2011-09-21, 11:30
Medlem
Scubbles avatar
Ni feminister som säger att ni kämpar även för mäns rättigheter, av vilken anledning väljer ni att kalla er just feminister och inte equalister?
Citera
2011-09-21, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bernt-Benny
Men det gör dom ju förfan i den där gruppen, eller iaf från printarna.
Det är ju Ni mot oss, kvinnor som tycker män tar för mycket plats.
Alltså delas vi upp, goda och onda.

Som på denna print: http://data.fuskbugg.se/skalman02/59...asdasdtled.png
Senior Mangern där är ett jävla gubbslem och hon spyr verkligen galla över vad han gjorde
Hennes chef (man) tog hon inte heller i försvar utan hängde ut honom som om han vorde på "gubbslemets" sida, mellanraderna dvs

http://www.youtube.com/watch?v=XC-iaVyQRRQ
Vad har ni för kommentarer av detta?

Skärp er för fan

Du väljer att läsa ut vad du vill ur en text va? Hon berättar att en man hon jobbade med behandlade henne oschysst pga att hon var kvinna, därför så kallade hon honom för gubbslem. Men jag antar att det var behändigast för dig att se förbi det.

Den där "kampsången", jag har ingen aning om vad syftet var eller vilket sammanhang den framfördes i men det är väl inget som jag ställer mig bakom och försvarar direkt. Jag tror inte på att hela tiden dela in i offer/förövare eller god/ond, det kommer man ingen vart med.
Citera
2011-09-21, 11:38
Medlem
siisters avatar
Citat:

Senior Mangern där är ett jävla gubbslem och hon spyr verkligen galla över vad han gjorde
Hennes chef (man) tog hon inte heller i försvar utan hängde ut honom som om han vorde på "gubbslemets" sida, mellanraderna dvs

Skärp er för fan

Gubbslem är inte synonymt med man/män. Tycker du inte att hon har rätt att spy galla över det där beteendet? Min kommentar till den sången är att det var en otroligt löjlig "kampsång"
Citera
2011-09-21, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scubble
Ni feminister som säger att ni kämpar även för mäns rättigheter, av vilken anledning väljer ni att kalla er just feminister och inte equalister?

Jag startade gruppen och jag kallar mig inte feminist, jag personligen har inget behov av att sätta etikett på mina åsikter. Jag tycker att det är intressant att diskutera feminism och det finns mycket jag håller med om. Jag tycker att det viktiga är jämställdheten och friheten att få vara människa och sig själv oavsett kön, både mans- och kvinnofrågor är lika viktiga. I gruppen så diskuteras kvinnofrågor mer än mansfrågor mycket pga att det är överskott på kvinnor, få män är med och väldigt få som är med är faktiskt med och diskuterar.
Citera
2011-09-21, 11:44
Medlem
anma0739s avatar
Citat:

Skärp er för fan

Som jag kan läsa så kallar hon sin chef för gubbslem. Inte alla män i hela världen. Jag ser heller inte att hon säger i mening eller undermening att män skulle ta för mycket plats.
Och utifrån det hon skriver om sin chef så tycker jag också han verkar slemmig

Det betyder fortfarande inte att feminister hatar män, ser det som en kamp mellan könen osv. Det betyder enbart att hon tycker sin chef är en slempropp.

Slutligen - Feminister ser inte problematiken som ett könskrig och vi hatar inte män.

Nu kan jag bara tala för mig själv, men faktum är att jag tycker att den större skaran män jag träffat på varit vettiga trevliga människor. Förstår verkligen inte vart ni får den här idén om manshat ifrån. Det finns män jag ogillar, men det finns precis lika många många kvinnor som passar in i den gruppen. Har faktiskt aldrig förut ens kontemplerat huruvida de är män eller kvinnor. Om man nu går på indelning, delar jag i såna fall gärna in dem i trevliga/otrevliga.
Citera
2011-09-21, 11:48
Medlem
Scubbles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hablan
Jag startade gruppen och jag kallar mig inte feminist, jag personligen har inget behov av att sätta etikett på mina åsikter. Jag tycker att det är intressant att diskutera feminism och det finns mycket jag håller med om. Jag tycker att det viktiga är jämställdheten och friheten att få vara människa och sig själv oavsett kön, både mans- och kvinnofrågor är lika viktiga. I gruppen så diskuteras kvinnofrågor mer än mansfrågor mycket pga att det är överskott på kvinnor, få män är med och väldigt få som är med är faktiskt med och diskuterar.
Varför krävs det att män ska vara i gruppen för man ska diskutera mäns orättvisor? Visst ni har inte mäns perspektiv men man kan fortfarande kämpa för båda könen.

Det var en annan dam i tråden tidigare igår natt som beskrev sig själv som feminist.

EDIT:
Om ni bara diskuterar kvinnofrågor sen samtidigt hävdar att ni är för jämställdhet, så får ni en feministstämpel eftersom mäns orättvisor aldrig diskuteras.
Senast redigerad av Scubble 2011-09-21 kl. 11:57.
Citera
2011-09-21, 11:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Gubbslem är inte synonymt med man/män. Tycker du inte att hon har rätt att spy galla över det där beteendet? Min kommentar till den sången är att det var en otroligt löjlig "kampsång"

Kan ingen luska fram nummret till dennes chef så vi kan vidarebefodra den där gruppen och det inlägget till chefen.
Citera
2011-09-21, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Du är bara sorglig - lev du i tron att barn växer upp fristående från påverkan oberoende av sin omgivning -- och avstå från att skaffa barn - för dina ofödda barns skull.
Alla blir påverkade och det nekar jag inte till. Det jag säger är att det är inte så farligt som du får det att låta som. Varför vill du ändra ett perfekt och fungerande system? Det ni gör är att NI VUXNA experimenterar med barnets sexuella läggning och gör honom förvirrad. Sen säger ni att hans beteende är fel, och då kommer självklart pojken undra om det är något fel på honom. Barn ska få utforska det själv, inte du.

Det finns en anledning till att vi har fått en ökad depression bland ungdomar, och det är inte på grund av könsroller, tvärtom - det är för att ni vill ta bort det.

Jag tycker synd om dina barn, om du nu verkligen har några.
Citera
2011-09-21, 11:58
Medlem
Numskulls avatar
Citat:

Skärp er för fan

Okay, för det första. Ska vi hålla en diskussion så håll inne med "skärp er för fan" och andra härskartekniker.

Det handlar som sagt om en situation i hennes liv och hon vill avreagera sig. Gubbslem är inte synonymt med alla män, precis som surkärring inte är synonymt med alla kvinnor.
Citera
2011-09-21, 12:02
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Machonist
Alla blir påverkade och det nekar jag inte till. Det jag säger är att det är inte så farligt som du får det att låta som. Varför vill du ändra ett perfekt och fungerande system? Det ni gör är att NI VUXNA experimenterar med barnets sexuella läggning och gör honom förvirrad. Sen säger ni att hans beteende är fel, och då kommer självklart pojken undra om det är något fel på honom. Barn ska få utforska det själv, inte du.

Det finns en anledning till att vi har fått en ökad depression bland ungdomar, och det är inte på grund av könsroller, tvärtom - det är för att ni vill ta bort det.

Jag tycker synd om dina barn, om du nu verkligen har några.

Vad menar du med det? Har försökt gå bakåt i diskussionen men kan inte riktigt få grepp vad du menar. Vem/vilka experimenterar med barns läggning och hur gör dom det?
Citera
2011-09-21, 12:05
Medlem
hicetnuncs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Machonist
Det här kan jag relatera till - MEN, att både pojkar och flickor får höra hur duktiga och söta de är. Så jag kan tyvärr inte hålla med dig.

Självklart, men enligt mig sker tråkigt nog det inte alls i samma utsträckning. En flicka får oftare höra hur fina de är i håret än vad killar får, eller hur?

Äsh, jag är ingen expert på det här men om man kollar på carl rogers teorier om villkorslös kärlek och ser på det ur ett feministsikt perspektiv så tycker jag att det stämmer hyfsat med det jag har observerat.
Citera
2011-09-21, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Vad menar du med det? Har försökt gå bakåt i diskussionen men kan inte riktigt få grepp vad du menar. Vem/vilka experimenterar med barns läggning och hur gör dom det?
Tråden handlar om feminism. Jag är emot extrem feminism. Jag skrev till en som är för att ändra barnets beteende, vilket förknippas med feminism. När jag skriver ni vuxna så menar jag självklart extrem feministiska föräldrar. Hur svårt är det att förstå?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in