2011-09-20, 18:32
Medlem
Jag har en 2 TB HD som jag laddar ner filmer och tv serier p och den brjar bli ganska full nu.

Drfr hade jag tnkt rensa lite rar filer p den.

Saken r dock den att jag inte alltid packat upp det jag laddat ner och jag vill ju inte ta bort nn rar filer som inte packats upp. Och jag har heller aldrig brytt mig om att ta bort rar filer som jag har packat upp.

Jag vet det finns program som kan batch unrar hela hrddiskar. Men problemet med dessa r att de unrar allting. Jag vill ha ett program som har en option som gr att den vljer att inte dsla tid med att packa upp filer som redan r upppackade utan bara ta bort rar filerna i de fallen.

Typ ett program som har en "do not overwrite eexisting files" option typ.

Ingen av de batch unrar program jag testat har haft den lilla finessen vilket varit jvligt irriterande.
D 75% av det jag har p HD r uppackat s r det otroligt ondigt att packa upp hela skiten igen. Samtidigt vill jag inte ladda ner de 25% som jag inte packat upp heller.

Och att g igenom allt fr hand pallar jag fan inte.. det r end 2TB vi snackar om och jag r lat.
Citera
2011-09-20, 18:52
Medlem
aeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lazyjones
Jag har en 2 TB HD som jag laddar ner filmer och tv serier p och den brjar bli ganska full nu.

Drfr hade jag tnkt rensa lite rar filer p den.

Saken r dock den att jag inte alltid packat upp det jag laddat ner och jag vill ju inte ta bort nn rar filer som inte packats upp. Och jag har heller aldrig brytt mig om att ta bort rar filer som jag har packat upp.

Jag vet det finns program som kan batch unrar hela hrddiskar. Men problemet med dessa r att de unrar allting. Jag vill ha ett program som har en option som gr att den vljer att inte dsla tid med att packa upp filer som redan r upppackade utan bara ta bort rar filerna i de fallen.

Typ ett program som har en "do not overwrite eexisting files" option typ.

Ingen av de batch unrar program jag testat har haft den lilla finessen vilket varit jvligt irriterande.
D 75% av det jag har p HD r uppackat s r det otroligt ondigt att packa upp hela skiten igen. Samtidigt vill jag inte ladda ner de 25% som jag inte packat upp heller.

Och att g igenom allt fr hand pallar jag fan inte.. det r end 2TB vi snackar om och jag r lat.

Jag anvnder mig av ExtractNow som r gratis och funkar jvligt bra. Jag drar dom mappar jag vill packa upp till program rutan och sedan kr den p (den hittar rtt .rar fil direkt), om filen/filerna som packas upp redan finns gr det stlla in sjlv vad den ska gra.... Gr ven stlla in att den skall ta bort rarfiler nr allt r upp packat etc etc.

Kolla p http://www.extractnow.com/
Senast redigerad av aeus 2011-09-20 kl. 18:55.
Citera
2011-09-20, 19:10
Medlem
findatas avatar
Format x:
Snabbt och effektivt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem