2011-09-21, 17:01
Medlem
Acquadigios avatar
ett tips ha med en fet driver, och kör hårt! fett kul ...
Citera
2011-09-21, 17:06
Medlem
Tordyvelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tuffkatt
Efter att ha blivit inspirerade av Fight Club var jag och en polare ute igår och slog lite ut över staden. Tyvärr var taket lite för lågt samt att vi inte hade någon peg. Men när vi lyckats samla ihop 50-60 bollar tänkte vi ge oss ut på nytt. Det jag undrar nu är om det är någon mer här som testat det? Är det något särskilt man ska tänka på då? Och vad är riskerna, dvs. vad kan man tänkas att dömas för om man råkar krossa en ruta eller träffa en bil eller dyl. om man sedan åker dit?

Vänliga hälsningar tuffkatt.

Yes. Men hos oss kallas det "city-golf". Brukar stå 140-150m bort och dunka mot kommunhuset.
Citera
2011-09-21, 17:33
Medlem
tuffkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tordyveln
Yes. Men hos oss kallas det "city-golf". Brukar stå 140-150m bort och dunka mot kommunhuset.

Haha, ni står på marken då alltså? Inga tak eller något?
Citera
2011-10-23, 23:50
Medlem
JoelSUOMIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tuffkatt
Haha, ni står på marken då alltså? Inga tak eller något?

Står man i gräset kan man gömma sig i busken Vi sköt mot buss-stationen en gång också, tänkte göra om det men nu jävlar är den gräsplätten ett husbygge...

Skitsamma, hur blev det??
Citera
2011-11-05, 22:57
Medlem
Ur hälsosynpunkt så är det ju relativt lugnt, det ska mycket till för att någon ska dö av en fallande golfboll, den har ju inte direkt någon hastighet i det läget.

Om ni hittar något fint tak måste detta filmas dock, har varit riktigt sugen på att testa detta själv men kan inte komma åt något tak i centrum :S
Citera
2012-03-24, 08:00
Medlem
JoelSUOMIs avatar
Tänkte idag försöka komma ut och njuta lite av naturen, alltså byter vi tak mot berg http://imageshack.us/photo/my-images/252/golfmx.jpg/ och med lite sjöutsikt kanske man skulle kunna stå och försöka buckla till förbipasserande pendeltåg i centrala Haninge.

Någon som varit här förut och har någon fin spot att dela med sig av? Finns ju en del skogstroll som faktiskt bor i stugorna runt om då och då, dem vill man helst slippa!
Citera
2012-03-29, 21:37
Medlem
Korvabengts avatar
Låter ju rent livsfarligt, tänk om du träffar någon klen pensionär eller dyligt... Då har du dråp på ditt samvete men kan du leva med de... kör på antar jag...
Citera
2012-03-30, 15:07
Medlem
Markmags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veritas84
Wannabe Entourage.

Haha det var det första jag tänkte när jag såg rubriken.

Det kan säkert vara rätt kul, om man inte går nere på gatan vill säga.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in