Citat:
Ursprungligen postat av Enysaveru
Bilen jag satt i blev i helgen påkörd bakifrån av en annan bil i en rondell då bilen jag satt i var tvungen att bromsa. Var hos doktorn efteråt.
Har inga problem med nacke eller rygg men kände mig groggy efteråt.
3 dagar efteråt känner jag fortfarande en viss huvudvärk. Någon som vet hur lång tid innan den går över? Är inte alls lika groggy längre och mitt kontorsarbete går ok. Problemet är att jag vill idrotta då säsongen börjar nu. Så hur länge ska jag känna mig tung i huvudet?
Efter en sådan olycka som du beskriver, så kan en viss spänningshuvudvärk kvarstå i upp till en månad, det är helt normalt och ingenting ovanligt. Det du ska vara observant på är om problemen ÖKAR i förhållande till dags dato, då kan ett mer långtgående problem ligga bakom det hela.
Jag tycker du ska söka upp en duktig naprapat/kiropraktor eller massör och be dem känna på din nacke/halsrygg och dina axlar, om man går och har muskelspänningar i dessa områden kan de fortplanta sig till huvudvärk. En duktig naprapat/kiropraktor/massör avgör direkt om han/hon kan/vill göra något eller om där finns något problem som en läkare behöver titta på först. I så fall är det vårdcentralen du vänder dig till men jag antar att det var där du var direkt efter olyckan, såvida inte du blev så pass skadad att du togs in med ambulans.