2011-10-20, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stockton.T
Hämtade aldrig ut min påse som jag beställde för några veckor sen, glömde av det, men nu funderar jag på att lägga en ny order. Det enda som får mig att tveka lite är mina minnen av 2.0an...Det har säkert skrivits flera gånger tidigare men jag vill ha lite färska synpunkter nu när senaste versionen funnits tillgänglig ett tag; Klår 3.0 föregångaren?

Äh, åt helvete med det. Jag beställer en påse så får vi se vart det leder - En stenad Stockton eller pengar i sjön, det återstår att se.

Inferno 3.0 5g var inget speciellt för mig, Hemulens är klart mycke bättre. Se om jag får den nya inferno 3.0 Resin 3g. Hoppas den är bättre för annars så finns det inget på rökmix fronten som är värt förutom hemulens när det väl finns. men hoppas du gillar den =)
Citera
2011-10-20, 20:49
Medlem
Bongmons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brkdrk
Inferno 3.0 5g var inget speciellt för mig, Hemulens är klart mycke bättre. Se om jag får den nya inferno 3.0 Resin 3g. Hoppas den är bättre för annars så finns det inget på rökmix fronten som är värt förutom hemulens när det väl finns. men hoppas du gillar den =)

Ruset är desamma men doseringen är mycket mindre.

Rökt ca en gång i timmen sen ja fick det. Bra grejer. Resinen är lättare att smula ihop med tobaken som man gör med eldat hash än att röka det rent.
Citera
2011-10-20, 22:10
Medlem
snapbacks avatar
Fick mitt idag. Tyckte det var överraskande bra. Ruset höll sig ungefär 1 timma med ett fett skönt afterglow i ytterligare 30 min kanske. Tog en nypa rökmix i en joint, vi var 3 stycken som rökte och alla blev ruskigt stekta. Bra rökmix enligt mig
Citera
2011-10-21, 13:30
Medlem
Cpkrille123s avatar
Hämtade mitt nyss. det luktade rätt.... bra? haha,
Ska dock inte röka förrän ikväll. (ska iväg o göra syntest till körkort snart) vill helst vara klar i huvudet då.
Citera
2011-10-21, 15:02
Medlem
AdamWests avatar
Jag är nog en av dem som gillar 5grams rökmixen mer än resin´et. Har dock inte testat att blanda med tobak som vissa gjort, ännu. Rökmixen på 5g kändes mer intensivt och tyckte även att det höll lite längre. Även om det inte behövdes lika mycket dosering av resin för att få ett rus.

Båda två fungerar men tycker inte att resinruset är värt pengarna om man jämför mängden man får för pengarna samt så brinner resinet sämre ifall man kör rent. Tycker även att resinruset inte är bättre/skönare heller, avslappnande men inte lika mycket brainfuck imo.
Citera
2011-10-21, 16:48
Medlem
Har du testat vanliga 3.0 o bong för 5 minuter sedan. Det har stadigt stigit efter inhaleringen av en väldigt liten nypa. Känns som Haze fast något intensivare, vilket jag absolut inte väntade mig, inte efter den horribelt dåliga 2.0...

Luktar gott från påsen men smakar vidrigt. Bra konsistens.

Jag är imponerad. Bra jobbat ps.
Citera
2011-10-21, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stockton.T
Känns som Haze fast något intensivare

Sjukt, jag tycker precis tvärt om
Testade Inferno igår för första gången efter att ha rökt 10,5g Haze sammanlagt och det som slog mig var hur mycket softare ruset var mot Haze.
Haze tycker jag slår mycket hårdare mot huvudet och jag får sjuka munchies av det, dessutom somnar jag utan undantag efter ett par påfyllningar.
Inferno känns mer som en indica-dominerad strain av gräs förutom att jag inte blir så sömnig av det.
Jävligt avslappnat rus i samma stil som yukatan fire eller vad den hette.

Tog det dock försiktigt med doseringen då jag har haft ett uppehåll + att jag verkar vara väldigt känslig mot syntetiska cannabinoider.

tl:dr verkar vara olika från person till person hur man uppfattar ruset på denna och Haze.
Rökt bägge rent i bong och en liten nypa i taget för övrigt.
Citera
2011-10-22, 00:33
Medlem
Dalarnaskungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EventHorizon
Sjukt, jag tycker precis tvärt om
Testade Inferno igår för första gången efter att ha rökt 10,5g Haze sammanlagt och det som slog mig var hur mycket softare ruset var mot Haze.
Haze tycker jag slår mycket hårdare mot huvudet och jag får sjuka munchies av det, dessutom somnar jag utan undantag efter ett par påfyllningar.
Inferno känns mer som en indica-dominerad strain av gräs förutom att jag inte blir så sömnig av det.
Jävligt avslappnat rus i samma stil som yukatan fire eller vad den hette.

Tog det dock försiktigt med doseringen då jag har haft ett uppehåll + att jag verkar vara väldigt känslig mot syntetiska cannabinoider.

tl:dr verkar vara olika från person till person hur man uppfattar ruset på denna och Haze.
Rökt bägge rent i bong och en liten nypa i taget för övrigt.

Får man fråga en liten fråga till dig som har rökt en del av både haze och Inferno? Jag har rökt typ 12g nu varje dag normal dosering av bara Haze. Men min tolerans för denna mix slog på vid typ 4/5g Händer ingenting nu hur fan jag än doserar, jo röda ögon och lite lätt huvudvärk.
Kan det va möjligt att båda dessa mixar innehåller samma cannaboider så att jag inte känner något av denna Inferno heller. Många har ju skrivit och tyckt att dom är lika i rus. Haze va grym när den slog på mig! Men jag provar gärna denna om jag har fel tanke på detta!
Tack
Citera
2011-10-22, 02:22
Medlem
Bongmons avatar
En halv cigg (tobaken), en klump (0,3-0,4) resin, mecka ihop det som du gör med eldat hash.. Sen hällder du i 0,2 av det valiga.. Vad du nu har i din dosa är ca 1,2g skönt meck klart att röka, sen tar du 0,1-0,2 av denna mix i en pipa, brinner perfekt, o fan va stenad man blir

Gillade resinet, dock är inte 3g värt samma pris som 5g vanligt, utan 4g resin skulle ja ge samma pris för.
Citera
2011-10-22, 11:07
Medlem
Bongmons avatar
Tog 7st etizolam igår, o hetsrökte som en idiot. Gjort av med ca 2,5g av det vanliga o 1 3djedel av resinet.. Om denna mix är så farlig som de sägs (am-649) så borde ja dö kanske
Citera
2011-10-22, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dalarnaskung
Får man fråga en liten fråga till dig som har rökt en del av både haze och Inferno? Jag har rökt typ 12g nu varje dag normal dosering av bara Haze. Men min tolerans för denna mix slog på vid typ 4/5g Händer ingenting nu hur fan jag än doserar, jo röda ögon och lite lätt huvudvärk.
Kan det va möjligt att båda dessa mixar innehåller samma cannaboider så att jag inte känner något av denna Inferno heller. Många har ju skrivit och tyckt att dom är lika i rus. Haze va grym när den slog på mig! Men jag provar gärna denna om jag har fel tanke på detta!
Tack

Inte alls omöjligt att det är samma i bägge men i olika proportioner.
Haze känns som den har övervägande AM2201 medan Inferno verkar domineras av AM694 (baserat på vad jag läst om dom på bluelight och div andra forum)

Jag hade ett uppehåll på en vecka mellan sorterna så risken är väl att du bara blir lite skön i kroppen om du går över till Inferno direkt.
Förövrigt märktes det verkligen hur seg i huvudet man blir efter att ha rökt Haze dagligen i ett par veckor, efter 3-4 dagar utan att röka kände man sig verkligen klar i huvudet, + att minnet blir bättre nästan på en gång.
Har ett gäng serier jag kan se igen nu, efter att ha sett dom på Haze och knappt kommer ihåg dom alls.
Scary shit egentligen, kan verkligen inte vara nyttigt för en fjortis att röka detta under någon längre period.
Citera
2011-10-22, 13:09
Medlem
Cpkrille123s avatar
Testade inferno (original) igår kväll.. tog nog för mycket, men schysst som tusan var det, blir riktigt chockad över hur bra de slog =)
Nästan så det övergick i någon slags tripp när jag peakade.
Höll i sig ungefär en timme - en och en halv, dalade upp och ner. sedan en rätt schysst afterglow en stund.

Testade även att blanda båda mixarna, (tog väldigt lite av båda)
Det vart riktigt soft.

tog en wake'N'bake för ungefär 1 och en halv timme sen, känner mig lite småmysig än.

Ikväll ska jag testa enbart resinet! men jag känner nästan att de inte alls kommer vara lika bra som originalet..

Kan även tilläggas att ruset känns sjukt långt (3 min kändes som 20)
Hoppas någon får nytta av denna text..
Återkommer med en liten rapport på enbart resinet ikväll (om jag orkar.. man kan ju knappt skriva när man peakar)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in