2011-09-21, 15:55
Medlem
tuffkatts avatar
Efter att ha blivit inspirerade av Fight Club var jag och en polare ute igår och slog lite ut över staden. Tyvärr var taket lite för lågt samt att vi inte hade någon peg. Men när vi lyckats samla ihop 50-60 bollar tänkte vi ge oss ut på nytt. Det jag undrar nu är om det är någon mer här som testat det? Är det något särskilt man ska tänka på då? Och vad är riskerna, dvs. vad kan man tänkas att dömas för om man råkar krossa en ruta eller träffa en bil eller dyl. om man sedan åker dit?

Vänliga hälsningar tuffkatt.
Citera
2011-09-21, 15:58
Medlem
sneakykugs avatar
wtf?? Låter ju helt jäkla livsfarligt.. and i like it!!:P bor du inne i en stad? för ni lär ju kunna döda ett par människor om du träffar dom med en golfboll i tinningen, eller träffa en bil som inte är stillastående
Citera
2011-09-21, 15:59
Medlem
Wannabe Entourage.
Citera
2011-09-21, 16:02
Medlem
BioTags avatar
Jag har inga golfklubbor. Men där imot så har jag öppnat mitt fönster och bara slumpmässigt skutigt ut glaskulor med slangbellan. Jag höll inte slangbellan 100 % rakt så det slutade med att jag fick mitt eget fönster krossat.

Det beror väl på om du bor inne i staden eller ute på landet.
På landet är det att bar skuta villt.
I staden så ska man försöka att inte sikta på rutor och bilar.
Jag siktade på hustaken. man skuter sen väntar man på "klick!".

Annars låter det som något jävligt roligt.
Citera
2011-09-21, 16:02
Medlem
the_c00l_guys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veritas84
Wannabe Entourage.
Hellre wannabe än ingenting alls. Vad beträffar Entourage.
Måste ju komma en ny säsong? Satan vad bra det är.

OnT: Tänk på att det nog inte kommer vara lika nice som det verkar.
Kommer ju inte vara ett dugg avslappnat osv, ni måste vara på eran vakt hela tiden antar jag.

Vet inte om detta är någon bra idé riktigt.
Citera
2011-09-21, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av the_c00l_guy

Kommer ju inte vara ett dugg avslappnat osv, ni måste vara på eran vakt hela tiden antar jag.

Riktiga followers. Men det är ett coolt gäng iaf.

Ang säsongen så har de redan visat sista säsongen (nr 8) i USA så serien är officielt finito. Synd för att den var ändå bra och sista säsongen sucked balls.
Citera
2011-09-21, 16:15
Medlem
the_c00l_guys avatar
Citat:
Riktiga followers. Men det är ett coolt gäng iaf.

Ang säsongen så har de redan visat sista säsongen (nr 8) i USA så serien är officielt finito. Synd för att den var ändå bra och sista säsongen sucked balls.
Jag vet. Men det kan ju inte vara slut, egentligen.
Varför bryta ett vinnande koncept? Brist på fantasi? Vafan!

Tyckte sista sässen var lika bra som resten jag(nåväl, första säsongen är alltid bäst).

Hur detta har med tråden att göra är väl diskutabelt dock.
Citera
2011-09-21, 16:18
Medlem
tuffkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sneakykug
wtf?? Låter ju helt jäkla livsfarligt.. and i like it!!:P bor du inne i en stad? för ni lär ju kunna döda ett par människor om du träffar dom med en golfboll i tinningen, eller träffa en bil som inte är stillastående

Jag bor i en relativt liten stad, och jag bor mitt inne i den. Men det finns ju ett centrum och en hel del tak man ta sig upp på. Och självklart finns ju risken att det skulle kunna träffa en människa, men jag tror att den risken är ganska liten när man är ute 11-12 på kvällen och slår.

Citat:
Ursprungligen postat av BioTag
Jag har inga golfklubbor. Men där imot så har jag öppnat mitt fönster och bara slumpmässigt skutigt ut glaskulor med slangbellan. Jag höll inte slangbellan 100 % rakt så det slutade med att jag fick mitt eget fönster krossat.

Det beror väl på om du bor inne i staden eller ute på landet.
På landet är det att bar skuta villt.
I staden så ska man försöka att inte sikta på rutor och bilar.
Jag siktade på hustaken. man skuter sen väntar man på "klick!".

Annars låter det som något jävligt roligt.

Bor som sagt mitt inne i stan. Ute på landet hade jag aldrig gjort det, finns inget som är kul med det i mina ögon. Utan det är just det att bara slå iväg den så långt man kan, sen lyssna noga och se om man hör någon ruta pangas på avstånd.

Citat:
Ursprungligen postat av the_c00l_guy

Alltså, det är klart att vi fick vara på vår vakt hela tiden men det var väldigt mörkt och jag tror det blir lättare ju mer man slår. Ganska skön känsla av frihet ialla, att bara stå där uppe, känna vinden i håret och helt lugnt bara stå och panga iväg bollar ut över staden.
Citera
2011-09-21, 16:20
Medlem
anooonyms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tuffkatt
Och vad är riskerna, dvs. vad kan man tänkas att dömas för om man råkar krossa en ruta eller träffa en bil eller dyl.
Vållande till annans död.
(Någon med juridisk kunskap som kan bekräfta/korrigera?)

Citat:
Wannabe Entourage.
Citera
2011-09-21, 16:24
Medlem
Semestas avatar
Samla korkar från petflaskor och använd som peg Vilka klubbor slår ni med f.ö?
Citera
2011-09-21, 16:48
Medlem
JoelSUOMIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tuffkatt
Bor som sagt mitt inne i stan. Ute på landet hade jag aldrig gjort det, finns inget som är kul med det i mina ögon. Utan det är just det att bara slå iväg den så långt man kan, sen lyssna noga och se om man hör någon ruta pangas på avstånd.

Haha, tänker på filmen The Addams Family!

Jodå, kör på! Finns inget roligare än att skjuta mot bebyggelse, dock har jag bara skjutit mot båtsvarv osv hittills, men det blir en jävla smäll när man träffar ett plåttak! Funderat på att utvidga, har nämligen ett berg i perfekt läge i närheten av vart pendeltågen passerar, lär bli av snart.
Det jag avundas dig är att det har alltid varit mer eller mindre "fri sikt" när man skjutit, så man kan följa bollen. Att se den försvinna ur syne och sen höra "KLIRR!" måste vara fenomenalt! Humor, thrill, och så ska du fasen ha ngt att dricka till.
Citera
2011-09-21, 16:56
Medlem
tuffkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Semesta
Samla korkar från petflaskor och använd som peg Vilka klubbor slår ni med f.ö?

Det var fan ingen dum idé, ska testas. Alltså, har koll på vilket märke eller något sånt, men vi hade en golfbag med fullt set klubbar så jag plockade en där ur

Citat:
Ursprungligen postat av JoelSUOMI
Haha, tänker på filmen The Addams Family!

Jodå, kör på! Finns inget roligare än att skjuta mot bebyggelse, dock har jag bara skjutit mot båtsvarv osv hittills, men det blir en jävla smäll när man träffar ett plåttak! Funderat på att utvidga, har nämligen ett berg i perfekt läge i närheten av vart pendeltågen passerar, lär bli av snart.
Det jag avundas dig är att det har alltid varit mer eller mindre "fri sikt" när man skjutit, så man kan följa bollen. Att se den försvinna ur syne och sen höra "KLIRR!" måste vara fenomenalt! Humor, thrill, och så ska du fasen ha ngt att dricka till.

Ja, sålänge vi får komma upp ganska högt så man verkligen kan få iväg den en bra bit utan att den pangar en ruta precis brevid eller bara går in i väggen så blir det bra. Haha, precis, några öl med sig upp eller alternativt röka på innan då min kompis ska köpa idag. Lär ju vara en upplevelse. Det kan iofs vara lite risky men vafan
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in