Citat:
Ursprungligen postat av lazyjones
Jag har en 2 TB HD som jag laddar ner filmer och tv serier på och den börjar bli ganska full nu.
Därför hade jag tänkt rensa lite rar filer på den.
Saken är dock den att jag inte alltid packat upp det jag laddat ner och jag vill ju inte ta bort nån rar filer som inte packats upp. Och jag har heller aldrig brytt mig om att ta bort rar filer som jag har packat upp.
Jag vet det finns program som kan batch unrar hela hårddiskar. Men problemet med dessa är att de unrar allting. Jag vill ha ett program som har en option som gör att den väljer att inte ödsla tid med att packa upp filer som redan är upppackade utan bara ta bort rar filerna i de fallen.
Typ ett program som har en "do not overwrite eexisting files" option typ.
Ingen av de batch unrar program jag testat har haft den lilla finessen vilket varit jävligt irriterande.
Då 75% av det jag har på HD är uppackat så är det otroligt onödigt att packa upp hela skiten igen. Samtidigt vill jag inte ladda ner de 25% som jag inte packat upp heller.
Och att gå igenom allt för hand pallar jag fan inte.. det är endå 2TB vi snackar om och jag är lat.
Jag använder mig av ExtractNow som är gratis och funkar jävligt bra. Jag drar dom mappar jag vill packa upp till program rutan och sedan kör den på (den hittar rätt .rar fil direkt), om filen/filerna som packas upp redan finns går det ställa in själv vad den ska göra.... Går även ställa in att den skall ta bort rarfiler när allt är upp packat etc etc.
Kolla på
http://www.extractnow.com/