2011-09-21, 18:18
Medlem
arakas avatar
http://www.google.se/imgres?imgurl=h...UQ9QEwBA&dur=7
är det möjligt att personifiera termen "white trash" bättre än vad pojkarna i Dead By April gör?
tom Takida framstår ju som introverta genier jämfört med detta.
http://open.spotify.com/album/56vEKlPffEVZC1m436T8Sc
http://open.spotify.com/album/1nhupvJhybB16Ril3PLzDJ
Senast redigerad av JazzIsNotDead 2013-03-24 kl. 18:22.
Citera
2011-09-21, 18:21
Medlem
endymions avatar
Dom är ifrån göteborg vad hade du väntat dig ?

Gillar dock deras "hit".
Citera
2011-09-21, 18:40
Medlem
AlwaysAwesomes avatar
Historiens sämsta band.
Citera
2011-09-21, 18:40
Medlem
Hade varit en sak ifall dom hade haft 10 storlekar för stora solblekta mjukisbyxor med rastatema, ACAB t-shirt, gärna ziphood med Ultima Thule tryck på ryggen och en New Era baseball hat rip-off från någon marknad.

Tycker dom är lite för välvårdade, samt kan göra musik som säljer lite iallafall. Helt obegåvade är dom väl ändå inte...
Citera
2012-02-04, 23:04
Medlem
eMpalols avatar
Melodifestivalen - Dead By April . DISK;

Halloj! nu när den första rundan av melodifestivalen gick i stapel? Så "störde" jag mig på Dead By April. Jag gillade låten starkt! Men tyckte ni att det var rätt genre och bra gjort av dom?
Vissa diskuterar och säger att dom sjönk i deras ögon/öron när dom ställde upp och kanske kan representera Sverige i Eurovison.

http://www.youtube.com/watch?v=EPJbA78oTXQ

Enligt mig gjorde dom det ett bra jobb! Och 80% av låtarna som spelas och är med tycker jag personligen är bara strunt. Etc som Sean Banan.. Han är endast en komiker som jag själv har tröttnat på.

Sedan måste man tänka också, att om man vill att Sverige ska vinna den stora tävlingen och komma bland dom 5första iaf. Så måste man tänka på vad andra länder också gillar för musik. Man kan inte ta en "rolig sångare" från Sverige som underhåller oss, som dom andra länderna tycker är helt körd..
Citera
2012-02-04, 23:45
Medlem
Mr.Pennypackers avatar
Jag gillar att du ägnar halva inlägget åt att klanka ner på sean banans låt

Dead by April var ett skitband innan, och är det även efter.
Citera
2012-02-04, 23:46
Medlem
Grazpops avatar
INga rikitga metal folk har gillat dem. Alla gillar jimmie typ. Nej, tycker själv det är fel att dem ställer upp i denna fjolltävling. men det är en chans för dem att komma ut i världens och få bra spridning.

Men förstår inte vad zandro gör i bandet. Han hade jue playback så det sjöng om det
Citera
2012-02-04, 23:48
Medlem
Snooze91s avatar
Det händer ibland att jag lyssnar på DBA och tycker dem är bra, men när det gäller Melodifestivalen får jag lite blandade känslor.

Melodifestivalen är en scen för schlagermusiken och om man tänker efter så finns denna typ av musik inte någon annanstans än just på Melodifestivalen. Inga festivaler på sommaren (som jag hört talas om) osv. Så jag tycker det är lite dumt att släppa in både DBA och Sean Banan i något som jag tycker tillhör schlagerns "territorium".

Men visst var det skönt att se lite screamo på en schlagerscen! Men tror jag dem vinner finalen? Nej!
Citera
2012-02-05, 01:18
Medlem
Danne90s avatar
Här är texten till låten: "Arghrrarrgrarhgharhraghrgahgrhgarhagrhagrhrhaahra hgrharghgar" Där.. Britney är ljusår bättre. Och jag hatar henne... (hennes låtar dvs)
Citera
2012-02-05, 01:20
Medlem
Tyl3rDurd3ns avatar
Ja, screamen var bra iaf.... Men man ska inte döma ut dom helt för att dom ställer upp i melodifestivalen, även det är jävligt töntigt och patetiskt av ett metal band. MEN! System Of a Down har faktiskt varit nära på att ställa upp där men dom strunta i det av självklara anledningar..
För er som inte vet så är SOAD ursprungliga albaner eller armener(?).

Edit: Kan tillägga att jag tycker att DBA är ett jävla skitband skapat av posörer.
Citera
2012-02-05, 01:24
Medlem
timoshenkos avatar
Om man tog bort allt skit ur låten och endast hade screamodelarna hade den faktiskt kunnat bli rätt schysst, men nu är den blä
Citera
2012-02-05, 01:45
Medlem
r_o_ns avatar
DBA är bra och det behövs lite annorlunda musik i tävlingar som denna.
Om nu DBA har något anseende bland de som lyssnar på denna sorts musik
borde det väl snarare öka eftersom de vågat ställa upp i denna tävling.
Sa det innan de tog första tonen att den låten går till Globen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in