2011-09-21, 22:15
Medlem
Dessa kvinnor som jämt ska klaga...... att dom orkar!
Citera
2011-09-21, 22:17
Bannlyst
Aja nu har dom nog fått sig en läxa iaf, outade här och 93 sidor på en eftermiddag.
Citera
2011-09-21, 22:17
Medlem
Vinets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjork2k
Dessa kvinnor som jämt ska klaga...... att dom orkar!

Om man tittar runt här på Flashback kan man ju fundera på vem det är som klagar mest egentligen...
Citera
2011-09-21, 22:18
Medlem
-Jamaica-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stonegarden
Aja nu har dom nog fått sig en läxa iaf, outade här och 93 sidor på en eftermiddag.

Och det visar att vilka gillar att klaga sa du?
Citera
2011-09-21, 22:18
Medlem
Intelligenss avatar
Kommer igår gör två år sedan när det var ett jävla skriveri i kvällspressen om att en tjej anmälde en facebook-grupp som (om jag minns rätt) hette "Är hon mer än 10 meter från spisen från spisen har hon rymt", en humoristisk grupp där man drev med kvinnor. Sidan stängdes ner och alla PK-as förfasades över hur hemsk den sidan var.
Samtidigt fanns det en massa liknande sidor, bl a "Är han mer än 10 meter från soffan har han rymt" där man drev och skämtade om men, men de sidorna var ok och antar att de fortfarande finns kvar.

Kom att tänka på en annan grej som tycker jag är lite smårolig. För några år sedan så uppträddde humorsånggruppen Last Call på en formell universitetsmiddag i Lund. När de sjöng en av sina sånger gick Tiina Rosenberg (professor, genusforskare och före detta medlem i F! som hon var med och grundade) i taket. Hon rusade fram till scenen och skrek "Fuck you! Fuck you! Fuck you!" och att "de trampade på vänsterrörelsen" åt sångarna och lämnade sedan lokalen.
Var denna låt, en ganska harmlös visa som hon reagerade på:
http://www.youtube.com/watch?v=4RDf7hhrO9o

Jag tycker det är lite konstigt då t ex så kallade "radical cheerleaders" har uppträtt på F!´s möten och att de då själva har sjungit manshatarvisor. Har någon då ifrågasatt det så har de försvarat det med att det är just humor. Det är tydligen helt ok att skämta om saker, men bara så länge just de själva inte känner sig träffade på något sätt. De tycker det är ok att sjunga manshatarvisor, men de skulle bli helt vansinniga och skrika om kvinnofientlighet om någon skulle sjunga t ex The Kristet Utseendets låt ”Quinna” eller valfri sång av Eddie Meduza.
Citera
2011-09-21, 22:28
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Mystic
Ja, det verkar stämma på dom flesta feminister som jag har sätt på bild.

Pröva att klicka ner den där bilden och gå ut och prata med folk istället..
Citera
2011-09-21, 22:32
Medlem
MastodontMatss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Pröva att klicka ner den där bilden och gå ut och prata med folk istället..

Ibland säger en bild mer än tusen ord...
Citera
2011-09-21, 22:46
Medlem
Swagmethefuckouts avatar
Hittade denna sida på facebook. Slå tillbaka mot feminismen!
http://www.facebook.com/maskulintinitiativ
Citera
2011-09-21, 22:47
Medlem
tuffgongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Örfil
Lite roligt är det allt! "Aaaarhg! Jag är så arg, så arg! Allt är männens fel! Så det så!"

Har alltid undrat vad för slags pojkvänner dessa "quinnor" har? Är det någon här som är tillsammans med en och som har lust att spilla sina inälvor?
KVÄLLENS GARV!
Citera
2011-09-21, 22:55
Medlem
HansBrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheKicks
Och jag förstår inte hur man i Sverige 2011 kan ha så mycket fördomar...

Var det riktat mot mig?

Ärkefeministen vi diskuterar visades ju tidigare i tråden på en bild där hon håller upp sin arm och visar därmed sin håriga armhåla. Därmed min fråga.

Jag kan ha viss förståelse för att man skippar att raka armhålan, men att stoltsera med det förstår jag inte. Vad vill dessa feminister uppnå?
Citera
2011-09-21, 22:57
Medlem
HansBrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Jamaica-
Det handlar väl snarare om rätten att få se ut som man vill och känna sig bekväm och nöjd även om man inte följer idealen. Ungefär som att vissa sminkar sig ofta och vissa aldrig.

Jo jag förstår det, men varför stoltsera med det?

T.ex om jag väljer att inte följa trend-dieter, så är ju det upp till mig. Men om man som fet då tar massa kort på sig och stoltserar med att man blir fet så blir det lite skrattretande. Vad vill man uppnå är min fråga.
Citera
2011-09-21, 23:00
Medlem
http://www.youtube.com/watch?v=6Vq6njtmU7g

Har feminism gått över från att handla om jämställdhet till att handla om "kvinno-dominans" eller hur man skulle kalla det.

Skriv era tankar om det!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in