2004-12-14, 13:05
insomnias avatar
Att ni kan skriva att Eminem är värdelös och höja Jay-Z till skyn ? Jay-Z är en PUNK som blev nedspottad och hatad av 2Pac. Alltid hatat den typen och den enda bra låten han gjort är Hard Knock Life, han är en grym affärsman men inte mer än så. Och ironiskt nog låten han gjorde med Eminem, Eminem feat Jay-Z - Renegades.

Eminems texter har fått ett helt land att följa honom blint. Finns ingen större rappare än Eminem i USA eller någon annanstans. Har ni verkligen lyssnat på Eminem när ni kritiserar honom eller har ni bara hört hans löjliga MTV-låtar?
Citera
2004-12-14, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av insomnia
Att ni kan skriva att Eminem är värdelös och höja Jay-Z till skyn ? Jay-Z är en PUNK som blev nedspottad och hatad av 2Pac. Alltid hatat den typen och den enda bra låten han gjort är Hard Knock Life, han är en grym affärsman men inte mer än så. Och ironiskt nog låten han gjorde med Eminem, Eminem feat Jay-Z - Renegades.

Eminems texter har fått ett helt land att följa honom blint. Finns ingen större rappare än Eminem i USA eller någon annanstans. Har ni verkligen lyssnat på Eminem när ni kritiserar honom eller har ni bara hört hans löjliga MTV-låtar?

Jag har hört Eminems skivor, 2:a och 3:e är riktigt bra, resten är skräp utan dess like. Har du inte tänkt på att Eminem har blivit en motsvarighet till Markoolio nu, med alla "roliga" gags? Eminem är väl en affärsman om någon...
Citera
2004-12-14, 13:32
insomnias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norma Jean Bell
Jag har hört Eminems skivor, 2:a och 3:e är riktigt bra, resten är skräp utan dess like. Har du inte tänkt på att Eminem har blivit en motsvarighet till Markoolio nu, med alla "roliga" gags? Eminem är väl en affärsman om någon...

Lite för många roliga gags , men dom är roliga, och han gör fortfarande mkt bra musik. Önskar att han inte gjorde så många på Encore men dom fick mig att skratta, och det finns ett syfte bakom varenda låt.

När han väl är allvarlig är han oslagbar. Tror att han har lärt sig en läxa med detta albumet och till nästa album tror jag inte att han kommer vara lika "rolig".

Tycker att han utvecklas som musiker för varje skiva han gör. Men det finns några gamla klassiker. 97' Bonnie And Clyde, me and my daughter. Hans kärlek till sin dotter är väldigt upplyftande.
Citera
2004-12-14, 13:36
Medlem
Citat:
Lite för många roliga gags , men dom är roliga, och han gör fortfarande mkt bra musik. Önskar att han inte gjorde så många på Encore men dom fick mig att skratta, och det finns ett syfte bakom varenda låt.

När han väl är allvarlig är han oslagbar. Tror att han har lärt sig en läxa med detta albumet och till nästa album tror jag inte att han kommer vara lika "rolig".

Tycker att han utvecklas som musiker för varje skiva han gör. Men det finns några gamla klassiker. 97' Bonnie And Clyde, me and my daughter. Hans kärlek till sin dotter är väldigt upplyftande.

Jag säger inte att han ska vara gravallvarlig, men det är lite för mycket peruker och liknande. Dessutom så ska han inte producera själv, låtarna blir bara tråkigare och tråkigare och då hjälper det inte hur bra rappare han än är.
Citera
2004-12-14, 13:46
insomnias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norma Jean Bell
Jag säger inte att han ska vara gravallvarlig, men det är lite för mycket peruker och liknande. Dessutom så ska han inte producera själv, låtarna blir bara tråkigare och tråkigare och då hjälper det inte hur bra rappare han än är.

Men det gör jag, han gör mkt bättre musik när han gör det allvarligt. Dom låtar som är allvarliga på Encore är minst lika bra som all musik han gjort tidigare. Brukar inte gilla hans fjantiga låtar pga att dom hade varit mkt bättre om han tagit dom på lite större allvar. Men sen är det kul att en person som gått igenom så mkt som han kan se det roliga i livet och skratta åt det.
Citera
2004-12-14, 13:59
insomnias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solstice
Fan styr upp tråden för i helvete, jaja här är en video intervju med Fatal, ni borde veta vem han är om ni läser denna tråden. Han snackar iaf om Pac, hans nya bolag och hela Ja Rule vs 50 grejen. Checkit http://www.sitesled.com/members/qani

Sen måste jag bara kommentera den nya Pac skivan, fyfan var det första jag tänkte när ja hörde "G-Unit in the house" och "big balla ass nigga named Trice" och sånt jävla skit, liksom hur jävla lågt får man sjunka ? Sitta och klippa ihop rösten ur olika accapellas ? Kan ju säga att jag inte alls gillar G-Unit på något sätt, alla låter likadant i princip och 50 låter som han sover vid micken nuförtiden, han var bra innan han slog igenom. Eminem knappast har höjt sina betyg i min lista först efter Encore och sen detta ... Sen att Dom tog ur Fatal, Treach och dom andra ifrån låtarna och satte in Aftermath artister är illa... MenMen det gäller väl och mjölka så länge det går han kan ju knappast säga ifrån...

Som Fatal säger på It's Murda:
"You ain't a gangsta 'Em', this is gangsta shit
And "50" you ain't nuthin' but a gangsta bitch.
"Pac'" would have never did no song with no wanksta snitch"

Fatal Hussein var 2Pacs bästa vän, sett en dokumentär där han påstår att om han inte suttit inne när 2Pac blev skjuten så hade han levt osv. Han menar på att 2Pac inte skulle tillåtas att slåss själv där. Killen har livvakter så det räcker. Men eftersom hela hans fega följe lät honom slåss själv så gick det som det gick.
Fatal är en grym rappare men jag har i stort sett ställt mig tvärt emot hela Outlawz efter 2Pacs och Kadafis död. Fatal går och ställer sig på Ja Rules sida, hur jävla löjligt är inte det ? Det är tur att Eminem och G-Unit gjorde den skivan med 2Pac som låter bättre än allt annat som kommit ut efter hans död. Riktigt bra skiva faktiskt. Har faktiskt väldigt lite respekt för han nu.
Citera
2004-12-14, 14:21
Medlem
Mouses avatar
Citat:
Men det gör jag, han gör mkt bättre musik när han gör det allvarligt. Dom låtar som är allvarliga på Encore är minst lika bra som all musik han gjort tidigare. Brukar inte gilla hans fjantiga låtar pga att dom hade varit mkt bättre om han tagit dom på lite större allvar. Men sen är det kul att en person som gått igenom så mkt som han kan se det roliga i livet och skratta åt det.

De "oseriösa" låarna är det som gör Eminem till Eminem, hans syn på livet..
Citera
2004-12-14, 14:26
insomnias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mouse
De "oseriösa" låarna är det som gör Eminem till Eminem, hans syn på livet..

Ja till en viss del, ganska stor del faktiskt, men vad jag egentligen försöker få fram är att jag hade gillat alla hans oseriösa låtar mkt bättre om han lagt lite mer tyngd och seriositet(?) i dom. Men det viktiga är väl att han får fram sitt medelande.
Citera
2004-12-14, 14:28
Medlem
Mouses avatar
Citat:
Ja till en viss del, ganska stor del faktiskt, men vad jag egentligen försöker få fram är att jag hade gillat alla hans oseriösa låtar mkt bättre om han lagt lite mer tyngd och seriositet(?) i dom. Men det viktiga är väl att han får fram sitt medelande.
jao..
Citera
2004-12-20, 04:03
Medlem
Solstices avatar
Citat:
Fatal Hussein var 2Pacs bästa vän, sett en dokumentär där han påstår att om han inte suttit inne när 2Pac blev skjuten så hade han levt osv. Han menar på att 2Pac inte skulle tillåtas att slåss själv där. Killen har livvakter så det räcker. Men eftersom hela hans fega följe lät honom slåss själv så gick det som det gick.
Fatal är en grym rappare men jag har i stort sett ställt mig tvärt emot hela Outlawz efter 2Pacs och Kadafis död. Fatal går och ställer sig på Ja Rules sida, hur jävla löjligt är inte det ? Det är tur att Eminem och G-Unit gjorde den skivan med 2Pac som låter bättre än allt annat som kommit ut efter hans död. Riktigt bra skiva faktiskt. Har faktiskt väldigt lite respekt för han nu.

Err, jaha så Fatal skulle hänga runt med Em och dom även fast Dr.Dre är där ? Dre och Pac var ju inte direkt bästa vänner när han dog så, sen så har han sagt att han inte uppskattade att 50 använde Tupacs verser och beats till att dissa en artist som Pac aldrig hade Beef med. (Realest killaz, läs den texten sen jämför med Ambitionz as a Ridah)

Tycker det är jävligt rätt av han och hänga med Rule, även fast jag inte gillar Ja Rules musik var det jättebra för Fatals karriär, ja menar han hade typ inga pengar alls efter han "stack" från outlawz.

Jag har blandade känslor för skivan, medelmåttiga beats och usla gästinhopp samt att mixa ihop olika accapellor så det blir nya ord gillar jag inte. Sen kan man undra vad i helvete dom har gjort med Ghetto Gospel, en av mina favorit låtar som OG är helt massakrerad, halvbra beat och vad har dom gjort med hans röst? Han har ju ändrat Pacs röst för att passa på Eltons vers istället för att låta Elton spela in en ny vers som skulle passat in på beatet. Denna kunde ha blivit en klassiker. Även låten "Loyal to the game" är helt trasig, den låten var skriven till hans karaktär Birdie från filmen Above the Rim. Låten skulle vara på DR:s sountrack till filmen men inte kom med. Ex: "Busta, you ain't heard? I've been slicin motherfuckers since I lost my momma" den raden är skriven till hans karaktär vars morsa hade dött och mer. Dessutom så tog dom bort Treach och Riddlers verser som ochså var baserade på karaktären Birdie, istället lägger dom in G-Unit med verser som inte har et jävla skit med Pacs vers att göra ? Dessutom sjunger 50 i hooken, men hoppsan! Det var ju ett jävla tjat på Rule att han sjöng i låtar, Beatet passar inte heller. Gillar inte Crooked nigga too heller, alla verkar tro "Woo vilket flow han har i låten" när EM bara har speedat hans röst nåra % för och matcha hans beat (?), kolla Raphael Saadiq:s remix av låten så får ni se, låter mkt bättre delvis pga att det inte är piff och puff stil och att beatet är bättre. Det Finns några guldklimpar på skivan dock, Uppercut och Po Nigga Blues - Scott Storch Remix är riktigt najs, pinsamt nog är alla "bonus" låtarna som är proddade av annat folk ljusår bättre än eminems versioner.

Detta album är riktat mot MTV generationen, syns ganska tydligt på t ex vissa Eminem forum, massor folk som helt plötsligt har Tupac signaturer, nä Afeni skulle överlåtit proddandet på folk som Daz, Johnny J, QDIII osv som verkligen har erfarenhet av hans musik och som till viss del vet hur han vill ha det i sin låtar. Hoppas Eminem går tillbaka till sin gamla stil snarast, detta håller inte, gillar inte han som producent heller, han får hålla sig till rappandet enligt mig.

Här är föressten en semi ny låt från nåt mixtape och den kommer även vara med på Freddie Foxxx nya skiva troligen, OG verren heter "Dont fuck wit a killah" http://music-files.download.com/mp3/100551778/100553349//Bumpy_Knuckles_aka_Freddie_Foxxx-Trying_to_Make_it_Through.mp3
Såhär hade jag hoppats att LTTG hade blivit, även Benzino lyckades bra i denna vilket jag inte trodde från början.
Citera
2004-12-21, 02:33
Medlem
WorlocKs avatar
I bring you drama, fuck you and your motherfucking mama
Underbar textrad... tråkigt dock att han liksom alla andra på Death Row järntvättades och utnyttjades. I slutet var inte 2Pac bättre än någon annan... bara en gangsterrappare i mängden med alldeles för mycket stålar och ett enormt storhetsvansinne.
Citera
2004-12-21, 12:56
Medlem
THEIDFs avatar
Hur fan kan någon på allvar hävda att Pac hade bäst texter? Har ni ens lyssnat på Biggies 2 plattor som innehåller några av de mest fantastiska rhymes som någonsin kommit ut ur käften på en rappare?

Och så är Biggie riktig hip-hop, också. Hardcore, Östkust, och rakt på som det ska vara.

Lyssna på "Machine Gun Funk" för lite riktig hardcore.

"So I guess you know the story, the rap-side, crack-side
How I smoked funk, smacked bitches on the backside
Bed-Stuy, the place where my head rests
Fifty shot clip if a nigga wan' test
The rocket launcher, Biggie stomped ya
High as a motherfuckin helicopter
That's why I pack a nina, fuck a misdeameanor
Beatin motherfuckers like Ike beat Tina
[What's Love, Got to Do]
when I'm rippin all through your whole crew
Strapped like bamboo, but I don't sling guns
I got bags of funk, and it's sellin by the tons