet är rimliga - vilket dem är.
2. Man kollar upp fallet och kollar så att du verkligen är det vittne du uppger dig vara.
3. Man försöker hitta någonting som styrker att du blivit lovad skydd.
4. Man ställer polisen mot väggen.
Tror du har enbart att vinna på att outa poliserna.
Speciellt är det aktuellt nu när polisen i Malmö och T. Bodström i Efterlyst dag ut och dag in upprepar mantrat om att det sällan eller aldrig är farligt att vittna, man ska vittna och man får all hjälp som kan behövas om man vittnar.
Så din historia är relevant.
Så här kommer det gå till om du kontaktar media:
1. Man pratar med dig, lyssnar på din historia och funderar på om dina krav på anonymitet är rimliga - vilket dem är.
2. Man kollar upp fallet och kollar så att du verkligen är det vittne du uppger dig vara.
3. Man försöker hitta någonting som styrker att du blivit lovad skydd.
4. Man ställer polisen mot väggen.
Tror du har enbart att vinna på att outa poliserna.
Vet inte om TS gick till media efter tipset om det här.
Men jag har råkat ut för liknande, iaf episoden
om att bli LURAD angående det skydd man blev lovad, i mitt fall kan jag bevisa att jag blev lovad det och att jag till och med ingick i deras vittneskyddsprogram fram till och med rättegången var avklarad, efter det var det bye bye!
Det var inte så längesedan jag skrev till SVT, TV3, och TV4 och tipsade dem om min story och hur man blir behandlad efter man vittnat.
Men INGEN av dem har hört av sig eller svarat mig, så jag tror inte det är så lätt som att bara gå till media, ämnet är känsligt även för dem.
Visst ger dom polisen kritik ibland men även media har sina gränser och att nu när polisen förbryllat försöker få folk att ställa upp och vittna, ja nu skulle det bli kaos om det kom fram vad som verkligen sker!
Så jag tror inte nån vill ta i detta smutsiga ämne tyvärr, media skyddar polisen genom att blunda denna gång!