2010-12-01, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av g-ounze
Du spelar Tupac.. Och allt låter precis som alla andra låtar gjorde på -90 talet.. Spelar du Notorious så låter de heeelt annorlunda.. Han är bokstavligen one-of-a-kind.. Jag har bläddrat o skrollat och inte hittat en enda artist som ens når upp till hälarna av Biggie..

Man kan ju säga att jag är en av dessa töntar som påstår att ja gillar Biggie för att han är typ en död legend eller nått.. men så är de icke.. Högst upp på min favorit lista så har jag Joe Budden och B.I.G

Så varför i helvette får Tupac allt creed? Han var en vanlig mainstream rappare från LAX som inte hade nånting unikt över huvudtaget..! Jävligt tradigt att så många glömt Tupac.. Och frågar ja dessa blattar o hobby blattar vilka rappare som tycker är bäst genom tiderna får ja svaret "Tupac"... eller "Topack" som dom uttalar de.. Frågar jag varför? "För han er best bre"..

Snälla motivera någon? :P

Bodde han på flygplatsen?
Citera
2010-12-02, 12:15
Medlem
MeTaLRubEuSs avatar
2pac var väl helt enkelt ett steg bättre än Notorious hela tiden enligt mig. Säger dock inte att B.I.G. va nå dålig för de alls!
Citera
2010-12-09, 21:04
Medlem
TheWires avatar
Biggie var den bättre rapparen lyrikmässigt, flowmässigt och förmågan att lägga komplexa rim:

Flow: http://www.youtube.com/watch?v=N6XhzXB3oY8&feature=related

Lyrik: http://www.youtube.com/watch?v=Y7yQwQtSN7M

Komplexitet: http://www.youtube.com/watch?v=kyWTJWrH1aI&feature=related
Citera
2010-12-16, 02:38
Medlem
Samvises avatar
Big Pun och Big L smiskade både 2Pac och Biggie. Jag kan komma på tio rappare som hade bättre innehåll och mer komplexa texter än 2Pac.
Citera
2010-12-17, 18:14
Medlem
Det är svårt att för mig att få det i text mässigt sätt varför 2pac är bäst. Kommer inte så långt om jag säger att 2pac är bäst. Men kolla de här videorna, om ni orkar spendera tid.

http://www.youtube.com/watch?v=PEMrhRNOex4

Finns mer, men antar att ni inte orkar se långa dokumentärer. Men för mig är det obvious

Sen hur många rappare släpper material 14 år efter sin död? Eller har släppt sen han dog och det var 14 år sen !
Citera
2010-12-17, 18:32
Medlem
D
Citera
2010-12-17, 19:29
Medlem
ChaChings avatar
Inget tvivel enligt mig att Biggie hade bättre flow än 2Pac. Men Pacs texter var definitvt djupare och bättre (enligt mig igen) än Biggies. Jämför bara Changes med till exempel Hypnotize. Kanske inte en rättvis jämförelse då Hypnotize var en av Biggies ytligaste låtar jag har hört, men jag vill prove a point
Citera
2010-12-18, 05:47
Medlem
Personligen så har jag aldrig fastnat för biggies låtar. Men nu var det ett bra tag sedan jag lyssande på honom, har alla hans album på datorn. Ska lyssna igenom första och andra albumet och kolla igen. Man jag kan inte hjälpa att tycka att Biggie känns lite banal på något sätt.
Ang 2Pac så tycker jag att 2pacalypse now och me against the world är så tidslösa album, politiska, färgstarka och så komplexa. The don killumanati går ju inte ens att beskriva känslan när man lyssnar på det albumet, jag har aldrig hört något liknande. tupac har aldrig varit känd för sitt flow som andra rappare. Han är känd för sin politik och aktivism, ledare, talare etc. han gjorde mycket för sitt community och hjälpte många människor. Sen har han gjort några filmer. Sen ska man ju inte gömma våldtäkts-anklagelserna, han sköt två snutar, blev skjuten två gånger. Han fick en hel gratis (ofrivillig) publicitet. Det fick ju inte biggie på samma sätt.
Citera
2010-12-18, 05:57
Medlem
AstorKvartss avatar
Därför att han dog innan han blev gammal, det är så de går från stars till legender.
Citera
2010-12-18, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AstorKvarts
Därför att han dog innan han blev gammal, det är så de går från stars till legender.

Fast det finns många stjärnor som har dött unga som inte har blivit mer kända pga det. Tvärtom så glöms dom istället. Men jag förstår vad du menar. Sen dog både biggie och tupac unga så där fallerar tyvärr argumentet, om jag gissar rätt att den här 'han' som du nämner är tupac.
Citera
2010-12-18, 18:54
Medlem
the good die young
Citera
2010-12-18, 20:03
Medlem
Jag föredrar Tupac för att hans röst klingar fint i mitt öra. Både biggie och tupac är top 3 rappers of all time om jag skulle döma(eminem bland dem också, hans budskap går inte att jämföra). Frågan är egentligen vad som skulle hänt om ingen av dem hade dött...

R.I.P Both of 'em!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in