2011-09-20, 20:00
Medlem
LaGorditas avatar
Jag har alltid haft tråkiga ögonbryn. Breda, vildvuxna, ojämnt plockade och ovårdade. Såatteh jag ansade bort jäkligt mycket och får måla dit slutet, det vill säga själva vingen- slutet av brynet. Nu är bryna allt annat än tråkiga. De skriker B-I-T-C-H

Men hur faaaaan gör jag för att inte "tappa" ögonbryna under dagen? Jag kollar dom några ggr om dagen men rätt som det är är halva brynet borta! Pinsamt...
Citera
2011-09-20, 20:15
Medlem
AcidMs avatar
Det är snyggt med tjocka bryn! Tjocka men snyggt formade, alltså bara lite noppat. Jag är avis, måste ha en jäkla massa eyebrow fix och penna/puder för att de ska se snygga ut.

Ett tips är att byta till en bättre penna, det är stor skillnad på vissa, och att om du inte har några bryn alls köra med en primer innan, typ lumenes ögonprimer.
Citera
2011-09-20, 20:16
Medlem
Roxanas avatar
Vad använder du för penna/skugga?

Enligt mig:
bästa ögonbrynspennan - Clinique eller Lumene.
bästa ögonbrynsskuggan - Make Up Store.

I värsta fall kan du göra en kosmetiskt tatuering av ögonbrynen, om du tröttnar på att måla dit dom varje morgon.
Citera
2011-09-20, 20:21
Medlem
ezzris avatar
Ett klassiskt "goth-knep" är att spraya lite hårspray över dom när du målat klart.
Bra underlag i form av primer och lite puder, bra penna eller ännu hellre brynskugga (fukta gärna penseln lite innan så får du en skarpare linje) och sen en snabb sprayning med hårspray. Glöm inte att blunda bara!
Citera
2011-09-20, 20:35
Medlem
LaGorditas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AcidM
Det är snyggt med tjocka bryn! Tjocka men snyggt formade, alltså bara lite noppat. Jag är avis, måste ha en jäkla massa eyebrow fix och penna/puder för att de ska se snygga ut.

Ett tips är att byta till en bättre penna, det är stor skillnad på vissa, och att om du inte har några bryn alls köra med en primer innan, typ lumenes ögonprimer.

Lumines ögonprimer har jag aldrig hört talas om. Faktiskt.

Citat:
Ursprungligen postat av Roxana
Vad använder du för penna/skugga?

Enligt mig:
bästa ögonbrynspennan - Clinique eller Lumene.
bästa ögonbrynsskuggan - Make Up Store.

I värsta fall kan du göra en kosmetiskt tatuering av ögonbrynen, om du tröttnar på att måla dit dom varje morgon.

Jag är lite rädd för pennor. Det blir lite för mycket BITCH av dem. Skarpa liksom.

Jag använder bara Elizabeth Arden Color Intrigue Dual Perfection Brow Shaper and eyeliner svart. Jag använder en annan pensel till eftersom jag tycker att penslarna man fick till var för korta.
Citera
2011-09-20, 20:37
Medlem
LaGorditas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ezzri
Ett klassiskt "goth-knep" är att spraya lite hårspray över dom när du målat klart.
Bra underlag i form av primer och lite puder, bra penna eller ännu hellre brynskugga (fukta gärna penseln lite innan så får du en skarpare linje) och sen en snabb sprayning med hårspray. Glöm inte att blunda bara!

Självklart!!!! Jag ska fixera ögonbryna såklart! Tack för gothknepet, jag tror mycket på den.
Citera
2011-09-21, 16:41
Medlem
spLitpersonaLitys avatar
Köp Isadoras ögonbrynspenna med borste i! Jag har den och mina ögonbryn håller hela dagen tills jag står i duschen och tvättar av det Stort plus att det är en borste i andra änden också för då kan man borsta iordning brynen så som man vill ha dom.

Och om du inte tycker om när de är för skarpa, så kan du bara måla lite för det går också. Det är så jag gör
Senast redigerad av spLitpersonaLity 2011-09-21 kl. 16:44.
Citera
2011-09-21, 18:28
Medlem
Roxanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaGordita
Jag är lite rädd för pennor. Det blir lite för mycket BITCH av dem. Skarpa liksom.

Beror ju på hur du använder pennan.
Gör små, lätta streck och sudda gärna lite.

Sen gäller det att använda en bra färg också.
Själv tycker jag att de flesta pennor drar för mycket åt det rödbruna.

Lumene har en väldigt bra gråbrun-nyans som annars är svår att hitta.
Citera
2011-09-21, 20:13
Medlem
LaGorditas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spLitpersonaLity
Köp Isadoras ögonbrynspenna med borste i! Jag har den och mina ögonbryn håller hela dagen tills jag står i duschen och tvättar av det Stort plus att det är en borste i andra änden också för då kan man borsta iordning brynen så som man vill ha dom.

Och om du inte tycker om när de är för skarpa, så kan du bara måla lite för det går också. Det är så jag gör

Jag är så jäkla töntig och kan inte använda billigt smink.

Citat:
Ursprungligen postat av Roxana
Beror ju på hur du använder pennan.
Gör små, lätta streck och sudda gärna lite.

Sen gäller det att använda en bra färg också.
Själv tycker jag att de flesta pennor drar för mycket åt det rödbruna.

Lumene har en väldigt bra gråbrun-nyans som annars är svår att hitta.

Ja, jag ska testa Lumine, trots att det är en penna. Verkar lite billi dock...

Men jag måste tacka för gothtipset. Jag körde det imorse och bryna är kvar ändå, trots regn!!
Citera
2011-09-21, 20:39
Medlem
spLitpersonaLitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaGordita
Ja, jag ska testa Lumine, trots att det är en penna. Verkar lite billi dock...

Men jag måste tacka för gothtipset. Jag körde det imorse och bryna är kvar ändå, trots regn!!

Okej, Isadora går fettbort för dig på grund av att "det är billigt". Men vad är inte Lumene då..?
Citera
2011-09-21, 20:42
Medlem
LaGorditas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spLitpersonaLity
Okej, Isadora går fettbort för dig på grund av att "det är billigt". Men vad är inte Lumene då..?

Väldigt billig också som jag skrev tidigare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in