Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-09-19, 22:38
  #1
Medlem
Och därför tänker Fazer ändra utseendet på förpackningen.

http://www.sydsvenskan.se/ekonomi/ar...rpackning.html

Citat:
Journalisten Patrik Lundberg skrev i förra veckan om rasismen han drabbas av som adopterad asiat. I krönikan nämner han förpackningens nidbild:

”Se bara på Fazers Kina-godis, vars förpackning pryds av en knallgul asiat med rishatt och ögon sneda som en lördagsfylla. Inte ett dugg bättre än Nogger black, glassen som gav upphov till ramaskri och fick dras tillbaka.”

Vad tycker ni om det här? Rasistnazisterna Fazer måste bojkottas? Demonstration i alla större städer?

Patrik kanske är jättekränkt! Stackars honom! Ska vi samla in pengar åt honom? Han kanske får men för livet.
__________________
Senast redigerad av Urgrund 2011-09-19 kl. 22:40.
Citera
2011-09-19, 22:42
  #2
Medlem
smegmabollens avatar
NEJ, NEJ, NEJ!!! jag är så jävla trött på detta förbannade PK samhälle, stackars liten guling som tog illa upp. undrar om kineser har något att säga till om i kina?
Citera
2011-09-19, 22:43
  #3
Medlem
Lundberg lyckades känna sig kränkt av kinapuffar men missade Atamons konserveringsmedel...?

http://www.haugen-gruppen.se/produkt...ingsmedel.aspx
Citera
2011-09-19, 22:45
  #4
Medlem
Brumelbryns avatar
Kanske dags o byta namn på Kinamat också!

Själv blir jag djupt förolämpad varje gång någon säger vitlök!
Citera
2011-09-19, 22:46
  #5
Medlem
Mr.Maazes avatar
Jag känner mig så otroligt kränkt av vitlök. Var fan är PK-Sverige påväg någonstans?
Citera
2011-09-19, 22:46
  #6
Medlem
smegmabollens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brumelbryn
Kanske dags o byta namn på Kinamat också!

Själv blir jag djupt förolämpad varje gång någon säger vitlök!

men fyfan, själv tar jag illa upp när jag ser green giant majs, för jag är från mars.
Citera
2011-09-19, 22:47
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brumelbryn
Kanske dags o byta namn på Kinamat också!

Själv blir jag djupt förolämpad varje gång någon säger vitlök!

Snacka om att missa poängen. Det som Lundberg kallar "kränkande" är ju uppenbarligen gestaltningen av en kines på förpackningen, inte att produkten heter kinapuff. Med det sagt är det fortfarande löjligt, inte fan blir "svennar" kränkta av Norrlands Guld-reklamen? Eller när de ser Swedish Chef dyka upp i tv-rutan? http://en.wikipedia.org/wiki/Swedish_chef
Citera
2011-09-19, 22:48
  #8
Medlem
Brumelbryns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smegmabollen
men fyfan, själv tar jag illa upp när jag ser green giant majs, för jag är från mars.

Kan tänka mig du tar illa vid dig, är du sen tjockis måste det va ännu värre!
Citera
2011-09-19, 22:49
  #9
Medlem
Brumelbryns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjaeng
Snacka om att missa poängen. Det som Lundberg kallar "kränkande" är ju uppenbarligen gestaltningen av en kines på förpackningen, inte att produkten heter kinapuff. Med det sagt är det fortfarande löjligt, inte fan blir "svennar" kränkta av Norrlands Guld-reklamen?

Läste inte ordentligt är bara sååå trött på all skit om kinapuffar, negerbollar, nogger black och annat gott som inte får heta som det vill!
Citera
2011-09-19, 22:51
  #10
Medlem
snillet_1s avatar
Jag känner mig djupt illa kränkt varje gång jag ser pojken på Kalles Kaviar och det är tämligen ofta. Jag ser mig som svensk men kan tyvärr inte låta bli att drabbas av tvivel över min identitet när svenskar tydligen är rågblonda och blåögda. Krossa rasismen i frysdiskarna!
Citera
2011-09-19, 22:51
  #11
Medlem
smegmabollens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brumelbryn
Kan tänka mig du tar illa vid dig, är du sen tjockis måste det va ännu värre!

där sa du nått, är ju lite småfet så de blir en anmälan på de!
Citera
2011-09-19, 22:57
  #12
Medlem
Heladageniskogens avatar
Djävla töntsvenneland..suuuck.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback