2011-09-22, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hatainternet
Först måste jag säga att det är tråkigt att läsa din historia, antar att det finns mer bakom ytan, men men om jag väljer att tro ordblint på din historia är det förjävligt. Ett av rättsväsendets stora problem är att få vittnen att ställa upp vid rättegångar och det gäller inte bara vid fall som ditt med organiserad brottslighet.

När ett vittne ställer upp ska det läggas resurser på vittnesskydd, kan ju jämföra vad advokatkostnader är för alla ljugande "klienter" varje år.

Rikta kritik mot polisen, skriv brev till din kontaktperson,hans chef och länspolismästaren, begär grund för beslut och som tidigare sagts kan ev media vara aktuell.

Den gamla klychan att hot sällan sätts i verklighet tröstar ju knappast..

Lycka till

Grunden för beslutet var att dom inte ansåg att vi behövde skyddet längre, men innan rättegången ansåg dom väldigt mycket det.

Tror ju knappast att dom brydde sig om oss, det begriper ju en idiot att vår hotbild inte blev direkt bättre efter rättegången när domen blev till våran fördel, eller ska jag kanske säga nackdel?

För det har bara blivit värre av att vi vittnade, hade vi betalt dom pengar så hade våra liv inte blivit förstörda, pengar kan man strunta i, men detta, vad är detta vi har hamnat i? Ett helvete kan jag säga och polisen ljög för oss rakt i ansiktet, det enda dom brydde sig om, var att vi skulle vittna till vilket pris som helst, när det väl var klart, som jag skrev innan "fuck off" sa dom till oss, kanske inte ordagrant men det var så det kändes.
Citera
2011-09-23, 01:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheFugitive
Grunden för beslutet var att dom inte ansåg att vi behövde skyddet längre, men innan rättegången ansåg dom väldigt mycket det.

Tror ju knappast att dom brydde sig om oss, det begriper ju en idiot att vår hotbild inte blev direkt bättre efter rättegången när domen blev till våran fördel, eller ska jag kanske säga nackdel?

För det har bara blivit värre av att vi vittnade, hade vi betalt dom pengar så hade våra liv inte blivit förstörda, pengar kan man strunta i, men detta, vad är detta vi har hamnat i? Ett helvete kan jag säga och polisen ljög för oss rakt i ansiktet, det enda dom brydde sig om, var att vi skulle vittna till vilket pris som helst, när det väl var klart, som jag skrev innan "fuck off" sa dom till oss, kanske inte ordagrant men det var så det kändes.
Varför är du hotad nu när de redan dömts? Ryck upp dig och bli en man!
Citera
2011-09-23, 02:03
Medlem
Citat:
Jag vill absolut inte gå till media, jag vill inte synas alls mer tyvärr.
Du behöver inte synas, det är poliserna som lämnade er åt gängen som ska hängas ut. Grävande journalister tar källskyddet på största allvar, och du kan ställa villkoren. Uppmärksamhet från media brukar ha stor genomslagskraft hos myndigheter. När folk får reda på hur jävla illa de har hanterat vissa fall, brukar de av någon märklig anledning ompröva sina beslut. Speciellt när chefer hängs ut.

Tänk på saken. Om du verkligen vill ha fortsatt skydd, behöver du skaka om beslutsfattarna ordentligt. Det görs bäst genom att hänga ut dem på bästa sändningstid. SVT, Tv4 och MTG-kanalerna har alla krim-program som hade lyssnat noga på din historia. Därtill finns de stora morgontidningarna.
Citera
2011-09-23, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av upptagetnickname
Varför är du hotad nu när de redan dömts? Ryck upp dig och bli en man!

Vem sa att jag var en man?

Hmm, låt mig tänka efter lite, någon hotade oss och krävde pengar. Någon fick inga pengar.
Någon fick ett straff istället. Nu är någon glad och har glömt bort oss eller?

Dessutom har någon gjort något mer som jag inte kan berätta pga anonymiteten.
Så det finns en hotbild. Bara det att polisen ljög oss rakt upp i ansiktet om i stort sätt allt dom lovade oss innan rättegången. Efter rättegången var vi inte värda ett piss för dom.

Jag är mer besviken på polisen än vad jag är på de kriminella i samhället.
Dom kriminella vet man var man har. Men polisen? Suck!!!
Citera
2011-09-23, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wafer_Madness
Du behöver inte synas, det är poliserna som lämnade er åt gängen som ska hängas ut. Grävande journalister tar källskyddet på största allvar, och du kan ställa villkoren. Uppmärksamhet från media brukar ha stor genomslagskraft hos myndigheter. När folk får reda på hur jävla illa de har hanterat vissa fall, brukar de av någon märklig anledning ompröva sina beslut. Speciellt när chefer hängs ut.

Tänk på saken. Om du verkligen vill ha fortsatt skydd, behöver du skaka om beslutsfattarna ordentligt. Det görs bäst genom att hänga ut dem på bästa sändningstid. SVT, Tv4 och MTG-kanalerna har alla krim-program som hade lyssnat noga på din historia. Därtill finns de stora morgontidningarna.

Jo du kanske har rätt där vad det gäller media. Fast vi har inget förtroende för polisen längre, och frågan är om man vill ha skydd av en organisation som man inte har förtroende för?
Citera
2011-09-24, 19:12
Medlem
Citat:
Jo du kanske har rätt där vad det gäller media. Fast vi har inget förtroende för polisen längre, och frågan är om man vill ha skydd av en organisation som man inte har förtroende för?
Där har du en poäng. Så anta nu att hur du än gör, kommer du inte att få skydd av polismyndigheten. Så häng ut dem. Varna framtida brottsoffer som hamnar i samma sits. Du sitter på värdefull erfarenhet.

Ta kontakt med Uppdrag Granskning och berätta din historia.

http://svt.se/2.102320/tipsa_oss
Citera
2012-02-07, 13:19
Medlem
Citat:

DETTA LOVAR POLISEN INNAN RÄTTEGÅNGEN:
Polisen lovade oss vittnesskydd och att vi skulle ingå i deras person-skyddsgrupp, samt att efter rättegången hjälpa oss med ett mer permanent boende. Vi blev även införstådda med att vi kunde få ersättning för alla extrakostnader som detta innebär för oss nu och efter rättegången, dvs resor som inte fanns innan, dyrare boende, etc etc.

2 veckor efter rättegången tyckte jag att vi borde ha hört något från polisens personskyddsgrupp angående den hjälp vi blev lovade och som skulle sättas in direkt efter rättegången var klar.

Jag ringer då personskyddsgruppen och ber att få tala med min kontaktperson, denna hänvisar mig då till sin chef istället. När jag väl kommer fram till chefen får jag till min stora jävla förvåning höra att vi inte tillhör personskyddsprogrammet längre och att vi nu får klara oss helt själva.
När jag frågar varför får jag inget konkret svar, det bara är så, ni är ute!

Kort och gott, våra liv är totalt förstörda och ingen hjälp eller ersättning har vi fått för det, fastän vi ställde upp och vittnade, fastän vi först var tveksamma till att vittna, men blev övertalade av polisen.

Måste tyvärr råda samtliga människor där ute att INTE absolut INTE lita på polisen och vad dom lovar innan en rättegång, dom kan tydligen säga massa saker och sedan inte behöva hålla något av det.

Ställ inte upp och vittna i en rättegång om ni inte är beredda på att få era liv totalt förstörda!

Först vill jag bara tala om att jag har ett annat nick här på FB, är alltså ingen ny medlem, men iom detta ämne är lite känsligt skaffade jag ett nytt tillfälligt nick!

Nu till TS inlägg som känns som deja vu för mig.

Jag har inte exakt samma story som dig, men jag har precis som du vittnat i en rättegång mot ett
kriminellt gäng och precis som dig blev jag lovad att ingå i polisens vittnesskyddsprogram med allt vad det innebär som du beskrev att man får skydd av deras personskyddsgrupp samt hjälp med nytt boende på annan ort etc etc.

Precis som du blev jag LURAD!!! För direkt efter rättegången var klar så blev jag med utkastad rent ut sagt!!! Fick inte heller någon jävla föklaring utan det var bara: byebye nu får du klara dig själv!!!

Jag tror dessutom inte att det bara är du och jag som blivigt lurade av polisen, detta verkar väldigt vanligt, samma sak hände väl Peter Rättz? och jag är säker på att det finns många många fler där ute med samma situation som oss, var så säker på det min vän!

Kan bara hålla med TS och förmedla den erfarenheten jag själv har genom att bekräfta det som TS påstår!

STÄLL INTE UPP OCH VITTNA I RÄTTEGÅNGAR MOT ORGANISERAD BROTTSLIGHET OCH TRO ABSOLUT INTE PÅ VAD POLISEN LOVAR!!! DET ÄR INTE OLAGLIGT FÖR POLISEN ATT LJUGA KOM IHÅG DET!!!
Citera
2012-02-07, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wafer_Madness
Där har du en poäng. Så anta nu att hur du än gör, kommer du inte att få skydd av polismyndigheten. Så häng ut dem. Varna framtida brottsoffer som hamnar i samma sits. Du sitter på värdefull erfarenhet.

Ta kontakt med Uppdrag Granskning och berätta din historia.

http://svt.se/2.102320/tipsa_oss

Det gjorde jag, kontaktade även TV3 samt TV4 om fallet, men tyvärr är nog den bistra sanningen att
även om uppdrag granskning och Insider och kalla fakta och allt vad dom kallar sina program ger polisen kritik ibland så har även dom sina gränser!

Och med tanke på allt skitsnack i morgonsofforna senaste tiden, samt diverse debattprogram där media bjuder in Polisen som sitter och lovar att ge alla som ställer upp och vittnar skydd, så tror jag ju inte att någon kanal vill vara den som förstör detta genom att gå ut och berätta att det bara är lögner och inget annat och att det inte alls är en självklarhet att man får skydd efter man ställt upp och vittnat!

Men jag synar gärna media igen och eftersom jag är säker på att dom läser denna tråden, "dom har ju stenkoll på allt som skrivs på FB det vet vi alla sedan tidigare", så är det bara att ta upp min story som jag tipsat SVT, TV3 TV4 om!!!

Men skulle inte tro det!
Citera
2012-02-08, 03:32
Medlem
fattsos avatar
fan tycker synd om dej och din familj, fördjävla synd att ni litade på 5-0 och att dom som ska skydda er lämnade er åt ert egna öde. har varit med om liknande.

mitt tips till er, flytta utomlands till ett land där ingen skulle leta efter er typ whatever västerländskt land där det finns jobb och man lätt kan smälta in i mängden, be om nya identiteter eller något sådant, och börja nya liv, på säkert avstånd från gänget och stanna där i 5-10år tills ingen känner igen er. flytta sen tillbaka till sverige och fixa nya identiteter som papperslösa (verkar funka för alla asylsökande ) och börja nya liv igen. pengar till resan borde gå att fixa fram eller klämma fram från någon myndighet i värsta fall.

om ni stannar kvar, se till att ständigt ha flyktplaner, ha ett eller flera "safehouses" eller skyddade platser ni kan gömma er i/vid och byt identiteter om möjligheten finns. försök att gå under jord om ni får chansen, och viktigast utifall att någon försöker döda er, köp en pistol och lär dej att hantera den, att mörda någon som försöker att döda er lär ju vara ert minsta problem i er sits...

pistoler är lätt att få tag på i dagens sverige och lär inte kosta mer än några lappar, håll gluggarna öppna så lär det inte ta lång tid innan du får tag på något.

och alla andra, ta lärdom av TS misstag och var mycket försiktiga med gäng, dom är inte särskilt lugna och resonabla nowadays. tänk innan ni går till handling och lita INTE på polisen, ni har ingen garanti på er säkerhet från deras håll. dom bryr sej bara om att sätta dit personerna dom jagar, inget annat.
Citera
2012-02-08, 11:40
Medlem
Den som skall vittna och få skydd av polisen måste alltså skriva ned exakt vilka utfästelser polisen gör innan. På detta "kontrakt" skall polischefen på orten försäkra att han har ekonomisk befogenhet att för polismaktens räkning lova detta, samt att han förbinder sig att personligen ersätta om någon juridisk fint skulle göra hans befogenhet ogiltig. Vidare skall kontraktet innehålla en skrivning som ger vittnet rätt att publicera hela avtalet med alla namnunderskrifter (utom vittnets) till massmedia i händelse av att full betalning och fullt skydd enligt avtalet inte verkställs av polismakten.

Skitsnack skall med skriftliga avtal bekämpas!
Citera
2012-02-08, 16:42
Medlem
Polisen betalar inte ett skit, det är socialen som betalar OM du har tur.
Men det är på precis samma grunder som en vanlig sökande.

Har du pengar på kontot får du betala allt själv.... Tjänat mer än 7000:- i
månaden men inga pengar på kontot sparat, trist för sökanden.
Bättre chans som svensk att avsäga sig sitt svenska medborgarskap och ansöka om asyl dagen efter.

7-lappar ska man ju överleva på enligt socialen, och resten ska man ha sparat....

Har du abonnemang som du inte kan stänga av på en månad som i princip är omöjligt...
Tele,mobil, TV, El osv. Det hjälper inte socialen till med alls.

Kul att börja "nytt" liv utan pengar och jobb, på ny ort och kronkalle som skickar räkningar, hur ser framtiden ut liksom... Allt pga en polisanmälan....

Konstigt att folk inte vill anmäla i Sverige, polisen gnäller i tidningarna om att inga vittnen vill stiga fram, jävligt märkligt när någon precis sett X få en kula mellan ögonen mitt på ljusa dan (ex Malmö)

Finns inget som ÄR vittnesskydd i Sverige, bara ett fint ord för transporthjälp tur o retur till rättegångar sen bye bye.

Folk verkar tro att polisen ger ut ny identitet som böter, men ska du uppfylla de kraven så får man vittna mot "högre-upp" folk, stora partier droger osv. Sånt som ger polisen bra publicitet.

Ja, snutar är också mediahoror.
Citera
2012-02-08, 17:30
Medlem
Citat:

Om du inte vill ha skydd av polisen längre bör du väl åtminstone påtala verkligheten och låta folk veta hur illa det är med polismyndigheten? Alltså en organisation som till 80% består av inkvoterade latmaskar och halvkriminella analfabeter som är nöjda med att lyfta lön.

Speciellt är det aktuellt nu när polisen i Malmö och T. Bodström i Efterlyst dag ut och dag in upprepar mantrat om att det sällan eller aldrig är farligt att vittna, man ska vittna och man får all hjälp som kan behövas om man vittnar.
Så din historia är relevant.

Så här kommer det gå till om du kontaktar media:
1. Man pratar med dig, lyssnar på din historia och funderar på om dina krav på anonymitet är rimliga - vilket dem är.
2. Man kollar upp fallet och kollar så att du verkligen är det vittne du uppger dig vara.
3. Man försöker hitta någonting som styrker att du blivit lovad skydd.
4. Man ställer polisen mot väggen.

Allt detta kan givetvis ske helt utan risk för att ditt namn kommer fram.

Det kriminella gänget i fråga lär dock fatta eftersom poliserna i fråga så klart representerar något speciellt geografiskt område, men snackar vi storstad här så borde det ändå vara ganska lugnt.

Tror även uppmärksamheten kan göra att det kriminella gänget tycker att du är mindre intressant att jaga eftersom det skulle vara förenat med ett enormt pådrag om man gav sig på någon som blivit övergiven av polisen.
Du kan ju själv förstå att polis och rätt skulle överkompensera och gräva fram skyldiga nästan vad som en krävs.

Tror du har enbart att vinna på att outa poliserna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in