• 1
  • 2
2002-10-30, 16:24
äldre konto (old)
Ej medlem
Bengt Fahlström må ha hamnat snett, men knappast lika snett som Trafikmagasinets mysige skägglurk. Någon som har fakta i målet - har Perstad en skruv lös? Eller två? Eller en hel hjulupphängning?

Hans fru var visst med på ett hörn också.
Citera
2002-10-30, 18:47
Medlem
molles avatar
Nu e jag inte med på noterna. Vad har karln gjort? För du menar väl inte avskedningen från SVT?
Citera
2002-10-30, 23:04
äldre konto (old)
Ej medlem
Verkar vara gravad hund i detta case, någon??
Citera
2002-10-30, 23:05
äldre konto (old)
Ej medlem
Verkar vara gravad hund i detta case, någon??
Citera
2002-10-31, 09:51
äldre konto (old)
Ej medlem
Jag saknar Christer Glenning, han vär så sköön, när han med sina 150 pannor satte sig i en Fiat UNO och tyckte det var trång i baksätet !! Han hade humor !
Citera
2002-10-31, 10:36
Medlem
%s avatar
Ja, han sa ju jämt: "När man är LÅNG som mig så blir det lite trångt".
Citera
2002-10-31, 11:34
äldre konto (old)
Ej medlem
Vad menar du FulaGubben?

Om det är avskedningen från SVT så grundades väl den på att den gamla räven Perstad hade hyrt en och annan "fräck" bil och debiterat SVT utan att dessa bilar togs upp i Trafikmagasinet. Tror även att han gjorde ett par resor till USA också som saknad grund i programmet. Kan ha fel, eftersom det var ett tag sen jag läste om det.
Citera
2002-10-31, 12:51
äldre konto (old)
Ej medlem
Kan inte begripa att ingen följde de hejdlösa turerna kring Perstads uppsägning, där han bl a hävdade att det var en "komplott" mot hans person, och yttrade en del kommentarer som lät som att det var tomtar på loftet-status hos IP.

Ännu bättre blev det när Perstads fru gick in på debattsidor på nätet och skrev eldiga försvarstal för sin man och hur det hela var "förföljelse" och annat svettigt.
Citera
2002-10-31, 14:02
äldre konto (old)
Ej medlem
Fula fiskar!

Anledningen att Perstad fick sparken var att han hade hyrt "lyxbilar" som inte visades i programmet. Han försvarade detta med att det handlade om utvärderingar för att fastställa om bilarna skulle tas med eller inte.

:!: :!: :!:

Lite inside om Perstad och Glenning är att de var fula fiskar med dåligt rykte i bilbranschen efter som de i samband med tester ofta krävde gåvor till sig själva och sina bekanta för att resultatet skulle bli bra.
En bekant till mig tvärvägrade att muta dessa typer och testresultatet på hans produkt blev således katastrofalt.
Citera
2002-10-31, 14:13
äldre konto (old)
Ej medlem
Loa ligger nog väldigt nära sanningen...... Det är en officiell hemlighet att "mutor" var ett krav för bra kritik. Varför tror ni SAAB knappt var med i programmet för ett antal år sen till exempel? Och var SAAB med, då var kritiken hård. Det finns säkert fler bra exempel på detta.....

Desssutom har han säkert fått en del del privata fakturor att slinka genom hos SVT, egentligen är det nog offentliga handlingar så det är väl bara för nån Falubo och åka till SVT och begära att få ut alla handlingar, dessvärre är nog mutorna inte dokumenterade.......
Citera
2002-10-31, 14:17
äldre konto (old)
Ej medlem
Håller helt och hållet med Byfånen! Glenning var störtskön!
Citera
2002-11-05, 09:05
äldre konto (old)
Ej medlem
Tydligen hade inte IP rent mjöl i påsen trots allt.
Jahapp, ännu en helylleikon som går i graven då....
www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,223177,00.html
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in