2018-04-28, 22:47
Medlem
Läst lite rykten om att Lady Gaga kan återvända nästa säsong, vad tycker ni om det? Hon gjorde ju förvånansvärt bra ifrån sig senast, blev faktiskt överraskad över att hon även kan skådespela.
Citera
2018-04-28, 22:54
Medlem
KahlanAmnells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Läst lite rykten om att Lady Gaga kan återvända nästa säsong, vad tycker ni om det? Hon gjorde ju förvånansvärt bra ifrån sig senast, blev faktiskt överraskad över att hon även kan skådespela.

Hoppas inte. Tyckte inte om säsongen och jag tycker inte om Gaga.
Att hon är en bra skådespelerska är inte svårt att förstå då hela hennes karaktär är en form av skådespeleri enligt min åsikt.
Citera
2018-04-28, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KahlanAmnell
Hoppas inte. Tyckte inte om säsongen och jag tycker inte om Gaga.
Att hon är en bra skådespelerska är inte svårt att förstå då hela hennes karaktär är en form av skådespeleri enligt min åsikt.

Nja, förr kanske. Hennes senaste album Joanne som inte har några likheter med musiken hon slog igenom med och hennes dokumentär på Netflix som kom förra året visar att hon har mognat och lagt ner med "karaktären".
Citera
2018-04-29, 03:25
Medlem
carass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FromAnotherPlace
Jag har sett de första två avsnitten av säsong sex och har svårt att bilda mig en uppfattning om huruvida den är bra eller dålig. Jag kommer att fortsätta följa den, men ärligt talat så är mitt spontana intryck såhär i början av den nya säsongen att den inte är en av de bättre säsongerna. Min topplista över de tidigare säsongerna ser ut såhär (jag inkluderar inte ''Roanoke'' i den, eftersom jag inte har sett klart den):

1. Freak show.
2. Coven.
3. Murder house.
4. Asylum.
5. Hotel.

Jag tycker att det är svårt att rangordna den här serien, eftersom alla säsonger har sin egen handling och sin charm. Men det är ungefär så, som min lista ser ut, om jag nu ska försöka rangordna seriens säsonger.

Tycker väl egentligen att första två säsongerna 1 Murder House och 2 Asylum var de bästa, därefter tappade det i manus eller i vart fall blev segt. Dock pluspoäng för säsong 4 Freak Show för temat. Lady Gaga säsongen Hotel gillade jag inte alls - Gaga och hennes kläder och poser tog över för mycket från manus och handling.
Skådespelarna Jessica Lange och Evan Peters lyfte hela serien. Synd att Lange slutade när Gaga tog över.
Citera
2018-08-04, 08:22
Medlem
Bara en månad innan den åttonde säsongens premiär har tv-bolaget FX nämligen gett grönt ljus åt den tionde i ordning.
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/tv/a/1kpREM/american-horror-story-far-tionde-sasong
Citera
2018-08-05, 02:51
Medlem
DragonOnWall8s avatar
Här lite mer info,
https://www.popbuzz.com/tv-film/news/american-horror-story-season-8-theme-trailer/

Citat:
It's happening!
Production has officially started on American Horror Story eighth season - which will be the long awaited Murder House/Coven crossover - with Sarah Paulson, Evan Peters and Kathy Bates at the helm of the show. AHS cast members Billie Lourd, Billy Eichner, Leslie Grossman, Cheyenne Jackson, Adina Porter and Emma Roberts will also be returning to the show alongside newcomer Dame Joan Collins. And judging by the information that's been released by the cast and show creator Ryan Murphy about this year's theme, it sounds like it's going to be the best season yet!
Aha..
Citera
2018-09-15, 00:07
Avslutad
Sett s08e01 nu. Det är så kasst. Serien går ner sig för varje säsong. Hoppas det här är sista. De har gått ifrån konceptet totalt. Det är inge skräck. Bara massa flum.
Citera
2018-09-15, 00:15
Medlem
fernebos avatar
Första avsnittet var väl ok, även om jag fick lite Hotel-vibbar (inte så positivt) och jag misstänker att man kommer att tröttna på den klaustrofobiska mardrömsstämningen rätt snabbt. Håller annars med om att serien har tappat sen de första suveräna säsongerna, även om den förra hade sina roliga stunder.
Citera
2018-09-20, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Första avsnittet var väl ok, även om jag fick lite Hotel-vibbar (inte så positivt) och jag misstänker att man kommer att tröttna på den klaustrofobiska mardrömsstämningen rätt snabbt. Håller annars med om att serien har tappat sen de första suveräna säsongerna, även om den förra hade sina roliga stunder.
Var kan jag se det?
Citera
2018-09-30, 15:06
Medlem
irrblosss avatar
Tycker senaste säsongen än så länge är betydligt bättre än de föregående två.
Citera
2018-10-20, 03:21
Medlem
carass avatar
Senare säsonger av AHS är ganska dåliga på alla sätt, skräpmanus. AHS gör sig bäst med skådespelarna Jessica Lange, Evan Peters och Frances Conroy. Jessica Lange är väl egentligen lite av seriens signum. Därför lite konstigt att man valde att inte ha med henne i säsongerna 5-7. Lady Gaga i säsong 5 snarare förstörde serien än gjorde den bra. Bästa säsonger tycker jag är 1 (Murder House), 2 (Asylum) och 4 (Freak Show).

Och aktuell säsong 8 första avsnitten är skräp. Häx-temat är så uttjatat att de flesta tv-tittare säkerligen tröttnat på häxor vid det här laget. Frances Conroy är en duktig skådespelare men har här fått en biroll som häxa med röd peruk, tråkigt och synd.
Att man valt att ta med skådespelarna BD Wong och Billy Porter i säsongen är en gåta, de är ju värdelösa som skådespelare i tv-serien AHS, irriterande.
Citera
2018-10-20, 21:46
Medlem
Jag gillar senaste säsongen men tycker dom generellt men ännu mer i den här säsongen att man ska föra in mer skräck. I Apocalypse skulle mer behöva hända i varje avsnitt tycker jag, känns inte som hela avsnitt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in