2011-09-21, 01:06
Medlem
BarryHeros avatar
Tjena.

När jag i maj tidigare i år skulle hem från USA till Sverige och mellanlanda i London råkade de skickade mig från London till Norge istället för till Sverige. För besväret fick jag en check där jag lovades 5000 kr rabatt om jag bokade en ny resa med SAS inom ett år eller 2500 kronor i handen. Jag valde det senare.

Efter att ha suttit på checken i tre månader fick jag till slut tummen ur och skickade in checken till SAS huvudkontor i jag tror Jönköping (när jag ringde och frågade de hur jag ska göra med checken sade det var så jag skulle göra). Nu mer än en månad senare har jag fortfarande inte sett röken av några pengar! Jag är nu i USA igen till december och vet inte riktigt hur jag ska göra.

Eftersom checken är bortskickad med posten har jag inga riktiga bevis på att jag verkligen är värd pengar samtidigt som SAS säkert kommer göra allt för att behålla sina 2500.

Hur ska jag egentligen bära mig åt? Varför har de inte för över mina pengar?
Citera
2011-09-21, 01:20
Medlem
dankars avatar
Skickade du checken i ett vanligt brev så har du ett problem, du har då ingenting som kan styrka att du skickat någonting till SAS överhuvudtaget. SAS kan ha fått din check och försöker blåsa dig men det kan lika gärna vara så att brevet har kommit bort på vägen och ord står mot ord.

Skickade du det som ett rekommenderat brev kan du med kollinumret du fick bevisa att du faktiskt skickat något till dem och isåfall via posten få en kvittens och hänvisa till den personen inom SAS som tagit emot din check.

Hoppas jag var till lite hjälp.
Citera
2011-09-21, 01:22
Medlem
BarryHeros avatar
Jag skickade den som ett vanligt brev.

Vilket inte känns så himla smart så här i efterhand.
Citera
2011-09-21, 02:05
Medlem
Känns som om du får skylla dig själv. Ring SAS, har du tur får du prata med en handläggare som kan hjälpa dig att få fram informationen.

Har du ditt boardingkort kvar kan det vara till hjälp.

Var för övrigt glad för att du inte flög med Delta.

Har ALLTID problem med dem. USA sämsta flygbolag alla kategorier.
Citera
2011-09-21, 03:31
Medlem
BarryHeros avatar
Boardingkortet har jag kvar.
Citera
2011-09-21, 08:22
Moderator
HelgeBuks avatar
Måste bara fråga hur de lyckas "skicka dig" till Oslo istället för Stockholm? Du ser väl på tavlor och liknande vilken gate du ska gå till osv? Eller hade de överbokat planet till Arlanda och erbjöd dig 5000kr/2500kr för att istället åka till Oslo?

Förstår bara inte hur det kan vara SAS fel att du hamnar i fel stad...
Citera
2011-09-21, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HelgeBuk
Måste bara fråga hur de lyckas "skicka dig" till Oslo istället för Stockholm? Du ser väl på tavlor och liknande vilken gate du ska gå till osv? Eller hade de överbokat planet till Arlanda och erbjöd dig 5000kr/2500kr för att istället åka till Oslo?

Förstår bara inte hur det kan vara SAS fel att du hamnar i fel stad...

Vid överbokning är det vanligt att SAS erbjuder vissa kunder att åka en annan sträcka. T.ex om man har en biljett ewr-arn och den flighten är överbokad så kan man få de där checkarna och sen åka via oslo sen till arlanda. TS har naturligtvis fått åka till sin slutdestination från Oslo också.
Citera
2011-09-21, 15:45
Medlem
BarryHeros avatar
Jag upptäckte nu att jag visst har fått pengarna! Anledningen till att jag inte fattade det förut var att en okänd avsändare hade skickat 4000+ kronor. Kollade just upp avsändaren och insåg att det faktiskt var SAS själva.

Så av någon anledning förde de över 2000 kr för mycket till mig.
Citera
2011-09-21, 16:19
Medlem
DIEXELs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Jag upptäckte nu att jag visst har fått pengarna! Anledningen till att jag inte fattade det förut var att en okänd avsändare hade skickat 4000+ kronor. Kollade just upp avsändaren och insåg att det faktiskt var SAS själva.

Så av någon anledning förde de över 2000 kr för mycket till mig.

Bäst att prata med SAS om det och betala tillbaka det som är över din egna summa så att dom inte polisanmäler dig för stöld/bedrägeri eller något liknande.
Citera
2015-04-14, 20:27
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DIEXEL
Bäst att prata med SAS om det och betala tillbaka det som är över din egna summa så att dom inte polisanmäler dig för stöld/bedrägeri eller något liknande.
Fyra ar senare har jag fortfarande inte hort fran SAS.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in