2011-09-20, 18:53
Medlem
Ja eller inte riktigt. Jag har tagit ett par bacon strimlor (eller vad de heter), stekt dem bara lite. Sedan kryddat med svartpeppar, lagt in i grillfolie och in i ugnen på ca 50 grader. Har kollat till det nyss och de har fått fin färg, bytte även folie för de har "svettats" en del. Det jag nu undrar är om det finns några mer kryddor att lägga på innan de är färdiga?
Citera
2011-09-20, 18:56
Medlem
Icecrypts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fobbam
Ja eller inte riktigt. Jag har tagit ett par bacon strimlor (eller vad de heter), stekt dem bara lite. Sedan kryddat med svartpeppar, lagt in i grillfolie och in i ugnen på ca 50 grader. Har kollat till det nyss och de har fått fin färg, bytte även folie för de har "svettats" en del. Det jag nu undrar är om det finns några mer kryddor att lägga på innan de är färdiga?

Strö lite farinsocker på, bara så dom blir extra knapriga!
Citera
2011-09-20, 18:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fobbam

Aromat och ketchup funkar på allt.

Smaklig spis!
Citera
2011-09-20, 19:36
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LOKO_MOTIV
Aromat och ketchup funkar på allt.

Smaklig spis!

Skulle inte satt det på torkatför kött... glutamat och en massa E... det finns redan tillräckligt med smak i baconet, plocka en bit och smaka. Lite starkt eller enbär kan ge en oanad brytning, men det beror lite på vilka preferenser man har.

Torrkött på älg (hängt utanför toa fönstret för att det är lättast) har jag älg skuret i lagoma bitar och salt.

Låt stå några dar i skafferiet. trä upp på snöre och häng på en pinne som sprider dom små liven. Sen förklara för grannarna vad som hänger utan fönstret tills dom är lagom.

Detta måste dock göras vid rätt årstid, våren. Nu kanske din metod funkar bättre. Men jag skulle smaka av. Hur ska man annars veta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in