2004-12-22, 22:52
Medlem
Solstices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av THEIDF
Hur fan kan någon på allvar hävda att Pac hade bäst texter? Har ni ens lyssnat på Biggies 2 plattor som innehåller några av de mest fantastiska rhymes som någonsin kommit ut ur käften på en rappare?

Och så är Biggie riktig hip-hop, också. Hardcore, Östkust, och rakt på som det ska vara.

Lyssna på "Machine Gun Funk" för lite riktig hardcore.

"So I guess you know the story, the rap-side, crack-side
How I smoked funk, smacked bitches on the backside
Bed-Stuy, the place where my head rests
Fifty shot clip if a nigga wan' test
The rocket launcher, Biggie stomped ya
High as a motherfuckin helicopter
That's why I pack a nina, fuck a misdeameanor
Beatin motherfuckers like Ike beat Tina
[What's Love, Got to Do]
when I'm rippin all through your whole crew
Strapped like bamboo, but I don't sling guns
I got bags of funk, and it's sellin by the tons
Niggaz wanna know, how I live the mack life
Making money smoking mics like crack pipes
It's type simple and plain to maintain
I add a little funk to the brain
The funk baby"

Well, tycker också Biggies texter var bättre men det är något med hans röst som gör att jag inte orkar lyssna någon längre tid på han så, samma sak gäller för Jay-Z som jag tycker är helt jävla värdelös, speciellt hans nya "projekt" med Linkin Park, kan verkligen se 14åriga tjejernas extas över denna skivan, nä men seriöst ballar inte lyssna på grabben någon längre tid, sen hans bajtning (tributer? haha) av biggie och andras texter är konstig. Nä ja tycker västkusten helt generellt är mer för mig på något sett.

Skrattar alltid när ja hör denna raden :"I heard you they called you Big Poppa, nigga how you figure, to me you will always be a phony fat nigga"
Citera
2004-12-23, 12:37
Medlem
THEIDFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solstice
sen hans bajtning (tributer? haha) av biggie och andras texter är konstig.

Är det detta NAS nemar?

"How much of Biggie's rhymes is gon' come out your fat lips?
Wanted to be on every last one of my classics"

Citat:
Nä ja tycker västkusten helt generellt är mer för mig på något sett.

Smaken är ju annorlunda. För mig personligen så är det svårt att göra något bättre än Liquid Swords[gza/genius], Only Built 4 Cuban Linx[raekwon], Ready to Die[biggie] och The Infamous[mobb deep].

Citat:
Skrattar alltid när ja hör denna raden :"I heard you they called you Big Poppa, nigga how you figure, to me you will always be a phony fat nigga"

"I wish 2Pac could have been alive to hear this and to see that I didn't have to mention his name to sell records,"

Nästan bättre än en disslåt.. .
Citera
2004-12-23, 17:29
Medlem
Solstices avatar
Hittade inte original sidan men denna får duga http://www.d12world.com/board/archive/index.php/t-154516.html handlar i princip om samma rader, konstigt att alla där verkar tycka det är helt ok endast pga att Jay-Z är en "legend", skulle det vara nån ny kille som körde hans bajtade rader så skulle han blivit nertryckt innan han hade släppt 1 platta .

Sitter och hoppas lite smått på att ryktena om att 50 dissar Terror Squad/D-Block för då åker 50 ur gamet, han har fan tagit sig vatten över huvet ifall detta är sant, skulle behövas för hela G-Unit folket. Frågan är även om dom blir krossade totalt i valfri beef så kommer dom nog sälja som smör iallafall, alla galna fjortisar som inte hänger med på tracks som inte spelas på MTV köper nog ändå. Fattar inte vad fan som har hänt, ända sen Bigge och Pac dog så har det ploppat upp massor dåliga artister som säljer som fan i vilket fall, förut så behövde man knappt skippa ett enda spår på en skiva nuförtiden så finns det minst 3 eller 2 dåliga på varje känns det som .
Citera
2004-12-23, 21:47
Medlem
Auroras avatar
Visst är Tu Pacs texter jävligt bra, och hit em up som rashban postade är ju en helt otrolig disslåt. Men jag måste säga att jag gillar Biggies flow bättre, fast han hade ju å andra sidan knappt några seriösa texter.

Nåväl, jag håller ändå Freddie Mercury som den bäste text och låtskrivaren genom tiderna.
Citera
2004-12-24, 12:21
Medlem
THEIDFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aurora
Men jag måste säga att jag gillar Biggies flow bättre, fast han hade ju å andra sidan knappt några seriösa texter.

Vad menas? Första skiva handlar om rån och livet på gatan. Andra handlar om hans rikedomar och framgångar. Vad är inte seriöst?
Citera
2004-12-24, 21:49
Medlem
Auroras avatar
Well haha, som jag har uppfattat det så rappade Biggie om massa skit han inte varit med om. Han rappade alltså bara för rappandets skull, sprutade ur sig en massa sköna rim. Till viss skillnad från Tupac måste jag då tycka. Fast jag borde kanske ha bytt ut ordet seriöst mot djupt.

Biggies mamma förnekar tydligen att han var tvungen att leva i ett "one room shack" och "hustla" för att tjäna pengar (se hans låt "Juicy"), han hade tydligen en bra uppväxt. Nåväl, skönt flow har killen i alla fall.
Citera
2004-12-24, 22:26
Medlem
THEIDFs avatar
Citat:
Well haha, som jag har uppfattat det så rappade Biggie om massa skit han inte varit med om.

Vilket alla rappare gör. Är inte så insatt i 2pacs historia men att han skulle dödat poliser har jag svårt att tro:

"Comin quickly up the streets, is the punk ass police
The first one jumped out and said, "Freeze!"
I popped him in his knees and shot him, punk.. please..
Cause cops should mind they business, when we rush"

Från låten Crooked Ass Nigga.

Citat:
..och "hustla" för att tjäna pengar..

Det var väl det han satt i fängelse för om jag minns rätt. Om han bodde i en "one room shack" eller inte är nog inget som man stör sig så mycket på egentligen. Men det finns säkert saker som Biggie överdrivit om liksom Tupac troligen inte dödade den där polisen som skrek -"Freeze".. .

Citat:
..han hade tydligen en bra uppväxt..

Nja, beror ju på vad man menar med det. Om man jämför med Brasilianska "favelas" så är kanske Bed Stuy ett fint ställe men jag tror knappast grabbarna som växer upp där tycker det är något paradis.. . Och tydligen så åkte han ju i fängelse till slut så en dans på rosor kan det nog inte varit.

Citat:
..Nåväl, skönt flow har killen i alla fall.

Skojar du?
Citera
2004-12-25, 01:18
Medlem
Auroras avatar
Som sagt, som jag uppfattade det gumman. Du lär säkert hitta bullshit texter från Tupac, men Biggie hade knappast något som kunde matcha "Changes".
Citera
2004-12-25, 12:57
Medlem
THEIDFs avatar
Citat:
Du lär säkert hitta bullshit texter från Tupac, men Biggie hade knappast något som kunde matcha "Changes".

När det gäller djupa texter?[menar du halvpolitiska?] Kanske inte. Men om man tittar generellt på deras låtar så är det ett stort skämt. Du kan plocka bort 2-3 låtar från Tupacs album och du skulle få ett medelmåttigt album. Med Biggie kan du plocka bort 5-7 VALFRIA låtar från någon utav hans 2 album och du skulle fortfarande ha ett klassikt hiphop-album.

Men det är sant att han inte hade de halvpolitiska texter som Tupac visade på "Changes", om det nu är det som krävs för att kallas "djup"?
Citera
2004-12-26, 09:40
Medlem
Fel forum

.
Citera
2008-08-11, 04:12
Bannlyst
R.i.p
Citera
2008-08-11, 04:18
Medlem
LiquidSwordss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av THEIDF
Smaken är ju annorlunda. För mig personligen så är det svårt att göra något bättre än Liquid Swords[gza/genius], Only Built 4 Cuban Linx[raekwon], Ready to Die[biggie] och The Infamous[mobb deep].

Liquid Swords är en classic i samma klass som 36 chambers, illmatic, ready to die, reasonable doubt, the chronic etc.. i mina tycken. Dock är det såklart inte alla som håller med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in