2011-09-22, 23:32
Citat:
Ursprungligen postat av hatainternet
Först måste jag säga att det är tråkigt att läsa din historia, antar att det finns mer bakom ytan, men men om jag väljer att tro ordblint på din historia är det förjävligt. Ett av rättsväsendets stora problem är att få vittnen att ställa upp vid rättegångar och det gäller inte bara vid fall som ditt med organiserad brottslighet.
När ett vittne ställer upp ska det läggas resurser på vittnesskydd, kan ju jämföra vad advokatkostnader är för alla ljugande "klienter" varje år.
Rikta kritik mot polisen, skriv brev till din kontaktperson,hans chef och länspolismästaren, begär grund för beslut och som tidigare sagts kan ev media vara aktuell.
Den gamla klychan att hot sällan sätts i verklighet tröstar ju knappast..
Lycka till
När ett vittne ställer upp ska det läggas resurser på vittnesskydd, kan ju jämföra vad advokatkostnader är för alla ljugande "klienter" varje år.
Rikta kritik mot polisen, skriv brev till din kontaktperson,hans chef och länspolismästaren, begär grund för beslut och som tidigare sagts kan ev media vara aktuell.
Den gamla klychan att hot sällan sätts i verklighet tröstar ju knappast..
Lycka till
Grunden för beslutet var att dom inte ansåg att vi behövde skyddet längre, men innan rättegången ansåg dom väldigt mycket det.
Tror ju knappast att dom brydde sig om oss, det begriper ju en idiot att vår hotbild inte blev direkt bättre efter rättegången när domen blev till våran fördel, eller ska jag kanske säga nackdel?
För det har bara blivit värre av att vi vittnade, hade vi betalt dom pengar så hade våra liv inte blivit förstörda, pengar kan man strunta i, men detta, vad är detta vi har hamnat i? Ett helvete kan jag säga och polisen ljög för oss rakt i ansiktet, det enda dom brydde sig om, var att vi skulle vittna till vilket pris som helst, när det väl var klart, som jag skrev innan "fuck off" sa dom till oss, kanske inte ordagrant men det var så det kändes.