• 1
  • 2
2011-09-20, 13:58
Medlem
c-d af ands avatar
Jag r medveten om riskerna med bde DNP och insulin. DNP har jag anvnt tidigare med gott resultat.
Och insulin r jag vldigt sugen p att anvnda, men knner att jag behver lite mer fakta och kunskap innan jag stter mig ner och skrddarsyr en plan.

Tanken med att anvnda DNP tillsammans med insulin r pga insulinets frmga att ven gra en fetlagd, och d DNP gr att kroppen anvnder verskottet av kolhydrater till att producera vrme istllet fr att lagra in det som fettvvnad knns det som en trevlig kombination.

Antar att jag kommer m skit och svettas som ett as nr man kombinerar hrd intensiv styrketrning, mngder av kolhydrater, insulin, dnp och standardbasen p testo. Ja, sen kan man ju ven drabbas av en liten slng dd.

Ligger fr tillfllet p 500mg testo-e och 100mg tren-a e2d samt 25mg proviron ed. Trenet kommer droppas i veckan och eventuellt kommer testodosen hjas. Och nr vintern nrmar sig s blir det DNP, och det skulle vara vldigt intressant att ven slnga in insulin d.

S tips rd och frslag uppskattas. Och som sagt, jag vet att jag kan d om jag klantar mig. S drfr vill jag ha s mycket kunskap som mjligt innan jag skrider till verket.
Citera
2011-09-20, 14:01
Medlem
frgar du ngot om insulin sger jag bara en sak; du ska inte rra det........
Citera
2011-09-20, 14:09
Medlem
c-d af ands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av testocyp
frgar du ngot om insulin sger jag bara en sak; du ska inte rra det........
Om vi vnder p det. Det r bara att kra p med insulin s lnge man inte frgar om det.
N, jag frstr att det var ett inlgg i all vlmening. Men jag frgar just pga de stora risker som r inblandade.
Citera
2011-09-20, 15:48
Medlem
Bruka slin

Fr ganska ofta frga kring detta p pm s ja kan frska dra lite fr ingen ska bli sjuk eller skadad s lnge ja fr sitta hr och skriva.

Slin (insulin) r nyckeln till drren i cellerna. Utan nyckeln kan inte nringen komma in i cellen och utan nring byggs inga stora muskler.
Insulin produceras normalt sett i bukspottskrteln i kroppen och frigrs nr man ter mat och i synnerhet snabba kolhydrater. insulinet SNKER blodsockerniverna. kroppen tar allts hand om sockret som den ska. en diabetiker som inte har insulin i kroppen fr allts skyhgt BS och mste tillfra insulin utifrn fr att snka det.

Grundregler fr slin:

1.fr varje enhet insulin man tillfr ska man ta 10 gr kolisar fr att ligga p skerhetsmarginaler. Injectar jag 4 IU insulin ska jag allts ta 40 gram kolhydrater till detta och utver kolisarna ska jag f i mig proteiner och fett.

2. aldrig ngonsin ngongng fr man anvnda slin nr man r trtt, eller det r sent p kvllen. ALDRIG! Somnar du kommer du aldrig vakna igen. Thats a fact!

3. Anvnd endast snabbinsulin. Det lngsamma ger mindre pslag men kan verka ver s lng tid att det blir omjligt att ha full koll, om man inte tar sitt BS (blodsocker) 5 ggr om dagen.

4. Bsta effekt fs efter gymmet. d r man mest mottaglig fr fdan och cellerna skriker efter nring. musklerna mste f brnsle och terhmta sig. det r HR den anabola effekten r s bra p slin.

hur knner man om man r p vg att hamna i hypoglykemi?

om man tar insulin och antingen ter fr lite, eller vntar fr lnge s sjunker BS snabbt och man drabbas av HYPOGLYKEMI - fr lgt BS ( blodsocker)
nr man inte har nt BS slutar hjrnan att fungera. detta gr fort. det handlar om minuter. vid stora doser slin handlar det inte ens om minuter utan kan handla om sekunder till nn minut. Utan socker i blodet stnger hjrnan ner sina funktioner. Man ser dligt. man hr dligt. man frstr inte var man befinner sig. man klarar inte tnka. man r p vg att bli medvetsls och efter det hjrndd om man inte fr socker i blodet (koma)

1. det frsta knnetecknet man mrker brukar vara en "knning" som bestr av att man upplever att man brjar skaka. man blir nervs och brjar kallsvettas allt frn lite bara till massor och skyblt.

2. man upptcker att synen kan brja ndras. frger kan skifta och man knner av pverkad andning och hjrtklappning. (nu brjar det bli brttom)

3. nu r BS s lgt att din hjrna r s kraftigt pverkad att du brjar f svrt att tnka. mycket kraftig svettning. mycket hg puls. svrt frvirrad. att ens ta sig till kylskpet r inte en sjlvklarhet i detta tillstnd.

hela det scenario som ja beskrev 1-3 tar normalt ett par minuter. MEN ter du blockers (betablockerare) s maskerar du punkt 1 och 2. Detta r LIVSFARLIGT. med blockers fr du inga varningar. du kan inte bli skakig. du kan inte f adrenalinpslaget med svetten. du gr frn punkt 0 diekt till punkt 3 p 30 sekunder.
det r otckt. ja har gjort det mnga ggr sjlv. hade ja inte vart berdd p det och haft alla bitar p plats hade jag varit dd troligtvis. att f ett hypo med full kraft p 30 sekunder r inget man skmtar bort. d handlar de om liv eller dd direkt.

s t fr fan inte blockers om ni r nya p slin.

men hur har d jag o andra som kr slin verlevt? jo vi har satt upp skerhetstnk innan vi injectar.

alltid ha massor av socker i handen och 2 timmar minst framt efter injecten.
alltid ha massor av mat p en armslngd.

ni vet att ja kr moonsterdoser p slin men ja anvnder mig av metoder som skiljer sig frn det normala bruket. det r inget ja gr in p hr utan denna mall r till fr normalt bruk av slin ja just skriver och den ska ni flja fr det.

Sammanfattar lite

anvnd 10 ggr s mycket socker som enheter slin.
ett hypo kan ta frn inject upp till 1.5 timmar innan man knner av (likasom det kan g p 10 minuter) s tro inte du r sker efter 20 min. glm det. de kan smacka p lngt efter det.
anvnd endast vid mltid eller efter gymmet i samband med mltid.
anvnd aldrig p kvllen
kp BS-mtare
Brja med mycket sm doser 2-4 IU.
Ha grna en kompis med som vet om att du tagit om nt hnder som kan hjlpa dig. va helst inte ensam allts.

sist men inte minst. tro inte att slin r nt som ger en kick, rus eller nt pump eller liknande. man mrker inte slin. de arbetar p cellniv och ger bara din muskel nring.

slin har en alldeles srskild lukt. lr dig den lukten s du vet om du ftt skit eller bra.
du kan anvnda slin som gtt ut bst fre datum i ndfall s lnge det inte blivit grumligt. slin r genomskinlig vtska. men frsk hlla hrt p att det ska va frska varor ni fr.

den som pstr ni ska ta fre gymmet, stora doser, eller inta det p annat stt n subqutant som r det rtta sttet (fettet) ska ni inte lyssna p.

slin ger dig inte en andra chans. du kan inte chansa.

Va skra p det ni gr. r ni det s r ni smarta.
frsta ggn ja testade gjorde ja det med en kille som va mycket farlig o alla va rdd fr. han va mycket ldre n mig och ja va bara liten grabb. ja vgade inte annat n gra som han sa. ingen av oss visste va vi skulle gra med slinnet. s han ville ja skulle testa frst o se vad som hnde....

idag inser ja hur nra dden ja va den gngen.

idag r jag ett monster men jag r ven en mnniska som vill det ska g er vl. jag r rdd om er alla drute. s va noga och skra p vad ni gr.
frga hellre 5 ggr fr mycket o nn blir lack p er, n att skippa en frga o rka illa ut.

i rtt hnder r slin inte farligare n nt annat! det r som att lra sig cykla. nr man kan det r de s enkelt

kmpa p. jag finns p pm om ni vill ha mer tips o hjlp

/P
Senast redigerad av palmbladet 2011-09-20 kl. 15:56.
Citera
2011-09-20, 18:18
Medlem
c-d af ands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av palmbladet
..vettig text..
Tackar!
Alltid bra och lsvrda svar som vanligt. Det uppskattas.
Citera
2011-09-21, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av palmbladet
Copy pastad text...
/P

Har du ens krt insulin annat n provat p? Dr finns massor med olika upplgg. Att kra dnp med insulin r ganska avancerat, men det finns folk som kr det. Sjlv har jag krt bl.a Oliver Starrs mega-hgprotein/lgkolis-diet med 30 ie insulin om dan. Funkade bra

Du klarar dig under 10 g carbs per ie, det str inte skrivet i sten. Jag har sjlv krt en hel del insulin, i olika upplgg, tyckte att 8g carbs per ie funkade bst om man kr vanlig diet.

Dock stmmer det som palmbladet sger att det inte r nt fr nybrjare.
Senast redigerad av balletralle1234 2011-09-21 kl. 00:27.
Citera
2011-09-21, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av balletralle1234
Har du ens krt insulin annat n provat p? Dr finns massor med olika upplgg. Att kra dnp med insulin r ganska avancerat, men det finns folk som kr det. Sjlv har jag krt bl.a Oliver Starrs mega-hgprotein/lgkolis-diet med 30 ie insulin om dan. Funkade bra

Du klarar dig under 10 g carbs per ie, det str inte skrivet i sten. Jag har sjlv krt en hel del insulin, i olika upplgg, tyckte att 8g carbs per ie funkade bst om man kr vanlig diet.

Dock stmmer det som palmbladet sger att det inte r nt fr nybrjare.

jo jag tmmer pennor som lika ofta som ja tmmer min blsa i stort sett d ja kr upp mot 200IU om dagen. jag VET vad som gller fr slin. jag vet exakt i detalj hur mnga gram kol du behver fr att hva 100 IU slin eller s lite som 1 IU slin.. jag vet exakt i detalj hur mnga min det tar fr ett hypo att hvas och att uppst vid fr lite intag av kol. jag vet exakt i detalj hur man utfr Ducaines ddsprogram som du nog inte ens hrt talas om. Det vet knappast du... det finns en handfull personer i norden som kr den dosen utver mig.

det jag skrev va en mall fr en nybrjare p 18 r och inte fr en erfaren eller avancerad.. Va de svrt att fatta det kanske?

dina 8 gram r helt fel om vi ska snacka detaljer. du vet nog inte ens vad ett hypo r. har du ens upplevt det?
nr jag smackar slin s smackar jag minst 50 IU, sen gr ja inget mer.... p drygt en timme. ja tvingar mig sjlv in i ett vansinneshypo. jag spelar med dden och livet. Du vet antagligen inte varfr ja gr s. men de finns ju anl till det. men snt gr ja inte in p hr, fr ja vill inte skada min familj.

s sluta snacka om DIN kur. o DINA gram fr det r helt ovesntligt i det inlgg ja skrev.

detta r en mall fr ungdomar . vill du dom ska mosa p bara som idioter eller? jvla smart du r som gr ut o sger att dom nu ska snka sitt kolisintag. vet du vad skerhetsmarginaler r?? en kille p 18 bast som aldrig hllt en slinpump behver det. r det svrt att fatta?

bra jobbat balle

fan ska du inte be dom snka ytterligare?

jag blir frbannad p snt hr bullshit. sitt inte o pladdra skit. ditt pstende om 30 om dagen bevisar ju bara att du r rookie p slin fr annars hade du vetat att 30 IU om dagen r lika bra som att frska bygga muskler p ett pron om dagen fr en avancerad brukare

ja har krt slin sen sommaren 2003 btw.

lyssna inte p honom. han pratar massa skit bara som vill ni ska snka kolisintaget. ren idioti.

/P
Citera
2011-09-21, 11:57
Medlem
c-d af ands avatar
Ok, olika sikter och funderingar. Som berrda personer vet s r jag inte en liten kille p 18r som vntar p att f hr p pungen.

Alla tankar och sikter uppskattas. Bde grundlggande, s som mer avancerade upplgg.
Och nu r ju tanken att kra bde insulin och dnp. Och hr behver jag lite mer ktt p benen.

Sen angende basinfo om slin s finns ju denna ganska vettiga guide:
http://www.basskilleronline.com/insulin.shtml
Citera
2011-09-21, 15:42
Medlem
Man skall vl helst undvika att ta fett precis efter intag av insulin.
Citera
2011-09-21, 16:06
Medlem
c-d af ands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashback-user
Man skall vl helst undvika att ta fett precis efter intag av insulin.
Ocks vad jag har hrt. Men resten av dagen borde det vl inte vara ngra problem? Annars blir det helt klart intressant att kombinera med dnp. Fr nr jag kr dnp s brukar jag snka kolhydratintaget fr att inte helt brinna upp. Och ska man d kra insulin samtidigt s blir det helt klart intressant.
Citera
2011-09-22, 22:00
Medlem
Jsmackos avatar
Tnkte fylla p lite i hypoknnings kategorin..

Nr man ligger jvligt lgt i socker runt 1,5-1,0 kan man ven f stickningar och knselbortfall i lppar och kring munnen..
Nr sockret r p vg ned strax efter slin intag kan ven ett vldsamt behov att pissa komma, men nr man vl gr det kommer det bara en skvtt..

Kanske kan vara till ngons rddning..

//J
Citera
2018-11-13, 18:14
Medlem
c-d af ands avatar
Jag lyfter frgan igen.

Shr 7r senare har jag krt insulin och dnp ett antal gnger, men aldrig tillsammans.
8gram kolhydrater per enhet insulin ligger fr mig nrmare sanningen n ett behov p 10gram, dock individuellt som allt annat.

Vad br man tnka p gllande insulin och dnp kombinerat?
`
Lst fr ett tag sedan en artikel gllande sambandet med lga kaliumhalter och diabetes.
S troligtvis kommer jag kpa p mig kalium d jag uppskattar att det binder vtska i musklerna, samt ifall det kan minska risken fr diabetes s r jag bekvm med att ka kaliumkonsumtionen.

Jag kommer gra ett experiment p en vecka nu nr jag har gtt av testot. Jag kommer tillfra s mycket insulin dagligen som jag knner att jag har kontroll ver. Till detta blir det kreatin och kalium. Mste dock inhandla kalium.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in