2011-09-19, 22:38
Medlem
Och drfr tnker Fazer ndra utseendet p frpackningen.

http://www.sydsvenskan.se/ekonomi/ar...rpackning.html

Citat:
Journalisten Patrik Lundberg skrev i frra veckan om rasismen han drabbas av som adopterad asiat. I krnikan nmner han frpackningens nidbild:

Se bara p Fazers Kina-godis, vars frpackning pryds av en knallgul asiat med rishatt och gon sneda som en lrdagsfylla. Inte ett dugg bttre n Nogger black, glassen som gav upphov till ramaskri och fick dras tillbaka.

Vad tycker ni om det hr? Rasistnazisterna Fazer mste bojkottas? Demonstration i alla strre stder?

Patrik kanske r jttekrnkt! Stackars honom! Ska vi samla in pengar t honom? Han kanske fr men fr livet.
Senast redigerad av Urgrund 2011-09-19 kl. 22:40.
Citera
2011-09-19, 22:42
Medlem
smegmabollens avatar
NEJ, NEJ, NEJ!!! jag r s jvla trtt p detta frbannade PK samhlle, stackars liten guling som tog illa upp. undrar om kineser har ngot att sga till om i kina?
Citera
2011-09-19, 22:43
Medlem
Lundberg lyckades knna sig krnkt av kinapuffar men missade Atamons konserveringsmedel...?

http://www.haugen-gruppen.se/produkt...ingsmedel.aspx
Citera
2011-09-19, 22:45
Medlem
Brumelbryns avatar
Kanske dags o byta namn p Kinamat ocks!

Sjlv blir jag djupt frolmpad varje gng ngon sger vitlk!
Citera
2011-09-19, 22:46
Medlem
Mr.Maazes avatar
Jag knner mig s otroligt krnkt av vitlk. Var fan r PK-Sverige pvg ngonstans?
Citera
2011-09-19, 22:46
Medlem
smegmabollens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brumelbryn

men fyfan, sjlv tar jag illa upp nr jag ser green giant majs, fr jag r frn mars.
Citera
2011-09-19, 22:47
Medlem
Citat:

Snacka om att missa pongen. Det som Lundberg kallar "krnkande" r ju uppenbarligen gestaltningen av en kines p frpackningen, inte att produkten heter kinapuff. Med det sagt r det fortfarande ljligt, inte fan blir "svennar" krnkta av Norrlands Guld-reklamen? Eller nr de ser Swedish Chef dyka upp i tv-rutan? http://en.wikipedia.org/wiki/Swedish_chef
Citera
2011-09-19, 22:48
Medlem
Brumelbryns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smegmabollen
men fyfan, sjlv tar jag illa upp nr jag ser green giant majs, fr jag r frn mars.

Kan tnka mig du tar illa vid dig, r du sen tjockis mste det va nnu vrre!
Citera
2011-09-19, 22:49
Medlem
Brumelbryns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjaeng
Snacka om att missa pongen. Det som Lundberg kallar "krnkande" r ju uppenbarligen gestaltningen av en kines p frpackningen, inte att produkten heter kinapuff. Med det sagt r det fortfarande ljligt, inte fan blir "svennar" krnkta av Norrlands Guld-reklamen?

Lste inte ordentligt r bara s trtt p all skit om kinapuffar, negerbollar, nogger black och annat gott som inte fr heta som det vill!
Citera
2011-09-19, 22:51
Medlem
snillet_1s avatar
Jag knner mig djupt illa krnkt varje gng jag ser pojken p Kalles Kaviar och det r tmligen ofta. Jag ser mig som svensk men kan tyvrr inte lta bli att drabbas av tvivel ver min identitet nr svenskar tydligen r rgblonda och blgda. Krossa rasismen i frysdiskarna!
Citera
2011-09-19, 22:51
Medlem
smegmabollens avatar
Citat:
Kan tnka mig du tar illa vid dig, r du sen tjockis mste det va nnu vrre!

dr sa du ntt, r ju lite smfet s de blir en anmlan p de!
Citera
2011-09-19, 22:57
Medlem
Heladageniskogens avatar
Djvla tntsvenneland..suuuck.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in