2011-09-21, 00:17
Medlem
Accentifys avatar
För ett par år sen smakade icas egna nudlar gudomligt! Ett otroligt nöje att komma hem från skolan på fredagar, läsa senaste kalle anka och äta en skål nudlar.

Men för ungefär (minns inte riktigt när det var) 3 år sedan började nudlarna helt plötsligt smaka skit! Själva nudlarna blev äckligare och kryddan som man fick till (som var det som var unikt med icas, den var så JÄVLA god!) började smaka riktigt illa! Vid denna tidpunkt hade jag såklart slutat läsa kalle anka men ville fortfarande ha mina utsökta snabbnudlar!

Är det någon annan som upptäckte denna smakförändring och kanske tillochmed har ett svar på varför den skedde?
Citera
2011-09-21, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Accentify
För ett par år sen smakade icas egna nudlar gudomligt! Ett otroligt nöje att komma hem från skolan på fredagar, läsa senaste kalle anka och äta en skål nudlar.

Men för ungefär (minns inte riktigt när det var) 3 år sedan började nudlarna helt plötsligt smaka skit! Själva nudlarna blev äckligare och kryddan som man fick till (som var det som var unikt med icas, den var så JÄVLA god!) började smaka riktigt illa! Vid denna tidpunkt hade jag såklart slutat läsa kalle anka men ville fortfarande ha mina utsökta snabbnudlar!

Är det någon annan som upptäckte denna smakförändring och kanske tillochmed har ett svar på varför den skedde?

Du kanske helt enkelt har slutat att tycka om nudlar?
Citera
2011-09-21, 00:34
Medlem
Accentifys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jacob21jacob
Du kanske helt enkelt har slutat att tycka om nudlar?
Nej, riktigt så enkelt är det inte. Åt icas nudlar successivt och märkte dagen då dom började smaka konstigt (förpackningen som kryddorna låg i hade ändrat utseende också)
Citera
2011-09-21, 02:20
Medlem
Renatuss avatar
Känner igen vad du menar..
Syftar du på dessa vita paket med en röd kant ?
Äter inte nudlar så ofta, men händer någon gång i veckan.
Har också märkt en markant skillnad på dessa nudlar.
Fattar inte heller varför det är så stor skillnad, men antar att de helt enkelt bytt leverantör, eller bytt mjölsort.
Blev besviken när jag för några månader sedan köppte ett paket som helt plöttsligt smakade annorlunda med en pulvrigare mindre elastisk konsistens och annan färg. Trodde först att det var något fel så kokade ett nytt paket, men smaka lika illa igen, så något är det
Citera
2011-09-21, 02:22
Medlem
Accentifys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Renatus
Känner igen vad du menar..
Syftar du på dessa vita paket med en röd kant ?
Äter inte nudlar så ofta, men händer någon gång i veckan.
Har också märkt en markant skillnad på dessa nudlar.
Fattar inte heller varför det är så stor skillnad, men antar att de helt enkelt bytt leverantör, eller bytt mjölsort.
Blev besviken när jag för några månader sedan köppte ett paket som helt plöttsligt smakade annorlunda med en pulvrigare mindre elastisk konsistens och annan färg. Trodde först att det var något fel så kokade ett nytt paket, men smaka lika illa igen, så något är det
Precis dom jag menade!
Citera
2011-09-21, 02:33
Medlem
Renatuss avatar
Citat:
Precis dom jag menade!

Bra att vi menade samma sort Synd att nudlarna blev sämre. Är i regel ganska konservativ när jag handlar mat så brukar hålla mig till samma märke därför jag så tydligt minns dessa.

En detalj på paketet som jag lade märke till i samband med den nya smaken var ett den röda färgen på paketet ändrades till mer mörkröd och samtidigt smalare. Sen har jag för mig att nudelpåsen även hade en röd rand på sig som inte finns längre. eller tvärt om.

Tur iaf att det finns andra godare nudlar
Citera
2011-09-21, 02:43
Medlem
Accentifys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Renatus
Bra att vi menade samma sort Synd att nudlarna blev sämre. Är i regel ganska konservativ när jag handlar mat så brukar hålla mig till samma märke därför jag så tydligt minns dessa.

En detalj på paketet som jag lade märke till i samband med den nya smaken var ett den röda färgen på paketet ändrades till mer mörkröd och samtidigt smalare. Sen har jag för mig att nudelpåsen även hade en röd rand på sig som inte finns längre. eller tvärt om.

Tur iaf att det finns andra godare nudlar
Det har du helt rätt i. Är ganska fast för samyang nu istället. Men saken är ju den att icas VAR godast av allas!
Citera
2011-09-21, 07:31
Medlem
Citat:
Det har du helt rätt i. Är ganska fast för samyang nu istället. Men saken är ju den att icas VAR godast av allas!

Kan du inte skriva till ICA och fråga? Klaga lite så kanske du får några nudelpåsar.

Dom bytte uppenbarligen leverantör..

.
Citera
2011-09-21, 12:41
Medlem
Accentifys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wheelgunner
Kan du inte skriva till ICA och fråga? Klaga lite så kanske du får några nudelpåsar.

Dom bytte uppenbarligen leverantör..

.
MEn jag vill ju inte ha några nudelpåsar. Dom smakar ju skit...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in