2011-11-27, 01:10
Medlem
dannywtfs avatar
De första avsnitten var rätt tråkiga, men serien har blivit lite intressantare nu när det inte bara är en massa spökerier. Nu börjar det äntligen att hända saker. Jag har dock svårt att se att serien ska hålla länge då familjen rimligtvis borde flytta när de väl fattar att det är hemsökt.
Citera
2011-11-30, 17:27
Medlem
Voldelorts avatar
En sak jag inte riktigt förstår är:

Själv gillar jag serien stenhårt!
Citera
2011-12-01, 16:13
Medlem
Von.Larssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannywtf
De första avsnitten var rätt tråkiga, men serien har blivit lite intressantare nu när det inte bara är en massa spökerier. Nu börjar det äntligen att hända saker. Jag har dock svårt att se att serien ska hålla länge då familjen rimligtvis borde flytta när de väl fattar att det är hemsökt.

Håller med dig, känns som att den är på sin slutspört.

Citat:
Ursprungligen postat av Voldelort

Sa dom det? Konstigt är det i så fall då som du säger, de har ju lämnat huset ett flertal tillfällen.
Citera
2011-12-02, 00:57
Medlem
herbsngarlics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Voldelort

Det undrar jag också. Inte bara för att man faktiskt påstått så utan på halloween skulle alla spöken även röra sig iväg då det var en speciell dag.

Kanske finns det någon skarptänkt där ute som har koll på läget och vill förklara, är Tate ett undantag på något vis? Har man missat något?
Citera
2011-12-06, 17:55
Medlem
Zaxxons avatar
Tycker serien tagit en väg som jag inte riktigt gillar. Initialt var det en ganska skön skräckfilms-stämning, men nu är det mer TV-såpa med spöken. Stör mig ganska mycket på att "spökena" lallar på och beter sig som vanliga personer med "rationellt tänkande" m.m., som om att bli spöke var helt förväntat.
Citera
2011-12-06, 18:30
Medlem
Milfbitchs avatar
Man ska ha dött i huset eller på typ gräset och då kan man röra sig fritt där. Connie ville ju prompt få upp Abby på gräset så att hon dog där, vilket hon inte gjorde och är därför helt borta ur serien.
Alla dom andra har på något vis dött inne i huset.
Citera
2011-12-07, 19:49
Bannlyst
Jag tycker allt att det finns en riktigt skön stämning i serien. Jag får klara Clive Barker-vibbar emellanåt.
Citera
2011-12-07, 23:56
Medlem
Psyko Dads avatar
Borde det inte komma ett nytt avsnitt idag?
Citera
2011-12-08, 00:18
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psyko Dad
Borde det inte komma ett nytt avsnitt idag?
Torsdag morgon svensk tid, som det alltid varit
Citera
2011-12-08, 00:22
Medlem
Psyko Dads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Torsdag morgon svensk tid, som det alltid varit
Faaasen, då är det jag som är ivrig & räknade helt åt helsicke fel. Tack för svaret.
Citera
2011-12-08, 19:19
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shifthappens
Travis blev väl dödad av farsans psyko-flickvän? Violet dog i badkaret någr eps tillbaks, precis som jag trodde. Tate har försökt hålla henne kvar i huset, att inte gå till skolan för att då inser hon att hon är död.
Men vissa kan ju lämna huset? te.x hayden när hon åker med polisbilen?
Citera
2011-12-09, 15:51
Medlem
herbsngarlics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shifthappens
Var det inte så att på halloween-avsnittet förklarade dem att ALLA spöken kunde röra sig fritt på jorden då, då det är den dagen liv o död är som närmast. Alltså betyder det att alla som har dött men inte gått vidare är fria att göra vad de vill på halloween.

Däremot så tror jag att de som dött i huset är fast där om det inte har något med nån som för tillfället bor i huset. Alltså att de kan "haunta" de som bor i huset typ. Finns säkert någon "logisk" förklaring.

Jo, på halloween kan alla spöken röra sig fritt, precis som jag sa. Det var inte något jag undrade över.

Det jag undrar över är:

Varför kunde tate möta farsan/maken (jag och namn...) ute på en fika efter att farsan/maken inte ville ha honom i huset längre (när han fått reda på att tate och hans dotter umgicks)? Det var inte halloween.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in