2011-09-22, 21:18
Medlem
InneOchCyklars avatar
Jag har erfarenhet från några amfetaminister som har varit vakna mycket längre än 100 timmar. Det som händer är att de utvecklar grova vanföreställningar. Mani och paranoia är oerhört vanligt, men paranoian är sannolikt då en vanföreställning grundad i att de är medvetna om att de sysslar med något olagligt.

Hallucinationer är också vanligt.

Exempel:
En person blev inskriven på psyket efter att han hittat "avlyssningsutrustning" vart han än befann sig. Denna avlyssningsutrustning kunde vara allting från en sten som såg "fabriksgjord" ut till sin egna dator. Denna person hade gömt sin dator i sitt badkar under massor med sängkläder, och gjorde sina behov utomhus då han var rädd för att bli avlyssnad i sitt badrum.

Denna person hade inte sovit längre än små perioder på max en timme åt gången på ungefär två veckor.
2011-09-22, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av candystash
Har inte riktigt tänkt på det.
Men det ska göras om till en hälsoanalys och när den är klar så kan jag slänga upp den här.
Men det blir inte på lördag för då kommer jag att sova, men på söndag
Okej. Hur har du fördrivit nätterna/kvällarna då? Nöttat filmer och serier?
2011-09-22, 21:29
Medlem
Citat:
Har inte riktigt tänkt på det.
Men det ska göras om till en hälsoanalys och när den är klar så kan jag slänga upp den här.
Men det blir inte på lördag för då kommer jag att sova, men på söndag

Hur brutalt mycket ser du fram emot att sova?
Hur länge har du varit vaken nu?
2011-09-22, 21:30
Medlem
candystashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dramatikern
Okej. Hur har du fördrivit nätterna/kvällarna då? Nöttat filmer och serier?
Jag har spelat en hel del, kollat på lite serier och någon film. Men inatt har jag ingen aning vad jag ska göra. Så om du har några förslag på någon rolig tidskrävande grej man kan göra får du / ni gärna dela med er. Spel, serier eller dylikt.
2011-09-22, 21:33
Medlem
antonivanssons avatar
Citat:
Jag har spelat en hel del, kollat på lite serier och någon film. Men inatt har jag ingen aning vad jag ska göra. Så om du har några förslag på någon rolig tidskrävande grej man kan göra får du / ni gärna dela med er. Spel, serier eller dylikt.

Surfa runt och läs om de allvarliga följderna av sömnbrist.
2011-09-22, 21:33
Medlem
candystashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banankontact
Hur brutalt mycket ser du fram emot att sova?
Hur länge har du varit vaken nu?
Vaken i 59.5 timmar ganska exakt. Och jag ser fram emot att sova helt galet mycket.
Ser min flickvän krypa ner i vår stora mjuka säng med massor av kuddar och 2 täcken varje natt medan jag sitter här i soffan och tänker inte ta risken att en test ligga i sängen. Så jag i princip sitter eller står endast. Jag lägger mig aldrig ner.
2011-09-22, 21:37
Medlem
Acronyms avatar
Citat:
Vaken i 59.5 timmar ganska exakt. Och jag ser fram emot att sova helt galet mycket.
Ser min flickvän krypa ner i vår stora mjuka säng med massor av kuddar och 2 täcken varje natt medan jag sitter här i soffan och tänker inte ta risken att en test ligga i sängen. Så jag i princip sitter eller står endast. Jag lägger mig aldrig ner.

Hur är inlärningsförmågan nu? Märker du någon skillnad? Testa kolla på någon invecklad dokumentär och se om du kan hänga med.

Citat:
Ursprungligen postat av antonivansson
Surfa runt och läs om de allvarliga följderna av sömnbrist.

Finns inte direkt så allvarliga följder om man gör det en gång som i TS fall.
2011-09-22, 21:42
Medlem
Cherrykills avatar
Även om du klarar hallucinationerna kommer dessvärre magproblemen att kicka in snart om du inte redan känt av det? Vad jag förstått så knasar matsmältningen upp utan sömn vilket leder till magsmärtor. Känner flera som försökt sig på något slags vakenrekord och de klarade att hålla sig vakna tills magproblemen kickade igång, då gick det inte mer. Satsa på Proviva och liknande grejjer som håller magen i balans.

Men lycka till!
2011-09-22, 21:42
Medlem
candystashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Acronym
Hur är inlärningsförmågan nu? Märker du någon skillnad? Testa kolla på någon invecklad dokumentär och se om du kan hänga med.
Det som är märkbart försämrat än så länge är: Balansen, talförmågan och läsförmågan.

Att läsa går bra till och från men när det är som värst så ser jag inte texten nästan alls och jag förstår inte alls vad den vill förmedla mig. Just nu känner jag mig lite piggare igen för att jag har ätit mat så nu går det utmärkt att just läsa.
Annars låter jag lite rasslig på rösten och svänger lite extra mycket på kroppen när jag ska gå. Ungefär som när man är full och ska hålla balansen fast inte lika grovt.

Citat:
Ursprungligen postat av Cherrykill
Även om du klarar hallucinationerna kommer dessvärre magproblemen att kicka in snart om du inte redan känt av det? Vad jag förstått så knasar matsmältningen upp utan sömn vilket leder till magsmärtor. Känner flera som försökt sig på något slags vakenrekord och de klarade att hålla sig vakna tills magproblemen kickade igång, då gick det inte mer. Satsa på Proviva och liknande grejjer som håller magen i balans.

Men lycka till!

Jag har faktiskt blivit glatt överraskad än så länge att min mage och min aptit fortfarande är på min sida. Och jag hoppas magen inte börjar krångla.
Att bero på hallucinationerna så börjar turbojet flugorna komma tillbaka nu igen, de är överallt men när jag kollar dit så är dom på ett helt annat ställe.
hallucinationerna är inte i ögonvrån nu utan mest bakom/framför focus. Så jag hinner ju aldrig se dom jäklarna noga för att dom flyger för snabbt. Men jag kan inte låta bli att vifta bort dom odjuren.
Senast redigerad av candystash 2011-09-22 kl. 21:48.
2011-09-22, 21:46
Medlem
uffepuffes avatar
Citat:
Det som är märkbart försämrat än så länge är: Balansen, talförmågan och läsförmågan.

Att läsa går bra till och från men när det är som värst så ser jag inte texten nästan alls och jag förstår inte alls vad den vill förmedla mig. Just nu känner jag mig lite piggare igen för att jag har ätit mat så nu går det utmärkt att just läsa.
Annars låter jag lite rasslig på rösten och svänger lite extra mycket på kroppen när jag ska gå. Ungefär som när man är full och ska hålla balansen fast inte lika grovt.

psykiskt då? börjar du inte känna dig "hög" eller någon slags overklighetskänsla?
2011-09-22, 21:47
Medlem
ver0s avatar
Citat:

Låter rätt drygt
Just att man blir vinglig kan jag förstå, men rösten trodde jag inte skulle bli sådär konstig. Fast stämbanden måste ju också vila antar jag.

Fråga:
Men dock undrar jag varför det kommer sig du har valt att göra just exakt det blivit så att du gjort det du nu gör fast det inte kommit sig det du gjorde tidigare blev just som du tidigare sa?
2011-09-22, 21:48
Medlem
Finns ju folk som är vaken uppemot en vecka, på tjack.

Det är antagligen inte skadligt för dig om du är frisk i övrigt, om det är en engångsförtéelse. Sjävlklart sliter det på kroppen, men är det väldigt sällan du är vaken såppas länge så är det inte marginellt.

Har själv varit vaken runt 80 timmar (tors-söndag) några gånger, utan rusmedel, när jag brukade lana i yngre dagar. Var duktig sliten och "lost" på söndagen; tvärslocknade när jag kom hem och sov över ett dygn. När jag vaknade trodde jag att det var måndag, men det var visst tisdag. Lite lagomt förvirrande!

Läste om en thai/kines, kändis inom gaming för 5-10 år sen, som dog på ett lan en gång i tiden. Han hade inte sovit på 4 dygn eller något, varpå arrangemanget försökte väcka honom då alla hade dragit. Dom försökte få liv (lol) i människan, d.v.s. väcka honom, men förgäves. Han slocknade vid tagnentbordet, såg ut som han sov, där han dog.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in