Citat:
Ursprungligen postat av insomnia
Fatal Hussein var 2Pacs bästa vän, sett en dokumentär där han påstår att om han inte suttit inne när 2Pac blev skjuten så hade han levt osv. Han menar på att 2Pac inte skulle tillåtas att slåss själv där. Killen har livvakter så det räcker. Men eftersom hela hans fega följe lät honom slåss själv så gick det som det gick.
Fatal är en grym rappare men jag har i stort sett ställt mig tvärt emot hela Outlawz efter 2Pacs och Kadafis död. Fatal går och ställer sig på Ja Rules sida, hur jävla löjligt är inte det ? Det är tur att Eminem och G-Unit gjorde den skivan med 2Pac som låter bättre än allt annat som kommit ut efter hans död. Riktigt bra skiva faktiskt. Har faktiskt väldigt lite respekt för han nu.
Err, jaha så Fatal skulle hänga runt med Em och dom även fast Dr.Dre är där ? Dre och Pac var ju inte direkt bästa vänner när han dog så, sen så har han sagt att han inte uppskattade att 50 använde Tupacs verser och beats till att dissa en artist som Pac aldrig hade Beef med. (Realest killaz, läs den texten sen jämför med Ambitionz as a Ridah)
Tycker det är jävligt rätt av han och hänga med Rule, även fast jag inte gillar Ja Rules musik var det jättebra för Fatals karriär, ja menar han hade typ inga pengar alls efter han "stack" från outlawz.
Jag har blandade känslor för skivan, medelmåttiga beats och usla gästinhopp samt att mixa ihop olika accapellor så det blir nya ord gillar jag inte. Sen kan man undra vad i helvete dom har gjort med Ghetto Gospel, en av mina favorit låtar som OG är helt massakrerad, halvbra beat och vad har dom gjort med hans röst? Han har ju ändrat Pacs röst för att passa på Eltons vers istället för att låta Elton spela in en ny vers som skulle passat in på beatet. Denna kunde ha blivit en klassiker. Även låten "Loyal to the game" är helt trasig, den låten var skriven till hans karaktär Birdie från filmen Above the Rim. Låten skulle vara på DR:s sountrack till filmen men inte kom med. Ex: "Busta, you ain't heard? I've been slicin motherfuckers since I lost my momma" den raden är skriven till hans karaktär vars morsa hade dött och mer. Dessutom så tog dom bort Treach och Riddlers verser som ochså var baserade på karaktären Birdie, istället lägger dom in G-Unit med verser som inte har et jävla skit med Pacs vers att göra ? Dessutom sjunger 50 i hooken, men hoppsan! Det var ju ett jävla tjat på Rule att han sjöng i låtar, Beatet passar inte heller. Gillar inte Crooked nigga too heller, alla verkar tro "Woo vilket flow han har i låten" när EM bara har speedat hans röst nåra % för och matcha hans beat (?), kolla Raphael Saadiq:s remix av låten så får ni se, låter mkt bättre delvis pga att det inte är piff och puff stil och att beatet är bättre. Det Finns några guldklimpar på skivan dock, Uppercut och Po Nigga Blues - Scott Storch Remix är riktigt najs, pinsamt nog är alla "bonus" låtarna som är proddade av annat folk ljusår bättre än eminems versioner.
Detta album är riktat mot MTV generationen, syns ganska tydligt på t ex vissa Eminem forum, massor folk som helt plötsligt har Tupac signaturer, nä Afeni skulle överlåtit proddandet på folk som Daz, Johnny J, QDIII osv som verkligen har erfarenhet av hans musik och som till viss del vet hur han vill ha det i sin låtar. Hoppas Eminem går tillbaka till sin gamla stil snarast, detta håller inte, gillar inte han som producent heller, han får hålla sig till rappandet enligt mig.
Här är föressten en semi ny låt från nåt mixtape och den kommer även vara med på Freddie Foxxx nya skiva troligen, OG verren heter "Dont fuck wit a killah"
http://music-files.download.com/mp3/100551778/100553349//Bumpy_Knuckles_aka_Freddie_Foxxx-Trying_to_Make_it_Through.mp3
Såhär hade jag hoppats att LTTG hade blivit, även Benzino lyckades bra i denna vilket jag inte trodde från början.