2009-10-15, 14:42
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ådärkomdenja
Men vad i h-e är detta? Hur kan sånt här vara tillåtet öht, och vem har gett tillstånd till fettots fräcka tilltag?

Mycket för 20 000:- men de är sig lika dessa SOSSE makthavare, de bara utnyttjar all möjligheter att sko sig. Uch och fy hur kan man rösta på det partiet det är ju helruttet.
Citera
2009-10-15, 15:45
Medlem
moderatswings avatar
Är det antikviteter som kommentaren påstår med förankring i huset så är detta naturligtvis mycket sorgligt.

Random möbler som ställts dit för Göran är väl dock skitsamma.
Citera
2009-10-15, 16:05
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moderatswing
Är det antikviteter som kommentaren påstår med förankring i huset så är detta naturligtvis mycket sorgligt.

Random möbler som ställts dit för Göran är väl dock skitsamma.

Det kan väl inte stämma... det låter för otroligt för att vara sant. Det borde funnits någon journalist som hade snappat upp det här...
Citera
2009-10-15, 16:08
Medlem
moderatswings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoLoK
Det kan väl inte stämma... det låter för otroligt för att vara sant. Det borde funnits någon journalist som hade snappat upp det här...

Jag har ingen aning. Att det mörkats är ju inte helt otroligt.
Men så länge källan är en anonym internetkommentar så är det väl inte så mycket mer än någon som tog sin chans att kasta lite skit på Göran.

Någon som sitter på info om hur det förhåller sig?

Sagerska är ju trots allt det närmaste vi kommer Vita huset i Sverige. Skulle väl inte vara så populärt om Bush plockade med sig historiskt förankrad inredning.
Citera
2009-10-15, 16:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av douchebag1
Hittade den här kommentaren på en artikel i Aftonbladet idag.

Ugrar, 8 år, Idag 10:21
Så här blir journalistiken då man förvränger nyhetsurvalet av egen politiska styrning och parti(s)ympati. Jag är säker på att reportern inte rörde en min när det blev småkänt att det sista Göran Persson gjorde som statsminister var att tömma statens Stockholmsrepresentation -Sagerska Palatset- på statliga inventarier för att möblera upp sin privata herrgård. Där försvann den slipade 1700 tals kristallen med 24 glas av 7 skilda slag, karaffer, skålar vaser mm värde +500,000, de antika 96 delars matserviserna värde +100,000, 8 st av Hästens dyraste sängar värde +60,000/st, de antika äkta mattorna varav mångs av silke från 1700talet värde +1 milj, gamla gobelänger och gardinsuppsättningar som bort tillhöra Nationalmuseum värde +100,000, de världsunika fåtöljerna och sofforna som alla världberömda statsmän genom tiderna har suttit i och som kan säljas för +100,000 per styck på Christies auktioner, salsbord, stolar mm mm. Allt packades av flyttfirma och transporterades i en ström av lastbilar till herrgården för den sammanlagda ersättningen av Göran Persson till Svenska Staten med totalt 21,000. Detta är den största privata konfiskeringen av allmän egendom som någonsin har tystats ned av vårt lands vänsterreportrar. Att sen oja sig över att staten köper en bastu på statens egen represenetationsgård är beklämmande genant för dem som gör nyhetsurvalet och skriver smörjan. dölj

nån som kan verifiera detta påstående?
Citera
2009-10-15, 17:19
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pokerfetto
nån som kan verifiera detta påstående?

Jag tror det är en lögn. Om personen vore upprörd skulle han väl gå till pressen med det och inte bara skriva en kommentar nånstans. Personen verkar ju ha exakt kännedom kring vad som försvunnit.

Kan iof vara någon som jobbar inom sossarna som inte vill bli av med sitt jobb.
Citera
2009-10-15, 17:22
Medlem
moderatswings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoLoK
Kan iof vara någon som jobbar inom sossarna som inte vill bli av med sitt jobb.

Journalister godtar väl anonyma källor?
Citera
2009-10-15, 17:29
Medlem
Okej, var kan man se inventarielistor gällande saken?
Citera
2009-10-15, 18:15
Medlem
Darkwing Ducks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ultraliberal
Okej, var kan man se inventarielistor gällande saken?
Vet inte säkert, men en bra början är nog att ringa Statens Fastighetsverk, där borde kvitton finnas. Enligt Wikipedia heter förvaltaren för Sagerska Peter Wallin.
Citera
2009-10-15, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Darkwing Duck
Vet inte säkert, men en bra början är nog att ringa Statens Fastighetsverk, där borde kvitton finnas. Enligt Wikipedia heter förvaltaren för Sagerska Peter Wallin.
Vem ringer han, vem pm:ar författaren av påståendet här på FB?
Citera
2009-10-21, 19:20
Bannlyst
Jag har som sagt ingen aning om det som står i kommentaren jag kopierade stämmer. Dock skulle det inte förvåna mig. Hästens sängarna stod ju bara med som "Säng" och värderades totalt för 6 sängar till 2000 kr i inventarielistan som aftonbladet tog upp.
Citera
2010-08-12, 21:51
Medlem
ttamizs avatar
Det ryktas om att GP tog med sig lösöre som "all-in-all" skulle betinga miljonvärden på Bukowskis och för det betalade han strax över 20 000:-.

Huh...

Upprag granskning - var är Ni?
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här