2011-09-21, 12:45
Medlem
MastodontMatss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ladydahmer
har du sett utbudet i affärerna? Det är tamejfan omöjligt att hitta tröjor UTAN urrigning. Speciellt när man har stor byst och kort överkropp. Nej, jag har inget intresse av att män ska glo på mig och om så vore, så ger det ingen rätten att vara respektlös. Att vilja attrahera motsatta könet är en naturlig drift.

Lika naturlig drift som att BLI attraherad och vilja titta närmare på det motsatta könet.

Feminister är bra dumma i huvudet alltså.
Citera
2011-09-21, 12:48
Medlem
Fresterskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quezen
Nej, men du lade ord i mun på oss män. Du hävda att vi inte tänker med kuken, vilket är skrattretande. Den senaste tjejen dumpade jag, inte för att hon berörde min själ å värmde den djupt, utan för att kuken svarade mer åt andra tjejer på krogen. Och ja, detta är tecken på att jag, personligen alltså, är helt oskyldig men att kuken tvinga mig att dumpa henne och vara otrogen.

Men hördu, att du tänker på detta vis beror inte på att du är man,
det beror helt enkelt på att du är en idiot.
Citera
2011-09-21, 12:49
Medlem
VSHHHHs avatar
Citat:
det har inte med din penis att göra. Vi har fyllt vår kvot av idioter.
Du kan ju alltid kicka massa sliddjur du har i gruppen?
Det finns ju massa sliddjur(kvinnar) i gruppen du kan skicka som är har lägre IQ(in princip alla femensiter) än oss "idioter"(män)
För när du säger att du har nått kvoten av idioter är det pga att har massa feminister i gruppen!
Må Sverige leva utan dessa sliddjur till feminister!
Senast redigerad av VSHHHH 2011-09-21 kl. 12:52.
Citera
2011-09-21, 12:52
Medlem
Scubbles avatar
Citat:
vi har diskuterat mansfrågor flera gånger.

Men det är ingen skyldighet man har som feminist. Om du tycker att det talas för lite om dem så är du faktiskt helt fri at öppna för debatt själv. Istället för att sitta och gnälla på de som engagerar sig.
Jo för när man påpekar att ni inte lyfter fram mansfrågor så är det gnäll, bra där.

Jag fattar inte hur man kan hävda att man är för jämställdhet och sen ignorerar det andra könet.

"Men vi feminister diskuterar mansfrågor jätteofta"
Jag har aldrig sett en feminist som brinner för frågor kring män. Inte konstigt att jämställdister dyker upp och endast diskuterar mansfrågor när feminister aldrig tar upp det.

Varför väljer man att kalla sig själv feminist när det finns radikala feminister och manshatare som har smutsat ner feminismen tillräckligt för att man ska kunna ta feminismen på allvar?

EDIT:
"Men det är ingen skyldighet man har som feminist" Nej det är verkligen tydligt.
Senast redigerad av Scubble 2011-09-21 kl. 12:57.
Citera
2011-09-21, 13:01
Medlem
Fresterskas avatar
Jag kallar mig själv feminist, jag tycker att kvinnor och män ska vara jämlikar i hemmet, på arbetsplatsen och olika delar av livet. (men att de kommer fram till detta själva) Jag anser inte att kvinnor är bättre än män, och jag anser inte heller att män är bättre än kvinnor. Feminism är en ideologi som står för kampen för att kvinnor och män ska ha samma värde och rättigheter i samhället, även om ordet har en negativ klang. Jag tror inte på könskvotering på arbetsmarknaden.
Jag vill inte se små flickor lära sig att deras utseende är nyckeln till respekt och lycka, att deras sexualitet är ful, att de ska förväntas vara tysta, duktiga och ordentliga och att de begränsas till dockor och andra leksaker som anses feminina, men inte får riddarslottet med soldater som de önskade sig.
Där behövs fortfarande feminismen, det har aldrig handlat om manshat.
Senast redigerad av Fresterska 2011-09-21 kl. 13:04.
Citera
2011-09-21, 13:11
Medlem
Scubbles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fresterska
Där behövs fortfarande feminismen, det har aldrig handlat om manshat.
Vad är din syn på de radikala feminister som väcker hat bland män och som sabbar erat rykte?

Vad är skillnaden mellan feminism och jämställdism enligt dig?
Citera
2011-09-21, 13:24
Medlem
TheWayfarers avatar
Jag förstår inte varför ni anti-feminister måste börja hacka på vårt utseende? Anledningen till att ni tycker att feminister är fula är att många av oss vägrar följa normer, ideal och mallar för utseende. Och dels för att ni gått på hjärntvättningen som median/porrindustrin utför. Är vi kvinnor inte lika mycket människor som ni är eller?
Citera
2011-09-21, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scubble
Om man brinner för jämställdhet tar man inte bara upp frågor kring sitt eget kön. Jag förväntar mig att folk som hävdar att de brinner för jämställdhet ska lyfta fram båda könen istället för bara sitt eget.
Finns det inte män till eran grupp borde ni ändå kunna diskutera mansfrågor även om mäns orättvisor kanske inte intresserar er det minsta.

Ja, och det var dessa feminister jag ställde min tidigare fråga till.

Precis som jag redan har påpekat så är alla, män och kvinnor, som är intresserade av att diskutera mansfrågor väldigt välkomna.Det har diskuterats och kommer förhoppningsvis att diskuteras mer.
Citera
2011-09-21, 13:29
Medlem
MastodontMatss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheWayfarer
Jag förstår inte varför ni anti-feminister måste börja hacka på vårt utseende? Anledningen till att ni tycker att feminister är fula är att många av oss vägrar följa normer, ideal och mallar för utseende. Och dels för att ni gått på hjärntvättningen som median/porrindustrin utför. Är vi kvinnor inte lika mycket människor som ni är eller?

Människor är ni naturligtvis, men ni står under oss män. Bara löjligt att förneka det.

Sedan att du vill vara excentrisk är ditt problem, men räkna med att bli betraktad som udda också.
Väx upp och gå en matlagningskurs så kanske du kan bli en värdig fru en vacker dag.
Och lär dig visa respekt och tacksamhet till mannen!
Citera
2011-09-21, 13:29
Medlem
anma0739s avatar
Citat:
Vad är din syn på de radikala feminister som väcker hat bland män och som sabbar erat rykte?

Vad är enligt dig en radikal feminist?
Citera
2011-09-21, 13:31
Medlem
ladydahmers avatar
Citat:
Jo för när man påpekar att ni inte lyfter fram mansfrågor så är det gnäll, bra där.

Jag fattar inte hur man kan hävda att man är för jämställdhet och sen ignorerar det andra könet.

"Men vi feminister diskuterar mansfrågor jätteofta"
Jag har aldrig sett en feminist som brinner för frågor kring män. Inte konstigt att jämställdister dyker upp och endast diskuterar mansfrågor när feminister aldrig tar upp det.

Varför väljer man att kalla sig själv feminist när det finns radikala feminister och manshatare som har smutsat ner feminismen tillräckligt för att man ska kunna ta feminismen på allvar?

EDIT:
"Men det är ingen skyldighet man har som feminist" Nej det är verkligen tydligt.

jag har en son. Manrollen och den problematik som uppstår kring den är något jag ofta både diskuterar och skriver om. Men ja, jag brinner mer för kvinnofrågor. Det ber jag inte om ursäkt för. Jag brinner även mer för djurrätt än för fattiga barn i afrika. Alla kan inte gör allt, men alla kan göra nåt.

Vill man diskutera mansfrågor så är man mer än välkommen! Men vi godkänner inga requests just nu pga alla troll. Trist för de som verkligen är engagerade i jämställdshetsfrågor.
Citera
2011-09-21, 13:32
Medlem
ladydahmers avatar
Citat:

det är knappast radikalfeministernas fel. Det är ju bara att titta i den här tråden så inser man kanska snabbt att väldigt många kvinnofientliga sinnesslöa män och kvinnor inte har en susning om vad det egentligen är de hatar. Bara en massa fördomar och missförstånd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in