Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2013-11-04, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snapphona
Han satt ju och runkade? Såg ni inte det
Jodå. Det syntes. Och jag tror att han är sjukligt besatt och kontrollerande på alla plan.
Citera
2013-11-04, 11:27
Medlem
Soterns avatar
Jag tror "avslutningen" är EU-toppmötet.
Citera
2013-11-04, 11:35
Medlem
Man-At-Armss avatar
Jag tycker fantombilden var väldigt lik Oliver. Ja, visst har Oliver hår (om det inte är en tupè), men likheten fanns där - eller vad tycker ni andra?
Citera
2013-11-04, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Jag tror "avslutningen" är EU-toppmötet.

Kanske under Victorias tal? Kan hon vara inblandad? Eller kommer hon själv att attackeras? Jag tror nog att hon är inblandad själv tillsammans med någon på medicinföretaget.
Citera
2013-11-04, 12:43
Medlem
Han som egentligen skulle hålla tal blev ju förgiftad. Var det Oliver som ville att systern skulle få stå i rampljuset istället?
Citera
2013-11-04, 13:06
Medlem
Magnu5s avatar
Okej så vad har vi hitintills om vi gör en strukturerad analys?

Har hämtat mycket inspiration från tidigare inlägg i tråden så hjälp gärna till och fortsätt fyll i!

Att Medisonus är inblandade känns givet men är det hela företaget, någon anställd eller bara en inbrottstjuv?
Den här Mikkael Høst verkar ju lite misstänkt, eller rättare sagt personen som använder sig av det aliaset...
Närmast till hands ligger ju att misstänka Oliver men det är säkert också manusförfattarnas plan.

Dödade genom förgiftning:

De fem på skeppet: Lungpest, medicinföretag skuldbelades för att ha bränt piratmedicin.
Kvinnan som egentligen skulle talat på EU-toppmötet: Förgiftad frukt. Minns ej motivet här men lustigt sammanträffande att det var just hon som tog just det äpplet i korgen och sen blir hon ersatt av Victoria.
Familjen framför tv:n: Förgiftade av tigerräkor. Skövlingen av mangrove osv.
De fyra aktivisterna: Bl.a. Niclas Svensson som jobbade på Medisonus.
Beate: Lauras lärare, misstag då det antagligen var avsett för Laura.
Claudio: förgiftades efter att ha blivit slagen med spade av Alexander i park. Kan Oliver ha lagt ihop ett och ett när han träffade Bodil och varit rädd att det skulle kommit ut att Victoria legat med Claudio?

Döda genom injicering

Julian:
-Hade direkt kontakt med mother of three, kan han ha installerat övervakningen i Victorias hus?
-Var den som var närmaste kontakten med de fyra aktivisterna, lustigt dock att han lät sin halvsyster som han tyckte så mycket om vara med i den gruppen. Men av kläder och bil att döma var han nog svag för pengar.

-Niclas Svensson blev han antagligen tilldelad av sin uppdragsgivare som i sin tur har kopplingar till Medisonus.
-Samtliga fyra aktivister var antagligen helt omedvetna om att de ingick i något större, något som snarare syftar till att rikta bort uppmärksamheten från någons mer personliga korståg, likt säsong 1.
-Julian såg till att slå ut kylsystemet i fabriken som small nu i senaste avsnittet, även den så kallade födelsedagen, antagligen ytterligare ett verk för att hålla uppmärksamheten borta från den faktiska gärningsmannen.

Ramon:
-Sänkte en båt med sju lik, vilka förmodligen dödats genom injicering i Medisonus lokaler?
-Blev anlitad av någon som talade svenska, men beskrev honom som flint, dock ogiltigförklardes fantombilden.
-Lite lustigt att han hade Marcus Stenbergs nummer och inte den ursprungliga uppdragsgivaren.
-----------

Julian och Ramon har ju jobbat direkt mot okända och båda har utsatts för injektionsexperiment när de har börjat snacka med polisen.
Experimenten tror jag inte i första hand är avsedda att döda dem utan snarare syftar de till att ta fram en ny medicin.

Mannen som tar emot avfallstunnorna borde ju ligga pyrt till då han börjat sammarbeta med polisen, dock lite knepigare att göra sig av med det liket utan att hitta på en ny metod för att få kroppen att försvinna.

Kan det ha varit så att de som köpte in sig i Marcus Stenbergs firma har kopplingar till Gärningsmannen, skulle ju förklara åtkomsten till båtarna iaf.

Angående Laura är det mycket som är oklart och jag har inga bättre gissningar än de som tidigare lagts fram i tråden, dock tror inte jag att pappan är skyldig till något.

Nu blir det snart långt men vad gör man inte om man har semester och regnet öser ner?
Citera
2013-11-04, 14:21
Medlem
Parallaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magnu5

Ramon:
-Lite lustigt att han hade Marcus Stenbergs nummer och inte den ursprungliga uppdragsgivaren.

Det måste vara för att han trodde ju att Marcus var uppdragsgivaren, men han kände ju inte igen honom. Kom säkert ihåg namnet men numret har han säkerligen inte sparat i nio år.

Bra sammanställning för övrigt!

Riktigt bra serie, kul att det glänser till små pärlor ibland i den i övrigt trista tången som är svensk tv-produktion.
Citera
2013-11-04, 14:33
Medlem
Fabulators avatar
Med fare for å ha oversett noe i tråden..

- hva er den greien med at Saga - når hun er på kontoret sent om kvelden - åpner beltet og drar ned glidelåsen?
Citera
2013-11-04, 15:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Parallax
Det måste vara för att han trodde ju att Marcus var uppdragsgivaren, men han kände ju inte igen honom. Kom säkert ihåg namnet men numret har han säkerligen inte sparat i nio år.

Bra sammanställning för övrigt!

Riktigt bra serie, kul att det glänser till små pärlor ibland i den i övrigt trista tången som är svensk tv-produktion.

uppdragsgivaren ringde ju, inte träffades Ramon och uppdragsgivaren väl?
Citera
2013-11-04, 15:43
Bannlyst
Jag kan inte ge någon motivering varför, men varje gång jag ser personen i skyddskläder testa gifter på patienterna i testrummet så tänker jag... Bodil
Det finns kopplingar, om än långväga kanske, men det kanske är mer tydligt än vi tror. Bodil ligger med Alexander, Bodil ska skriva Victorias bok, hon är ju mitt i smeten. Hon har dessutom något lurigt i blicken som inte riktigt går att sätta fingret på. Hon dödade nog Claudio i alla fall, kanske tillsammans med Alexander.

Samtidigt , hur skulle Bodil komma in på medisonus, gaaah
Citera
2013-11-04, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fabulator
Med fare for å ha oversett noe i tråden..

- hva er den greien med at Saga - når hun er på kontoret sent om kvelden - åpner beltet og drar ned glidelåsen?
Hon tycker nog bara att byxorna sitter trångt. Så där som man kan göra hemma, knäppa upp trånga byxor för att få mer plats.
Citera
2013-11-04, 16:30
Medlem
BlackBookss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magnu5

Ramon ringer Nummerupplysningen och får numret efter han sett på tv att båten är funnen i slutet av avsnitt 6.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in