Ett yngre par överfölls och rånades i sitt hem i ett samhälle utanför småländska Aneby natten till tisdagen. Minst tre maskerade män tog sig in och band fast paret i deras sängar. Därefter sökte rånarna igenom bostaden och kringliggande byggnader.
Minst tre maskerade män har utfört ett rån mot ett yngre par i deras bostad. Paret blev överfallna i sin bostad och bundna i sängen. Gärningsmännen har sökt igenom parets bostad och även intilliggande fastigheter. Brottet ska ha inträffat ca kl 01. Paret lyckades ta sig loss och kontaktade anhörig som i sin tur kontaktade polisen. Flera polispatruller inklusive polis från angränsande län har varit involverade i sökandet efter gärningsmännen. Männen har troligen lämnat brottsplatsen i bil. Hundförare har genomfört spårning i området.
Stråtrövare som drar runt på Svenska landsbygden. Nu bli det riktigt spännande. Snälla,naiva gamlingar som inte ens låser dörren, i möter med kreativa nybyggar entreprenörer. Som ett enda stort Svenskt smörgåsbord, så att säga.
Woosh, dessa är min hemtrakter! Så det lär inte dröja alltför länge innan jag vet vilka paret i fråga är. Ska snoka runt lite och få lite mer grund att stå på, sedan kan jag ge er ett utförligt svar till hur dessa har gått till väga. I en lokaltidning stod det att rånarna tog något, men som polisen senare avböjde att kommentera! Förstår inte vad detta skulle vara i sådana fall ?
Ursäkta bumpen av tråden men jag har, av bekanta på trakten, fått en del intressanta uppgifter om detta fall.
Jag bor tyvärr inte kvar i området kring Jönköpings kommun så jag har inte läst vad som kommit fram i JP eller hört det lokala skvallret.
Hörde lite löst om vad som hänt strax efter det hände, nu har jag dock fått vad jag betraktar som relativt säkra uppgifter om vad som hänt.
Rånarna var i första hand inte ute efter det unga paret eller efter något i deras ägo. För deras del handlade det mycket om att bo på fel plats vid fel tillfälle. Därmed inte sagt att rånarna slog till på ett random ställe, nej tvärtom så visste dom vad dom gjorde.
Det verkar röra sig om ett försök till hämnd som föregåtts av tidigare affärer, dessa affärer ska det unga paret inte alls ha varit inblandade i.
Det rånarna primärt ville ha ut av paret var att få tillgång till en annan byggnad som tillhör samma fastighet, varför dom var så inriktade på just denna byggnad känner jag tyvärr inte till ännu.
Gärningsmännen ska inte vara svenska men dom är européer.
Finns det intresse kan jag gräva lite till och se om man kan bringa lite mer klarhet i historien...
Rätta gärna mina påståenden om dom visar sig vara felaktiga, jag vidarebefordrar bara det jag hört från min källa som har bra insyn i traktens händelser.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!