2011-09-20, 21:53
Medlem
Vill kolla om det ligger nåt i detta

"Hehe en Sosse till som snor systemet på pengar...GAMMAL STORY: det sista Göran Persson gjorde som statsminister var att tömma statens Stockholmsrepresentation -Sagerska Palatset- på statliga inventarier
för att möblera upp sin privata herrgård.Där försvann den slipade 1700 tals kristallen med 24 glas av 7 skilda slag, karaffer, skålar vaser mm värde +500,000, de antika 96 delars matserviserna värde +100,000, 8 st av
Hästens dyraste sängar värde +60,000/st, de antika äkta mattorna varav mångs av silke från 1700talet värde +1 milj, gamla gobelänger och gardinuppsättningar som bort tillhöra Nationalmuseum värde +100,000, de världsunika fåtöljerna och sofforna som alla världsberömda statsmän genom tiderna har suttit i och som kan säljas för +100,000 per styck på Christies auktioner, salsbord, stolar mm mm. Allt packades av flyttfirma och
transporterades i en ström av lastbilar till herrgården för den sammanlagda ersättningen av Göran Persson till Svenska Staten med totalt 21,000 kr. Detta är den största privata konfiskeringen av allmän egendom som någonsin har tystats ned av vårt lands vänsterreportrar."

En kommentar på SVD av Driftingen Igen den 20/9-2011.
Driften hävdar att det finns bevis, men vägrar lägga ut länkar.

Vad tror ni? Finns det substans, eller är Driftingen Igen en rättshaverist?
2011-09-20, 22:48
Medlem
Statstjänstemän och politiker får inte ens ta emot gåvor vid utlandsbesök och dylikt, och därmed än mindre tömma regeringschefens ständiga bostad på inventarier, möbler etc. etc.

Jag har svårt att se att Persson skulle ha tömt sagerska på dessa föremål, däremot tömde han pensionsystemet på pengar men det är en annan diskussion.
2011-09-21, 01:28
Medlem
Hugh.Hefners avatar
Jag har flera gånger tidigare både hört och läst om att Göran Persson ska ha fått med sig en massa värdefulla möbler när han flyttade ut ur Sagerska. Om det ligger någon sanning i detta vet jag inte. Men någon ensam rättshaverist verkar då inte denne "Driftingen Igen" vara.

Om det nu är så Göran Persson fått med sig dyra möbler så bryr jag mig inte så mycket om det ekonomiska värdet i sig, även om det gick lite oärligt till. Hästensängar kan han gott ha. Värre är det i så fall med möbler och inredning av historiskt värde som försvinner bort från offentlig ägo.
Senast redigerad av Hugh.Hefner 2011-09-21 kl. 01:31.
2011-09-21, 01:47
Medlem
Driftingen är väl ett psykfall som sitter dygnet runt på olika tidningar och sprider lögner och skitsnack, varpå han blir bannad på löpande band och genast skaffar nya nick.

Hade detta vart sant så hade det helt garanterat kommit fram.
Att detta skulle vara nertystat av vänsterjournalister låter mer som någon paranoid konspirationsteori.

Förtal, grovt sådant också av meningsmotståndare för att smutskasta.
Finns ju inte en tillstymelse till bevisning och sån jävla makt hade inte Persson.
2011-09-21, 02:03
Medlem
Finns redan tråd: https://www.flashback.org/t403116p3

Finns för övrigt en gammal artikel om det i SvD där det står att Stockholms Auktionsverk var med och värderade alla prylar utom sängbottnarna "efter genomsnittliga salupriser", så om någon anar ugglor i mossen borde väl det vara klokt att höra med dem hur det gick till..

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/persson-koper-loss-soffor-och-sangar-fran-sagerska_370982.svd

edit: någon driftig kan väl kontakta auktionsverket och höra vad det var för saker: info@auktionsverket.se
Senast redigerad av Chrechlan 2011-09-21 kl. 02:07.
2025-09-14, 16:45
Moderator
Diagorass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chrechlan
Finns redan tråd: https://www.flashback.org/t403116p3

Låst

/ mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto