2011-09-20, 17:41
Medlem
Skogstobbes avatar
Tjena, har ett problem, När jag har mitt headset i, ett relativt billigt kanske 3-400kr men en rosa anslutning för mic å en grön för ljudet.

Men när jag har skype igång å snackar med mina vänner å jag spelar musik, väldigt svagt så hör dom musiken, å de kan omöjligt vara så att dom hör från hörlurarna.

dom hör även annat på datorn som är omöjligt att höra liksom.
Äre mitt headset eller nåt med ljudkortet eller bara nån inställning?

Tack på förhand
Citera
2011-09-20, 19:12
Medlem
Börjar med att fråga om du hör din egen röst i lurarna? Om så är fallet bocka av ljudet på mic i ditt ljudkort så att du inte hör din egen röst i lurarna. Vad har du för ljudkort?Vi börjar så

Har du provat att köra Teamspeak ,Ventrilo, Mumbel med dina vänner, har du samma problen där? Till Mumbel så finns det servrar där man kan skapa sina egna rum och låsa dom. Har själv en Mumbel server med fantastiskt ljud. Om det funkar där så kan det vara skype, följ då dessa steg:

Gå in på skype och välj --> Verktyg --> alternativ --> ljudinställningar --> och välj vart ljudet ska komma ifrån.
Ännu ett alternativ:
Gå in i ljud kontrollerna --> inspelning --> microphone istället för stereo mix ifall du skulle ha det ibockat.
Citera
2011-09-21, 17:34
Medlem
Skogstobbes avatar
Ja jag hör mig själv i lurarna, hur ändrar man i ljudkortet då? inställningarna i skype stämmer å även i ljudkontrollen ASUStek Tiger Capture Device, Creative SB X-Fi, Hihi Definition Audio Device

vet inte vilket som är ljudkortet men under enhentsplanerarn och ljud så finns
Senast redigerad av Skogstobbe 2011-09-21 kl. 17:36.
Citera
2011-09-21, 18:57
Medlem
Hmm, okej.

Gå in på playback devices, sedan stänger du av Playback under mikrofon inställningarna. Relativt övertygad om att det är de som spökar!
För att komma dit, högerklickar du på högtalar ikonen, nere vid tray, och klicka på "Playback devices". Vad har du för operativsystem förresten?
Citera
2011-09-21, 19:36
Medlem
Skogstobbes avatar
Windows 7, och gärna svenska, men kanske kan översätta
Citera
2011-09-21, 19:52
Medlem
Uppspelningsenheter kan det nog heta på svenska.
Citera
2011-09-22, 15:51
Medlem
Skogstobbes avatar
Jag hade den ivald, men har nu kryssat bort den, men de låter fortfarande om ja har micen väldigt nära
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in