2012-02-08, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrottNeger
Om du inte vill ha skydd av polisen längre bör du väl åtminstone påtala verkligheten och låta folk veta hur illa det är med polismyndigheten? Alltså en organisation som till 80% består av inkvoterade latmaskar och halvkriminella analfabeter som är nöjda med att lyfta lön.

Speciellt är det aktuellt nu när polisen i Malmö och T. Bodström i Efterlyst dag ut och dag in upprepar mantrat om att det sällan eller aldrig är farligt att vittna, man ska vittna och man får all hjälp som kan behövas om man vittnar.
Så din historia är relevant.

Så här kommer det gå till om du kontaktar media:
1. Man pratar med dig, lyssnar på din historia
och funderar på om dina krav på anonymitet är rimliga - vilket dem är.
2. Man kollar upp fallet och kollar så att du verkligen är det vittne du uppger dig vara.
3. Man försöker hitta någonting som styrker att du blivit lovad skydd.
4. Man ställer polisen mot väggen.

Tror du har enbart att vinna på att outa poliserna.

Vet inte om TS gick till media efter tipset om det här.

Men jag har råkat ut för liknande, iaf episoden
om att bli LURAD angående det skydd man blev lovad, i mitt fall kan jag bevisa att jag blev lovad det och att jag till och med ingick i deras vittneskyddsprogram fram till och med rättegången var avklarad, efter det var det bye bye!

Det var inte så längesedan jag skrev till SVT, TV3, och TV4 och tipsade dem om min story och hur man blir behandlad efter man vittnat.

Men INGEN av dem har hört av sig eller svarat mig, så jag tror inte det är så lätt som att bara gå till media, ämnet är känsligt även för dem.

Visst ger dom polisen kritik ibland men även media har sina gränser och att nu när polisen förbryllat försöker få folk att ställa upp och vittna, ja nu skulle det bli kaos om det kom fram vad som verkligen sker!

Så jag tror inte nån vill ta i detta smutsiga ämne tyvärr, media skyddar polisen genom att blunda denna gång!
Citera
2012-02-08, 23:00
Medlem
rockandrollas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheFugitive
Jag vill absolut inte gå till media, jag vill inte synas alls mer tyvärr.

Media har ett källlskydd som faktiskt går att lita på då de tjänar pengar på att hålla dig anonym.
Häng ut varenda än från gängråttorna till statens uniformerade terrorister.

Skaffa en pistol och skjut om det behövs.
Citera
2012-02-08, 23:04
Medlem
rockandrollas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kankankandetva
Vet inte om TS gick till media efter tipset om det här.

Men jag har råkat ut för liknande, iaf episoden
om att bli LURAD angående det skydd man blev lovad, i mitt fall kan jag bevisa att jag blev lovad det och att jag till och med ingick i deras vittneskyddsprogram fram till och med rättegången var avklarad, efter det var det bye bye!

Det var inte så längesedan jag skrev till SVT, TV3, och TV4 och tipsade dem om min story och hur man blir behandlad efter man vittnat.

Men INGEN av dem har hört av sig eller svarat mig, så jag tror inte det är så lätt som att bara gå till media, ämnet är känsligt även för dem.

Visst ger dom polisen kritik ibland men även media har sina gränser och att nu när polisen förbryllat försöker få folk att ställa upp och vittna, ja nu skulle det bli kaos om det kom fram vad som verkligen sker!

Så jag tror inte nån vill ta i detta smutsiga ämne tyvärr, media skyddar polisen genom att blunda denna gång!

Börja hos slaskmedia Aftonbladet, nyheter24, expressen, metro osv. Är det "kuturberikare" så tycker jag du ska ta kontakt med www.nationell.nu/ eller http://avpixlat.info/

I krig och kärlek är allt tillåtet.
Citera
2012-05-15, 14:24
Medlem
TS hoppas inte du har dött, man vet aldrig

Men ville bara göra det väldigt klart för alla att media är ett skämt!

Har kontaktat alla TV-kanaler och nu även större tidningar, men ingen vill fan ta upp hur polisen ljuger.
Inte ens ett enda svar får man från dem, ändå är det snart 6 månader sedan.

Jag påstår att media skyddar polisen genom att mörka "obekväm" fakta.

Program som uppdrag granskning är ett skämt. Här får dom en grym story hur man vittnar och sedan direkt efter rättegången inte får det skydd man blev lovad av polisen, utan tvärt om, man står helt ensam och helt utan hjälp och allt som polisen BEVISLIGEN sa innan gäller inte längre!

Och vad gör uppdrag granskning åt det? INGET, dom tar upp nån jävla idiot som får för lite lön på Mc Donalds, eller hur folk som söker jobb blir mobbade för dom stavar fel i sina ansökningsbrev
Uppdrag granskning my ass, uppdrag politiskt korrekt hade varit bättre!

Janne Josefsson du är en föredetting.

Ni som vill att media ska ta upp ett av alla fall där polisen ljuger för vittnen och vilken hjälp dom ska få och 100 löften till som dom inte håller? Det är bara att höra av sig till Svt eller TV4 eller TV3, dom har alla fått storyn men sen tog det stopp!
Citera
2012-06-06, 23:57
Medlem
Nu på kanal 1 "Malmöpolisen" del 6 av 6 även repris imorgon 7e juni.
Malmöpolisen frågar sig varför ingen vågar vittna

Citat från första inlägget i tråden--->
"
IDAG:
Nu bor vi på vad som kan jämföras med en flyktingförläggning och har inga möjligheter till jobb och bostad där vi kan tänka oss att bo, dvs med någon sorts anknytning till nära och kära eller ens i närheten av dem. Våra besparingar är sedan länge slut, vi har ju fått betala allt själva och det är inte billigt att flytta runt flera ggr för att man inte kan få en permanent bostad, har blivit mycket hotell och vandrarhem och dyra flyttlass och dyra hyror av magasinering av möbler etc etc.

Inget skadestånd har vi fått heller för detta av staten, och det som dom/den dömda utdelats lär vi ju inte få pga kölapp hos kronofogden.

Kort och gott, våra liv är totalt förstörda och ingen hjälp eller ersättning har vi fått för det, fastän vi ställde upp och vittnade, fastän vi först var tveksamma till att vittna, men blev övertalade av polisen.

Måste tyvärr råda samtliga människor där ute att INTE absolut INTE lita på polisen och vad dom lovar innan en rättegång, dom kan tydligen säga massa saker och sedan inte behöva hålla något av det."

Så, Malmöpolisen! Fråga inte varför folk inte vittnar när dom sett något, svaret på den frågan har ni fått i texten ovan!

Jävla grisar är ni!
Citera
2012-06-07, 00:30
Medlem
Murder.Incs avatar
Snart finns det bara ett alternativ kvar och det är att alla svenskar går ihop och tar tillbaka vårat land från blattarna. Polisen vågar inte längre, åklagare och nämdemän blir hotade i rättssalarna och våra äckliga folkvalda politiker( utom SD ) låtsas som ingenting och lever vidare i sin drömvärld om det perfekta mångkulturella Sverige. Fy fan, våra förfäder vänder sig i sina gravar när dom ser sveket mot det land och välfärd som dom byggde upp med hårt och tungt arbete. Varför blir man hatisk? Ja gissa varför.
Citera
2012-06-07, 17:09
Medlem
jonte-malmos avatar
Efter rättegångarna är du inget värd längre, och så undrar politikerna sen varför fler och fler tappar tron på rättsväsendet. Ja varför?
Citera
2012-06-07, 21:37
Medlem
Screeners avatar
Kom ihåg att det goda alltid vinner. Ingen kommer undan den universella rättvisan.
Citera
2012-06-10, 00:23
Medlem
lzroners avatar
sveriges symstem assåå
Citera
2012-06-10, 13:25
Medlem
Och vafan sysslar media med då? Dom ska ju granska sånt här, men fan har inte fått svar från nått
jävla medier om min story som liknar TS berättelse

Tycker det är bra osmakligt av alla medier att låta polisen göra REKLAM i TV att det är lugnt att vittna för man får hjälp och skydd.

Sedan när det visar sig att så inte är fallet, då vänder medierna och tittar åt andra hållet.

Hallå tv3, Tv4, kanal 1 och Aftonbladet, Dagensnyheter, och en drös till som jag inte kommer ihåg.
Ni har alla fått storyn så fram med den, visa svenska folket hur det går till på riktigt efter man blitt lovad skydd och vittnat. Ni är fan lika jävla grisar som polisen om ni håller käft om detta!
Citera
2013-09-10, 12:12
Medlem
Nu får det vara slut på polisens skitsnack och rena lögner!

Jag var huvudvittne och ingick i polisens personskyddsgrupp inför en rättegång.

Jag blev lovad fortsatt skydd och skyddat boende och en massa andra saker som hör till vittnesskyddsprogrammet av polisens personskyddsgrupp men detaljerna skulle tas efter rättegången hette det!

Men direkt efter rättegången och domarna vunnit laga kraft så fick jag ett brev från min "kontaktperson" där det stod att jag inte längre tillhörde skyddet. Ingen motivering varför jag inte fick vara med i vittnesskyddsprogrammet längre utan bara ett meddelande att jag inte längre tillhörde dem.

Sedan var det min kontaktpersons underskrift och hans 2 chefers underskrifter fanns också med på pappret.

Min fd kontakt person heter Mats Sjöström och har hand om personskyddet i Västra Götalands län.

Sjöströms 2 chefer som skrev under att jag inte längre tillhörde personskyddet och att jag inte längre fick vara med i vittnesskyddsprogrammet heter:

Sven Alhbin (Länskriminalchef)

Klas Friberg (Länspolismästare)

Dessa båda chefer är kända för att stå i TV och be att folk ska vittna och sedan lova dem vittnesskydd, finns massor med sådana tidigare intervjuer från SVT och TV4.

Det som däremot inte är känt är hur det egentligen går till när dem slänger ut sina huvudvittnen från programmet och mörkar det hela så fint!

Intervju med Sven Ahlbin den ena chefen som skrev på att jag inte skulle få vara kvar i vittnesskyddsprogrammet:

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/...-skjutningarna

Intervju med Klas Friberg den andre chefen som skrev under att jag inte skulle få vara kvar i vittnesskyddsprogrammet:

http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=5640604

"flera gånger har polisen gått ut och vädjat till allmänheten om att höra av sig med vittnesmål.
– Det absolut viktigaste som finns är att vi får hjälp av invånarna, säger Klas Friberg."

Vill bara varna allmänheten att INTE lita på polisen när de ber er vittna och sedan lovar er skydd.
Det som låter så bra innan rättegången vänder snabbt efter rättegången och när polisen inte längre behöver er "hjälp" då får ni klara er själva igen och inget som tidigare lovats gäller längre.

Jag skickar här en hälsning till Mats Sjöström och Sven Ahlbin och Klas Friberg. Välkommen in i tråden och berätta för svenska folket hur ni systematiskt ljuger och lurar folk att vittna med tron om att de sedan ska få det skydd ni lovat dem.

Välkommen in i tråden och berötta varför ni gör på detta sättet?

Fyfan säger jag, hoppas ingen hjälper er mer någonsin, hoppas alla som vet nått håller käften i fortsättningen.
Citera
2013-09-11, 15:13
Medlem
Funderar på varför inte media vill ta upp min story?

Min story är 100% sann och vattentät, har ju till och med massa förundersökningar och domar samt brev från polisen att hänvisa till.

Ändå svarar inte följande medier mig när jag tipsar om hur poliserna Mats Sjöström, Sven Ahlbin och Klas Friberg i Västra Götaland kastar ut sina vittnen från vittnesskyddsprogrammet efter dom utnyttjat dom i rättegångar.

SVT (inget svar)
TV3 (inget svar)
TV4 (inget svar)

Aftonbladet (inget svar)
GP (inget svar)
GT Expressen (inget svar)

Janne Josefsson (inget svar)

Det är ju en ganska stor story faktiskt jämfört med allt som skrivs varje dag vilket gör det hela ännu mer obegripligt att ingen vill ta i den.

Kan polisen kontrollera media tro?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in