2011-09-20, 22:56
Medlem
tonyy1s avatar
Blir galen, har försökt hitta namnet på det, men jag hittar inte!
Vad kallas dem där träplankorna som håller upp madrassen på sängens undre sida? Några av mina har brakat ihop efter ett vilt kuddkrig med 3 damer i endast vita bomullstrosor.. så, någon aning om vad såna kan kosta? ser ut att vara cirka 6cm på kortsidan, samt 60cm på den längre.

Tackar på förhand!
Citera
2011-09-20, 22:57
Medlem
Ribbor.
Citera
2011-09-20, 22:57
Medlem
Dr_Dollars avatar
Spjäll?
Citera
2011-09-20, 22:59
Medlem
Stiltons avatar
Ribbor ja, inte spjäll. Den korrekta benämningen är ribbor.
Citera
2011-09-20, 22:59
Medlem
alphabeticalorders avatar
ribbotten?
Citera
2011-09-20, 23:00
Bannlyst
Visst kallas dom för ribbor.
Citera
2011-09-20, 23:02
Medlem
Stiltons avatar
Har du en resårbotten eller en lös madrass?(en resårbotten är säng och ribbor i ett, med en träram i botten som man kan sätta ben på, en madrass behöver separata ribbor i en ram för att hållas uppe).

Om du har en separat madrass så kan du köpa ribbotten på IKEA, Sultan Lade heter den enklaste, finns i 70x200, så får du kapa. 100:-
Citera
2011-09-20, 23:22
Medlem
Snurrens avatar
Köp en ny ribbotten med lite fjädrande ribbor/lattor, eller till och med ställbar. Fast dom tål nog inte lika tuffa kuddkrig !!!!! Byt upp dig nu, vafan en simpel ribbotten ska man väl inte ha? Lite ställbar stuns är väl mycket bättre. Kolla ikea.
Citera
2011-09-20, 23:25
Medlem
Stiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snurren
Köp en ny ribbotten med lite fjädrande ribbor/lattor, eller till och med ställbar. Fast dom tål nog inte lika tuffa kuddkrig !!!!! Byt upp dig nu, vafan en simpel ribbotten ska man väl inte ha? Lite ställbar stuns är väl mycket bättre. Kolla ikea.

IKEA har en som heter Sultan Luröy som som har fjädrande ribbor. Dock kan brädden bli problemet där. De finns bara ner till storleken 80x200. Kapar man 10 cm på var sida kommer dels fjäderfunktionen försämras, men man kommer även behöva häfta om bandet som binder samman ribborna med varandra.

Om han skulle överväga ställbar är det lika bra, om inte bättre, att köpa en helt ny säng. Förslagsvis en resårbotten.
Citera
2011-09-20, 23:42
Medlem
Snurrens avatar
Mja, man undrar ju onekligen vad han gjorde med 3 lättklädda damer på en 60 cm ribbotten Kökssoffa?
Citera
2011-10-18, 12:29
Medlem
tonyy1s avatar
Tack för svar, jag hade glömt bort tråden helt och hållet, även om frågan fortfarande var kvar i skallen.
Vad som hände med damerna förblir min och deras lilla speciella hemlighet!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in