Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2011-09-22, 20:23
  #49
Medlem
salxars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svulle
"Flashbacks CSI-team"?
Flashbacks Crime Scene Investigation-team/brottsplatsundersökningsgrupp?
Citera
2011-09-22, 20:46
  #50
Medlem
timlars avatar
Bara jag som tyckte det var lite lustigt att det stog om Alzheimersdagen på botten av sidan?
Citera
2011-09-22, 21:11
  #51
Medlem
svulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salxar
Flashbacks Crime Scene Investigation-team/brottsplatsundersökningsgrupp?

Jo, det förstår jag. Men är detta något tidningen har myntat upp, eller finns detta högst exklusiva sällskap på riktigt?
Citera
2011-09-22, 21:16
  #52
Medlem
salxars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svulle
Jo, det förstår jag. Men är detta något tidningen har myntat upp, eller finns detta högst exklusiva sällskap på riktigt?
Det är något de hittat på bara, förmodligen för skojs skull. Finns ingen CSI-grupp eller liknande på Flashback vad jag vet
Citera
2011-09-22, 21:25
  #53
Medlem
andy67s avatar
Även uppmärksammat i Computer Sweden idg.
Citat:
Här grävs det bäst
"Flashback ger oss också en djupare förståelse än kvällspressen"

http://computersweden.idg.se/2.2683/...gravs-det-bast
Citera
2011-09-22, 21:30
  #54
Medlem
Zeromatics avatar
Citat:
”Flashbacks CSI-team” är inte en formell grupp. Snarare ett löst nätverk där många personer bidra- git med större eller mindre bitar i pusslet. CSI står för brottsplatsundersökning på engelska.
– Det är inte lätt att definie- ra vad som är teamet. Folk kommer och går.

... Hon tror också att en del personer i CSI-gruppen
är fotografer som inte vill bränna lojaliteter i bran- schen.

Snälla, blanda aldrig in mig i något påhittat "team" ifall jag skulle råka delta i någon specifik tråd på Flashback! Jag tyckte "Anonymous" var illa nog.
Citera
2011-09-22, 22:39
  #55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DarknessNightmare
Undrar om skribenten är medlem på FB och jobbar på Hudiksvalls tidning som har såååå många läsare i landet.men väldigt bra att en medlem kunde avslöja en bluffare.

Nejdå, bara en nyfiken journalist som har valt att engagera sig i fallet.
Citera
2011-09-22, 22:51
  #56
Medlem
Bylines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DarknessNightmare
Undrar om skribenten är medlem på FB och jobbar på Hudiksvalls tidning som har såååå många läsare i landet.men väldigt bra att en medlem kunde avslöja en bluffare.
Han genomförde en liten intervju med mig via mejl (vad jag förstod så intervjuade han flera av oss som varit aktiva i tråden om Terje Hellesö), och jag fick det bestämda intrycket att han inte vad medlem här på FB. Han verkade sakna de mest grundläggande kunskaperna om hur Flashback fungerar och var mycket brydd över vår anonymitet, och kunde inte förstå hur vi kunde få något gjort när vi saknade en ledare/organisatör. Det återkom han till i ett par mejl.
Jag känner igen ett par av mina egna formuleringar i hans artikel, så den är nog sammansatt utav många källor här på FB som han intervjuat, trots att han bara nämner en av oss vid nick. Det kan ju även vara så att det är redaktörens beslut att inte nämna fler, då jag tror att endast hon som nämns med nick, var den enda som ställde upp på en telefonintervju.
Citera
2011-09-22, 23:48
  #57
Medlem
flyguy78s avatar
Då tar vi det igen...

Ang. "CSI-teamet":

Det är inget som "journalisten" hittat på. Det blev ett egenmyntat begrepp relativt tidigt i originaltråden:

https://www.flashback.org/sp32656611

Detta lades även upp på samlingssidan:

http://terjadefoton.wordpress.com/about/

"MVH, Flashbacks CSI-team"
Citera
2011-09-22, 23:49
  #58
Medlem
DarknessNightmares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byline
Han genomförde en liten intervju med mig via mejl (vad jag förstod så intervjuade han flera av oss som varit aktiva i tråden om Terje Hellesö), och jag fick det bestämda intrycket att han inte vad medlem här på FB. Han verkade sakna de mest grundläggande kunskaperna om hur Flashback fungerar och var mycket brydd över vår anonymitet, och kunde inte förstå hur vi kunde få något gjort när vi saknade en ledare/organisatör. Det återkom han till i ett par mejl.
Jag känner igen ett par av mina egna formuleringar i hans artikel, så den är nog sammansatt utav många källor här på FB som han intervjuat, trots att han bara nämner en av oss vid nick. Det kan ju även vara så att det är redaktörens beslut att inte nämna fler, då jag tror att endast hon som nämns med nick, var den enda som ställde upp på en telefonintervju.
Tack för ett fint svar av dig.
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback