Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-12-11, 01:51
Medlem
vem var mördaren i säsong 2?
Citera
2015-12-14, 00:26
Medlem
Britterna har sett 8 avsnitt nu.

Det är kul att läsa kommentarerna och se dom klura och fundera över vem eller vilka mördaren eller mördarna är. En del har gissat rätt, andra inte. Inlägget på The Guardian om avsnitt 5 och 6 har över tusen läsarkommentarer. Inte illa faktiskt.

När det gäller karaktärerna så är det många som nu älskar Henrik, och skarpt ogillar Linn.

Citat:
Ursprungligen postat av susanlynette
Men det är ju Brons signum, alla karaktärer har inte relevans förutom kanske något avsnitt. Gör ju bara serien bättre. Du vet inte vem som är viktig och vem som är oviktig.

Absolut. Men vi hade Claes, Annika, Freddie, Jeanette o Marc, och (i första halvan) vloggaren Lise. Dessutom mer i marginalen Freddies fru Åsa och journalisten som John dejtade osv. Det hade enligt mig räckt, Annas sidohistoria hade kunnat utgå.

I säsong 1 var det inte lika många. Vi hade Stefan Lindberg, Charlotte Söringer och Daniel Ferbé som tog upp mycket tid. Men inte så många fler, väl?

Citat:
Ursprungligen postat av luckystrikes
vem var mördaren i säsong 2?

Att många inte minns det ser jag som lite av att bevis på att andra säsongen inte lyckades knyta ihop sin historia på ett tillfredställande sätt. Att man skulle glömma Jens eller Emil känns inte sannolikt, som jämförelse.

Det fanns flera mördare i säsong 2, men Olivers fru Gertrud framställdes som hjärnan bakom attacken mot delegaterna i sista avsnittet, även om Oliver själv också var djupt inblandad.

Men sen blev hon också dödad av någon ännu högre upp i ekoterroristerna hierarki. Någon vars identitet aldrig avslöjades.
Citera
2015-12-17, 08:00
Medlem
Psykonaut-s avatar
Jag är nu klar med säsong 2, är säsong 3 ännu sämre eller?
Citera
2015-12-17, 09:48
Medlem
vitapumpss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykonaut-
Jag är nu klar med säsong 2, är säsong 3 ännu sämre eller?

Orkar inte med en säsong till med denna obegripligt hyllade serie. Otroligt röring handling. Den där obehagliga Saga i sina schabbiga kläder skulle jag inte våga möta en mörk natt, inte om dagen heller för den delen.
Citera
2015-12-17, 11:49
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vitapumps
Orkar inte med en säsong till med denna obegripligt hyllade serie. Otroligt röring handling. Den där obehagliga Saga i sina schabbiga kläder skulle jag inte våga möta en mörk natt, inte om dagen heller för den delen.

Du har rätt i sak, men det är inget tvång på att se skiten.
Citera
2015-12-18, 18:22
Medlem
Scapulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av griffen

Men sen blev hon också dödad av någon ännu högre upp i ekoterroristerna hierarki. Någon vars identitet aldrig avslöjades.
Detta gjorde att jag inte tyckte att säsong två kändes avslutad. Varför var en ny person tvungen att dyka upp och mörda henne, utan att man fick reda på vem det var eller varför?

Precis som en fjärde säsong säkert inte skulle ta upp sökandet efter Henriks barn utan hoppa fram ett år eller något och börja på ny kula.
Citera
2015-12-22, 16:41
Medlem
Håller ni med om att avslutningen på säsong 3, episod 4 var bland de starkaste slutscenerna i serien hittills? Det vill säga när omständigheterna kring Henriks fru uppdagas. Självfallet är ju dock scenerna i slutet på den första säsongen med Martin och hans son ännu mer hjärtskärande.
Citera
2015-12-25, 17:36
Medlem
Tanke om förundersökningen mot Saga:

Citera
2015-12-26, 01:08
Medlem
Har sett 5 avsnitt nu. Går inte titta på skiten. Huvudkaraktären har så svår asperger att det blir löjligt. Vad vet jag, kanske man kommer in på polisskolan som svårt autistisk. Sitter här med skämskudden varje gång hon kommer in i bilden.
Citera
2015-12-26, 01:16
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arialo
Har sett 5 avsnitt nu. Går inte titta på skiten. Huvudkaraktären har så svår asperger att det blir löjligt. Vad vet jag, kanske man kommer in på polisskolan som svårt autistisk. Sitter här med skämskudden varje gång hon kommer in i bilden.
Det där har jag funderat på. Går det att bli polisman med hennes diagnos? Hon är duktig i sitt yrke i serien, men det är fiktion, inte verklighet.

Hur som helst är serien underhållande, men man får tänka på att det är just fiktion.
Citera
2016-01-01, 02:22
Medlem
Avsnitt fem av vilken säsong?

I vilket fall som helst så kan man inte begära realism. House hade fått hur många anmälningar som helst på sig om han var riktig. Som exempel. Det är därför uttrycket suspension of disbelief uppfanns.
Citera
2016-01-01, 12:45
Medlem
Jag tycker inte man ska fortsätta bron har gjort sitt

Bron på Malmö museum

http://malmo.se/Kultur--fritid/Kultur--noje/Museer--utstallningar/Malmo-Museer/Nyhetsarkiv-Malmo-Museer/2015-09-09-Succeserien-Bron-pa-Malmo-Museer.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in