2011-09-21, 09:53
Medlem
KingVisions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mindtricks1
Här kommer lite bilder

http://data.fuskbugg.se/skalman02/68...tleasdasdd.png

Begär gärna att få gå med i gruppen och säg erat där. De verkar dock stänga av användare från gruppen som inte har samma teorier som dem.

Fy fan vad sjuk i huvudet hon är som skrivit det sista inlägget i Amandas logginlägg på den bilden. Herregud "det här är en diskussionsgrupp, ingen uttrycka-mina-åsikter-grupp" Hon borde bara skämmas, för visst fan ger man sina åsikter när man diskuterar. Så himla dum! Somliga borde inte få ha tillgång till dator!

Tror jag borde skriva något i den där idiotiska gruppen, helst vill jag inte beblanda in mig i det där. Men dom skulle behöva veta lite hut faktiskt. Vilka idioter det finns alltså.
Citera
2011-09-21, 10:00
Medlem
ladydahmers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KingVision
Fy fan vad sjuk i huvudet hon är som skrivit det sista inlägget i Amandas logginlägg på den bilden. Herregud "det här är en diskussionsgrupp, ingen uttrycka-mina-åsikter-grupp" Hon borde bara skämmas, för visst fan ger man sina åsikter när man diskuterar. Så himla dum! Somliga borde inte få ha tillgång till dator!

Tror jag borde skriva något i den där idiotiska gruppen, helst vill jag inte beblanda in mig i det där. Men dom skulle behöva veta lite hut faktiskt. Vilka idioter det finns alltså.

gör du så om en grupp kvinnor sitter på ett fik och diskuterar, liksom brölar dig fram och lägger dig i och lär dem veta hut? Varför har flera i den här diskussionen fått för sig att det är någon medborgerlig rättighet de har att få spy sina åsikter överallt? Räcker det inte med flashback? Varför kan inte en grupp människor med gemensamma intressen få träffas i en sluten grupp på facebook och prata med varandra utan att så många människor ska bli till sig i brallorna? Vad rör det er egentligen?
Citera
2011-09-21, 10:14
Medlem
lumpkinss avatar
Citat:

Men vad lipar du över? Du har ju flashback att spy ut din dynga på!
Citera
2011-09-21, 10:15
Medlem
siisters avatar
Citat:

Gruppbeskrivning av Varför apor aldrig bär rosa klänning:

Är genus och jämställdhet något som intresserar dig och som du tycker är viktigt? Då är det här gruppen för dig!

Tanken är att vi ska ha en plats där vi kan samla människor som brinner för samma sak, jämställdhet. Man brukar ju säga att ingen kan göra allt men alla kan göra något, tillsammans kan vi säkert åstadkomma betydligt mer än så. Sen kan det vara trevligt att kunna diskutera med och inspireras av andra smarta och trevliga människor på samma gång.

Vill du tipsa om en namninsamling, ett event eller något som du tycker är viktigt, eller kanske bara en bra bok eller en bra affär som säljer unisex kläder eller leksaker så tveka inte, dela med dig!

Även Flashback har en sån regel som denna Facebookgrupp har "0.03. Håll er till ämnet i tråden." Eller tror du att det är accepterat att skriva vad som helst, när som helst och hur som helst på diskussionsforum?
Citera
2011-09-21, 10:30
Medlem
Bernt-Bennys avatar
Orkar verkligen inte läsa genom all skit..

Men det jag har att komma med är en true story.
Jag började på ett jobb och en av dom som började samtidigt som mig hade jobbat som bartender på en känd turistort och hon är en kvinna/dam/tjej (), hon berättade iaf dom som var mest sliskiga och "kåta" på bartendernas var just Tjejer.. Dom manliga bartenders fick riktigt sjuka summor i dricks, ner stoppat i kalsonger och kastat på sig.

Jag menar, är inte det lite djuriskt?
Är inte det lite sexuellt?

Fan sluta splitta könen i två olika grupper: "The goods" och "The bads"
Det finns fanimej rötägg i båda grupperna.

Nu låter jag "manlig/svinig", men jag tror personligen att Ni inte skulle klara EN dag utan oss män.
Skärp er för fan
Citera
2011-09-21, 11:00
Medlem
clas_ohlssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Gruppbeskrivning av Varför apor aldrig bär rosa klänning:

Är genus och jämställdhet något som intresserar dig och som du tycker är viktigt? Då är det här gruppen för dig!

Tanken är att vi ska ha en plats där vi kan samla människor som brinner för samma sak, jämställdhet. Man brukar ju säga att ingen kan göra allt men alla kan göra något, tillsammans kan vi säkert åstadkomma betydligt mer än så. Sen kan det vara trevligt att kunna diskutera med och inspireras av andra smarta och trevliga människor på samma gång.

Vill du tipsa om en namninsamling, ett event eller något som du tycker är viktigt, eller kanske bara en bra bok eller en bra affär som säljer unisex kläder eller leksaker så tveka inte, dela med dig!

Även Flashback har en sån regel som denna Facebookgrupp har "0.03. Håll er till ämnet i tråden." Eller tror du att det är accepterat att skriva vad som helst, när som helst och hur som helst på diskussionsforum?

Jag tycker att jämställdhet är viktigt och tror absolut inte på särbehandling mellan könen och en favorisering av den ena eller den andra sidan. Kommer jag fortfarande vara välkommen måntro?
Citera
2011-09-21, 11:01
Medlem
Numskulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bernt-Benny
Orkar verkligen inte läsa genom all skit..

Men det jag har att komma med är en true story.
Jag började på ett jobb och en av dom som började samtidigt som mig hade jobbat som bartender på en känd turistort och hon är en kvinna/dam/tjej (), hon berättade iaf dom som var mest sliskiga och "kåta" på bartendernas var just Tjejer.. Dom manliga bartenders fick riktigt sjuka summor i dricks, ner stoppat i kalsonger och kastat på sig.

Jag menar, är inte det lite djuriskt?
Är inte det lite sexuellt?

Fan sluta splitta könen i två olika grupper: "The goods" och "The bads"
Det finns fanimej rötägg i båda grupperna.

Nu låter jag "manlig/svinig", men jag tror personligen att Ni inte skulle klara EN dag utan oss män.
Skärp er för fan

Jo, det är djuriskt och sexuellt och inte alls okay. Feminism handlar INTE om att dela upp människor i the goods och the bads. Det finns rötägg överallt.
Det hade vi förmodligen inte eftersom halva världen utgörs av män.
Citera
2011-09-21, 11:04
Medlem
Sw33tJesuss avatar
Typiskt feminister att förtrycka yttrandefriheten! ( Läs: kommunister)
Citera
2011-09-21, 11:17
Medlem
anma0739s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clas_ohlsson
Jag tycker att jämställdhet är viktigt och tror absolut inte på särbehandling mellan könen och en favorisering av den ena eller den andra sidan. Kommer jag fortfarande vara välkommen måntro?

Du är absolut välkommen.
Citera
2011-09-21, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clas_ohlsson

Absolut, du är välkommen så länge du är trevlig, saklig och inte bara är där för att trolla.
Citera
2011-09-21, 11:26
Medlem
anma0739s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arxx
Nej, nu ljuger du. Feminister avskyr allt med Barbie.

Det handlar precis som ovanstående skribent skriver inte alls om hat mot en specifik typ av utseende. Vi är för det fria valet. Vill någon klä sig som en barbie är det upp till den personen. Vill jag inte göra det är det upp till mig. Så enkelt är det.

Däremot finns det en reell kritik mot dockan barbie, men alltså inte mot någon/någras specifika utseende. Det är INTE vad feminism handlar om.
Citera
2011-09-21, 11:29
Medlem
Bernt-Bennys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Numskull
Jo, det är djuriskt och sexuellt och inte alls okay. Feminism handlar INTE om att dela upp människor i the goods och the bads. Det finns rötägg överallt.
Det hade vi förmodligen inte eftersom halva världen utgörs av män.

Men det gör dom ju förfan i den där gruppen, eller iaf från printarna.
Det är ju Ni mot oss, kvinnor som tycker män tar för mycket plats.
Alltså delas vi upp, goda och onda.

Som på denna print: http://data.fuskbugg.se/skalman02/59...asdasdtled.png
Senior Mangern där är ett jävla gubbslem och hon spyr verkligen galla över vad han gjorde
Hennes chef (man) tog hon inte heller i försvar utan hängde ut honom som om han vorde på "gubbslemets" sida, mellanraderna dvs

http://www.youtube.com/watch?v=XC-iaVyQRRQ
Vad har ni för kommentarer av detta?

Skärp er för fan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in