2006-05-30, 09:10
Medlem
Är intresserad av att köpa den här Aquaracern, Tag Heuer.
http://www.jacobtime.com/osc/product_info.php?products_id=691
Tycker den är stilren och rätt snygg.

Någon som beställt klocka från den sidan - Jacob Time. Några andra sidor att rekommendera?

Verkar inte finnas några europeiska sidor med nya ok klockor.-
De flesta amerikanska klocksäljarna har "gift wrapping" som alternativ, kommer man undan momsen i tullen då kan tro?
2006-06-13, 03:23
Bannlyst
man

bör ju iaf köpa en klocka med flytande sekund, ser ju betydligt skönare ut än när visaren (tickar) hoppar framåt, därav att man köper en automat eller manuell och skippar quartzverken. Själv har jag en speedmaster som jag trivs ypperligt med, även en longines quartz rund tavla som bara ligger men känns inte alls lika gediget som Omega.

Visst kan det vara snyggt med en stor biffig Breitling eller Omega Semaster Bond men har man smala handleder så är det inte att rekommendera grova stållänkar, bättre då att köpa lite diskretare kostymklocka med läderband.
2009-04-11, 11:02
Medlem
lukashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xallo
En Audemars Piguet royal oak offshore t3 edition. (finns bara 400ex)
En Jaeger Lecoultre kompressor memovox.
En Eberhard Chrono 4
En IWC - Schaffhausen Chronograph
En Tag Heur Monaco (för att Steve McQueen är så jävla hård).
Samt en Oyster Perpetual Cosmoguraph Daytona - Full 18k Gold - RX288 (FAKE) men grymt välgjord i riktigt guld osv! Har dock lite aversioner mot Rolex då min far alltid tutade i mig att rolex var en vulgoklocka för nyrika.

Det sammanfattar "dyrgriparna"!

Jag är jävligt sugen på en Officine Panerai - Luminer Submersible, men vi får se hur det blir med den saken, måste renovera köket

Bumpar denna, jag är på jakt efter en T3. Hör av dig om du vet var jag kan finna en sådan.

/Lukas
2010-01-10, 23:46
Medlem
Köpte precis en Baume & Mercier Riviera Sporty Chronograph XXL 8712 för 25 papp - ett halvår gammal. Nypris 58.000. Så det känns som om jag kom billigt undan. Påminner lite grann om Hublot Big Bang-klockorna, och royal oak, men utan bankrånarstämpeln.
2010-01-11, 00:11
Medlem
baffbaffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arlaharen666
Köpte precis en Baume & Mercier Riviera Sporty Chronograph XXL 8712 för 25 papp - ett halvår gammal. Nypris 58.000. Så det känns som om jag kom billigt undan. Påminner lite grann om Hublot Big Bang-klockorna, och royal oak, men utan bankrånarstämpeln.

Bra köp! Är det den i rosé?
2010-01-11, 00:48
Medlem
MatMammas avatar
Om man vill sticka ut lite så är denna klocka fräck som faan, till ett pris på 1500 riksdaler ungefär beroende på dollarkursen.

http://www.watchismo.com/diesel-dz4160-freak-of-nature-watch.aspx
2010-03-08, 22:59
Medlem
ja37viggens avatar
Här finns vettiga pilot-ur till överkomliga priser: http://www.wernersflyingwatches.com/default.asp
2010-03-08, 23:40
Medlem
Treehorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ja37viggen
Här finns vettiga pilot-ur till överkomliga priser: http://www.wernersflyingwatches.com/default.asp

Bara massa kopior av Rolex, U-Boat och Graham så långt jag kollade...
2010-03-11, 00:01
Medlem
andreews avatar
jag skulle säga att det borde öka expotentiellt utifrån ens månadslön.

3 månadslöner borde en klocka kosta.

Jag har en breitling colt i nyläget 20k och jag är studerande så det e nice.
2010-03-11, 00:55
Medlem
Gunjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andreew
jag skulle säga att det borde öka expotentiellt utifrån ens månadslön.

3 månadslöner borde en klocka kosta.

Jag har en breitling colt i nyläget 20k och jag är studerande så det e nice.

Ja det är ju så sjukt svårt att mottaga saker i present.
2010-03-13, 19:40
Medlem
andreews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gunja
Ja det är ju så sjukt svårt att mottaga saker i present.

poängen är att man går hellre utan klocka än med en som är >3 månadslöner. Hellre kolla på mobilen isåfall.

Det är lika fel att en 18-åring glider runt i en IWC som en 30 åring med en UR&PENN.
2010-03-13, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av andreew
poängen är att man går hellre utan klocka än med en som är >3 månadslöner. Hellre kolla på mobilen isåfall.

Det är lika fel att en 18-åring glider runt i en IWC som en 30 åring med en UR&PENN.

Snarare tycker jag, att intresse och smak bör styra. Ett äldre, men nu mer inte så dyrt ur, kan ha nog så hög kvalitet - och ofta vara vackrare.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in