Flashback bygger pepparkakshus!
2011-09-19, 20:26
Medlem
Hejdär!

Grejen går ut på att importera prylar från exempelvis Kina på ebay. Elektronik, fisketillbehör, kläder, mobiler, ja det mesta som går att sälja som smör i Sverige för en ’högre’ peng.

Jag har inte gjort detta förut men har varit i tankebanorna sista tiden. Har några frågor som jag gärna skulle vara tacksam för om ni kan besvara dem.

Ni som gjort detta förut. Importerat en pryl för en sjukt billig peng, lagt ut på tradera/blocket för en betydligt högre summa, men samtidigt som skiljer sig avsevärt från andra annonser med samma pryl.

Får ni ofta frågor varför ni säljer så billigt, och om ni får det. Hur är erat svar till den eventuella kunden?

Har sett ex. HTC EVO 4g som går för 1500kr. Hur kan det säljas så billigt?

Till sist en fråga som rör alla.

Om ni letar efter en pryl på tradera eller blocket. Låt säga, fiskerulle, PS3 dosa, mobiltelefon etc. Ni hittar en annonssör, som utlovar produkt i ej bruten kartong, väldigt bra pris och mycket pålitlig. Skulle ni välja att skippa den annonsen, då det låter för bra för att vara sant?

Även, något annat som jag bör tänka på?
Citera
2011-09-19, 20:36
Medlem
Tänk på att när folk köper dyrare varor så som PS3 eller mobiltelefon så vill dom oftast ha kvitto på varorna. Svarar du då med att det är importskit från Kina så räkna inte med att sälja för några drömsummor.
Citera
Medlem
lukk3l33ts avatar
Det finns mängder av personer som har tänkt exakt likadant som dig, marknaden är mättad med andra ord.

Nej, jag skulle rekommendera att du hittar på något annat.
Citera
Medlem
anooonyms avatar
Stöldgods och/eller dum säljare.
Citera
2011-09-19, 20:41
Medlem
Tradera har senaste månaderna kört en rejäl upprensning av "fake" och liknande... Förr fanns det till exempel smycken från Sabo som alla sålde. Orginal kostar ca 200-500kr beroende på vilken berlock man köpte... Fanns flera kunder som var missnöjda och klagade till Tradera. Tradera svarade med att stänga av folk, nuförtiden finns det typ inget sådant känns det som...
Citera
2011-09-19, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lukk3l33t
Det finns mängder av personer som har tänkt exakt likadant som dig, marknaden är mättad med andra ord.

Nej, jag skulle rekommendera att du hittar på något annat.
Svårt att tro att den är mättad. En bekant köpte hem 10st Shimano fiskerullar, minns ej modell. Inköpspris ca. 1500kr styck, sålde för 3000kr i Sverige. Nypris här ca. 5000kr.

Därav min skepsis. Att folk verkligen köper för 3000kr, tänker de inte stöldgods, fake etc.
Citera
2011-09-19, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 04052537
Hejdär!

Grejen går ut på att importera prylar från exempelvis Kina på ebay. Elektronik, fisketillbehör, kläder, mobiler, ja det mesta som går att sälja som smör i Sverige för en ’högre’ peng.

Jag har inte gjort detta förut men har varit i tankebanorna sista tiden. Har några frågor som jag gärna skulle vara tacksam för om ni kan besvara dem.

Ni som gjort detta förut. Importerat en pryl för en sjukt billig peng, lagt ut på tradera/blocket för en betydligt högre summa, men samtidigt som skiljer sig avsevärt från andra annonser med samma pryl.

Får ni ofta frågor varför ni säljer så billigt, och om ni får det. Hur är erat svar till den eventuella kunden?

Har sett ex. HTC EVO 4g som går för 1500kr. Hur kan det säljas så billigt?

Till sist en fråga som rör alla.

Om ni letar efter en pryl på tradera eller blocket. Låt säga, fiskerulle, PS3 dosa, mobiltelefon etc. Ni hittar en annonssör, som utlovar produkt i ej bruten kartong, väldigt bra pris och mycket pålitlig. Skulle ni välja att skippa den annonsen, då det låter för bra för att vara sant?

Även, något annat som jag bör tänka på?

Visst är folk så dumma att de inte förstår att de själva kan inhandla från ebay så kör på
Citera
2011-10-24, 23:38
Medlem
P.K.C.s avatar
hör av dig hur det går osv.. funderar på att köra samma race isåfall
Citera
2011-11-04, 10:48
Medlem
Hur har det gått? Dela gärna med dig.
Citera
2011-11-15, 16:44
Medlem
Jag körde på samma visa som min bekanta gjorde - fiskerullar.

Tjänade ungefär samma pengar som honom och inga strul överhuvudtaget.

Vad tror ni svenskarna vill ha till julhandeln? Har tänkt i några veckor men inte kommit fram till den ultimata produkten. Någon som har ett par aningar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in