2011-09-25, 02:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whitewidow1
Och jag förstår inte vad feminism har att göra med jämställdhet.

Att män och kvinnor ska ha samma förutsättningar ?
Citera
2011-09-25, 02:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrDeathKill
Nej.

Du är så patetisk så det finns inte. Om det är någon som är desperat så är det du.

Jag är en 33 årig tjej...bara så att ni vet...:-)
Nja, är väl rätt intressant att veta "vad" man pratar med.
När folk vet att jag är 24, så tar de mig bara som en omogen idiot, och inte en jubelidiot.
Citera
2011-09-25, 02:13
Medlem
Whitewidow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tr1ckster
Att män och kvinnor ska ha samma förutsättningar ?

Det är som sagt jämställdhet du talar om, om vi ska lägga till kvinnliga privilegier i mosen så får vi något som kan kallas feminism.
Citera
2011-09-25, 02:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whitewidow1
Det är som sagt jämställdhet du talar om, om vi ska lägga till kvinnliga privilegier i mosen så får vi något som kan kallas feminism.

Det är skillnad på att vara extrem femenist och femenist. Och fb gruppen som allt började med är vi vanliga femenister som pratar om gemensamt intresse om genus och jämställdhet och ingen där anser att kvinnor ska ha mera privilegier än män.
Citera
2011-09-25, 02:31
Medlem
TheKickss avatar
Citat:
Nej.

Du är så patetisk så det finns inte. Om det är någon som är desperat så är det du.

Jag är en 33 årig tjej...bara så att ni vet...:-)

Vad är det för patetiskt med det? Ålder och kön kan vara bra att veta när man pratar med ngn. Men det fattar väl inte du så korkad som du verkar vara.
Citera
2011-09-25, 02:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheKicks
Vad är det för patetiskt med det? Ålder och kön kan vara bra att veta när man pratar med ngn. Men det fattar väl inte du så korkad som du verkar vara.
Speciellt när en kvinna är 33, och i sin prime.
Citera
2011-09-25, 02:41
Medlem
Whitewidow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tr1ckster
Det är skillnad på att vara extrem femenist och femenist. Och fb gruppen som allt började med är vi vanliga femenister som pratar om gemensamt intresse om genus och jämställdhet och ingen där anser att kvinnor ska ha mera privilegier än män.

Problemet med eran FB grupp är att den är för ensidig, allt ses från ett perspektiv bara. Kvinnan. Ni nämner att kvinnliga atleters klädval, som om det inte fanns idrotter där män är betydligt mer lätt klädd, t.ex simning. I varje fall, ni vinklar allt så att det helt enkelt blir provocerande, och grädden på moset är erat val av grupp-namn. Nej tack, och allt kan inte förklaras med genus, ni har alldeles för lite biologi i erat brinnande intresse för varför samhället ser ut som det gör, då biologin med största sannolikhet ger er informationen som räcker. Tesostron är ett nyckelord, Jensofsweden har bland annat lagt fram ett par intressanta teorier om könsroller och varför det ser ut som det gör i samhället och dragit paralleller med just tesostron.
Citera
2011-09-25, 02:43
Bannlyst
Citat:
Ja det kan vara bra, när man sexchattar. Frågan jag ställer mig är varför du inte skriver att du har hår under armarna, mustasch och kortklippt hår ?
Citera
2011-09-25, 02:43
Medlem
TheKickss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quezen
Speciellt när en kvinna är 33, och i sin prime.

Haha, precis...jag blev faktiskt mer populär när jag skrev ut det...
Citera
2011-09-25, 02:45
Medlem
TheKickss avatar
Citat:
Ja det kan vara bra, när man sexchattar. Frågan jag ställer mig är varför du inte skriver att du har hår under armarna, mustasch och kortklippt hår ?

För att jag inte har det så klart...
Citera
2011-09-25, 03:02
Bannlyst
Citat:
Haha, precis...jag blev faktiskt mer populär när jag skrev ut det...
Du gillar uppmärksamhet med andra ord.
Citat:
För att jag inte har det så klart...
Du ljuger, och det vet du själv.
Citera
2011-09-25, 04:02
Medlem
Verticals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mindtricks1
Här är ett urval:

"igår sa en bekant, som dessutom är lärare, att kvinnligt och manligt finns med sedan stenåldern..det bara ÄR så. Kvinnorna är mer hemma och ompysslande och männen vill ut och springa och röra på sig (vad det där med springa betyder fattar jag inte..kvinnor vill väl bara sitta inne och knyppla kanske...Röra på bena kan vi inte) Åh..alltid blir man så besviken på människor."

"Satt vid Angel Station idag i London och väntade på en vän. Fick se dessa två dela ut gratis Coca Cola Zero burkar till folk. Intressant att tjejen fick ett par korta, tighta hotpants (uppenbart utdelad av företaget då loggan satt på) och snubben fick långbyxor. Det är roligt hur tydligt riktad mot män deras reklam är över lag (samma för Cola light mot kvinnor) och ja, här försöker de väl köra i samma spår = lättklädd tjej. PS. Tjejen hade förövrigt en tjocktröja till (med logga på)..hur nu det går ihop med kortkort? :S"

"Vi läser historia nu (1:an på gymnasiet) och enligt historielärarna var det under forntiden/antiken kvinnor började behandlas annorlunda, då de var hemma mer med barn och vissa arbeten kan ha varit för tunga. Men på antiken var kvinnan löjligt underlägsen mannen.... Sjuk diskriminering"

Allt detta är ju hur rimligt som helst? Hade detta varigt omvänt så hade alla killar på flashback skrivigt sönder om det. Kolla hur snabbt det skrivs om minsta lilla som detta. Och jag är kille förövrigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in