2011-11-18, 18:27
Citat:
Ursprungligen postat av griffen
Det var inte bara Martin han ville hämnas på. De flesta som dödats (Björn den hemlöse, Kerstin Ekwall, Daniel Ferbé, Emil psykologen, Henning osv var folk som han ansåg hade del i skulden eller som på annat sätt hade burit sig åt illa mot honom.
Däremot kunde han ju utfört morden i det tysta utan att offentligt spela rollen som sanningsterrorist. Kanske intalade han sig själv att det faktiskt handlade om mer än hämnd, om att också göra världen till en bättre plats?
Däremot kunde han ju utfört morden i det tysta utan att offentligt spela rollen som sanningsterrorist. Kanske intalade han sig själv att det faktiskt handlade om mer än hämnd, om att också göra världen till en bättre plats?
Jag tror att det varit medvetet av Sebastian att göra en så stor sak som möjligt av det för att vara säker på att dra in just Martin. Han vill ju hämnas mot honom och det kan han göra mångfaldigt genom att förstöra för honom både privat och i jobbet...kanske vi får se Sebastian försöka sabotera Martins karriär som slutkläm? Är det tanken med att försätta Martin i sitsen där han är nu, dvs frågetecknena kring hans egen medverkan (förhållandet med Mikaela) och undanhållande av för utredningen vital information (dito)?
Jag gillar hur manusförfattarna skickligt väjt för ett stort antal gängse banala vändningar, undantaget slutscenen i avsnitt 9 - där var det hög igenkänningsfaktor från diverse amerikanska B-deckare
. Jag ställer mitt hopp till att de snyggar till efter det, de har ju en timmes speltid kvar
I övrigt tycker jag vi varit duktiga på att ana hur det skulle utveckla sig redan från avsnitt 6 - eller hur
- utan att det alls betyder att händelseutvecklingen varit förutsägbar (bara vi som lagt pannan i extra djupa veck eller hur
)

)