2011-09-19, 20:21
Jag läste lite i den här tråden och hittade några inlägg från en person som intresserade mig.
Min frågor är:
Säger skellefteewa emot sig själv här nedan?
Säger hon indirekt att hon vet att hon har tillräcklig visdom för att veta att hon inte skulle behöva göra en abort och få de lärdomar det enligt henne för med sig?
Kan man anta att hon tycker att hon redan uppnått tillräcklig visdom för att inte behöva göra en abort?
Anledning till att jag inte frågar direkt i tråden är att skellefteewa inte tycker om att bli ifrågasatt:
Min frågor är:
Säger skellefteewa emot sig själv här nedan?
Säger hon indirekt att hon vet att hon har tillräcklig visdom för att veta att hon inte skulle behöva göra en abort och få de lärdomar det enligt henne för med sig?
Citat:
Så skellefteewa skulle aldrig göra en abort, men....
Ursprungligen postat av skellefteewa
En del andar går ner bara som foster, mest för att mamman och pappan ska lära sig något. Man tänker ju i många vändor innan man gör en abort. Jag skulle aldrig gjort en, men det är ju var och ens ensak. Det är inte alltid att en ande blir född för att leva på jorden, många dör ju i pos också.
Citat:
..om det redan är bestämt där uppe innan man går ner hur kan då skellefteewa säga att hon inte skulle göra en abort. Är det för att hon inte tror att hon behöver lära sig något?
Nej vill inte ge folk som gjort abort dåligt samvete. Därför säger jag inget mer i den frågan. Det är bestämt där uppe innan man går ner, så man behöver inte ha dåligt samvete för det.
Citat:
Hur är det egentligen? Är det förutbestämt innan vilka som gör aborter eller kan skellefteewa själv välja bort aborter pga vad läkaren sagt?
Fick nog den inställningen av en kompis till mig som var läkare och vägrade att göra aborter, han berättade en hel del.
Kan man anta att hon tycker att hon redan uppnått tillräcklig visdom för att inte behöva göra en abort?
Anledning till att jag inte frågar direkt i tråden är att skellefteewa inte tycker om att bli ifrågasatt:
Citat:
Har förstått att det saknas en tråd där många behöver hjälp att öppna sig och rådgivning att jobba med energier. Den här tråden förutsätter att det fungerar och här får man inte ifrågasätta. Utan här får alla fråga oss som kommit lite längre. Ingen kan allt men alla kan något. Tillsammans blir vi starka och den som frågar får flera olika vinklar på saken och kanske hittar sitt eget sätt att jobba på. Inga råd är för små. Här stöder vi alla som är på väg att öppnas, alla som vill förstå vad som händer/hänt dem. Vill lära sig mer. Alltså den som säger det inte finns något är OT.