Citat:
Ursprungligen postat av
FromAnotherPlace
Jag har sett de första två avsnitten av säsong sex och har svårt att bilda mig en uppfattning om huruvida den är bra eller dålig. Jag kommer att fortsätta följa den, men ärligt talat så är mitt spontana intryck såhär i början av den nya säsongen att den inte är en av de bättre säsongerna. Min topplista över de tidigare säsongerna ser ut såhär (jag inkluderar inte ''Roanoke'' i den, eftersom jag inte har sett klart den):
1. Freak show.
2. Coven.
3. Murder house.
4. Asylum.
5. Hotel.
Jag tycker att det är svårt att rangordna den här serien, eftersom alla säsonger har sin egen handling och sin charm. Men det är ungefär så, som min lista ser ut, om jag nu ska försöka rangordna seriens säsonger.
Tycker väl egentligen att första två säsongerna 1 Murder House och 2 Asylum var de bästa, därefter tappade det i manus eller i vart fall blev segt. Dock pluspoäng för säsong 4 Freak Show för temat. Lady Gaga säsongen Hotel gillade jag inte alls - Gaga och hennes kläder och poser tog över för mycket från manus och handling.
Skådespelarna Jessica Lange och Evan Peters lyfte hela serien. Synd att Lange slutade när Gaga tog över.