2011-09-21, 09:52
Medlem
Salorms avatar
Nu är det så att min morsa med respektive åker Viking Line ca 1 gång i månaden och då brukar hon inhandla en stock General Lös till mig på båten.
På dessa dosor från Finlandsfärjor så står det "+10% Value Pack" och jag gissar på att man säljer 50g dosor där för att inte alla turkkiosker ska köpa fulsnus därifrån och sälja i sina butiker. Nog om det, nu till mitt problem.

När jag snusar vanlig General Lös köpt i Sverige har jag aldrig några problem, allt smakar som det ska och jag brukar normalt ha en prilla under läppen mellan 40-60min.
Men när jag tar en pris ur en dosa General Lös köpt från Finlandsfärjan så är för det första snuset lite grynigare (jag bakar/kramar aldrig mina snusar, kör levande) och det är smuligare (varit fryst?). Dessutom kan jag inte ha dessa snusar lika länge i käften utan att dessa blir "saggiga". Och nu till det sista och överjävligaste problemet, jag får sår av Finlandsfärje-snuset. Jag har snusat i 20 år och har endast stött på det här problemet med dessa snusar, mitt tandkött trasas sönder av Finlandsprillan. Båda sidorna är just nu som 2 ömmande anusar efter penetration. I dagsläget har jag min snus uppemot kinden där det är det enda stället som inte är sönderfrätt.
Varför är det såhär? Ska inte General Lös vara precis likadant överallt? Har dom andra ingredienser i Finlandsprillan? Det måste fan vara så, kan man vända sig till någon instans som har koll på sånt här med frågan?

Edit: Jag har ni även skickat denna fråga till Swedish Match då jag kom på efter jag skrivit det här inlägget att man kanske ska gå direkt på källan.
Senast redigerad av Salorm 2011-09-21 kl. 10:01.
Citera
2011-09-21, 11:10
Medlem
Bjorndts avatar
De kyls inte lika väl som de gör i livsmedelsbutikerna(även om snuset ligger på varmt butikslager innan de hamnar i kylen). Har själv märkt på lössnus att om det ligger för dåligt kylt så blir det just som du säger, kornigt om snusen blir snabbare "saggig".
Citera
2011-09-21, 13:16
Medlem
Salorms avatar
Vi beklagar att du fått en produkt som inte motsvarar dina förväntningar. För att vi ska kunna analysera snuset och fastställa orsaken till felet ber vi dig skicka hela dosan med kvarvarande innehåll till oss. Vänligen bifoga namn, adress, telefonnummer och reklamationsorsak samt ange om du är över 18 år, så återkommer vi med ersättning för dina utlägg.

Vafan, jag har 3 stockar hemma, här ska skickas snus.
Citera
2011-09-23, 14:58
Medlem
tuffgongs avatar
Jag vill se lasten med snus du kommer få från SM när de ska ersätta dig O.O fan dom kommer få behöva backa upp till dig med en hel lastbil ju
Citera
2011-09-23, 21:02
Medlem
Avva66s avatar
Snus kan man ha rätt länge i rumstemp, det ska inte bli dåligt av det.
Tvärtom, hemmagjort snus lagrar jag 3v i rumstemp.
Citera
2011-09-24, 01:23
Medlem
Bjorndts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avva66
Snus kan man ha rätt länge i rumstemp, det ska inte bli dåligt av det.
Tvärtom, hemmagjort snus lagrar jag 3v i rumstemp.

Men tar du det kylda snuset och sätter det i rumstemperatur för att sedan kyla det, och vice versa blir det lätt kornigt och lite småsunkigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in