Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2011-09-19, 23:37
Medlem
wonderlands avatar
Han har chansen att göra det bästa av 500, dina intentioner var goda.

Självklart finns det tiggare som vill ordna upp sin sitaution, får hoppas han var en av dom.
Citera
2011-09-20, 12:45
Medlem
nattbushcitys avatar
Det var snällt av dig, men jag tror dessvärre hans liv inte hjälptes så mycket av de pengarna. Han köpte väl en sil och någon billig flaska rödvin.
Citera
2011-09-20, 21:59
Medlem
Tyvärr tror jag inte det hjälpte men man kan alltid hoppas att han iallfall köpte käk och inte droger. Om han gjort det har du gjort en medmänniska en tjänst
Citera
2011-09-20, 22:52
Medlem
birgerburgers avatar
Han upptäcker väl att det är lönsamt att spela offer och tigga, vilket kommer att leda till att han fortsätter med tiggeriet! Du kunde ju ha bett honom att städa din lägenhet för den summan så kanske han fattar att man kan arbeta sig till pengar också...
Citera
2011-09-20, 23:49
Medlem
Det är såna som TS som lockar hit tiggande zigenare. Om ditt hjärta nu verkligen, verkligen, verkligen blöder kan du väl nöja dig med att ge dom nånting att käka.
Citera
2011-09-23, 16:16
Medlem
Jag tror då inte det finns någonting positivt att ge pengar till folk som bor på gatan. De är i överlag knarkare, alkoholister och folk med mentala problem. Vore bättre att sätta sig ned och prata med dem än att kasta pengar för att slippa tänka på dem. Bättre att skänka pengarna till härbärgen.
Citera
2011-09-25, 16:49
Medlem
submariners avatar
hej,

jag skiljer på uteliggare och tiggare - de sistnämnda ofta från fd. östblocket och sitter överallt i centrala Sthlm. numer - hemlösa brukar jag ge ett meal från Donken eller småpengarna i fickan om jag har möjlighet, dock aldrig något till "proffstiggare"
Citera
2011-09-25, 17:53
Medlem
lundagrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av submariner
hej,

jag skiljer på uteliggare och tiggare - de sistnämnda ofta från fd. östblocket och sitter överallt i centrala Sthlm. numer - hemlösa brukar jag ge ett meal från Donken eller småpengarna i fickan om jag har möjlighet, dock aldrig något till "proffstiggare"

Så jävla sant. om du gav det till en sk proffstilggare så kmr den gå rätt till zigernarhövdingen som "tar hand" om dom, han kanske får behålla en tio, resten ska finansiera ledarens merca.
Citera
2011-09-27, 16:45
Medlem
Rickenbacker69s avatar
Troll.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto