• 1
  • 2
2011-09-19, 13:26
Medlem
nasdaqs avatar
Jag tänkte ta upp nyhetssidan www.märsta.nu till debatt här, framför allt efter gårdagens händelser.

Klockan 17:30 blev en 26-årig man skjuten i halsen på Norrbacka i Märsta, därförinnan på eftermiddagen så blev en kvinna mördad i Skepptuna utanför Märsta.

Båda dessa nyheter resulterade i en stor belastning på hemsidan som delvis var otillgänglig.
Märsta.nu rapporterade istället framförallt från sin Facebook-sida.

Där skriver man vid 21 tiden, att man talat med polis på brottsplatsen och att BO i skjutningen på Norrbacka har avlidit.

Man uppdaterar även 30 min senare att det nu är bekräftat att BO har avlidit.

Ca 30 personer skriver kondoleanser på BO:s Facebooksida innan en person kommenterar Märsta.nu:s rapportering med att hon talat med BO:s föräldrar på sjukhuset och de dementerar att han avlidit.

Det blir direkt en förvirring om vad som inträffat och massvis med personer skriver nu på Märsta.nu:s facebooksida om att deras rapportering är värdelös.

Då väljer Märsta.nu att ta bort alla artiklar om brottet från sin hemsida och samtidigt stänga ner hela sin fan-sida på facebook. Man vill inte ha någon diskussion om händelserna.

Märsta.nu drivs av en syrian som är otroligt konflikträdd, han har tidigare skrivit lögner om händelser som i efterhand blivit tvungna att bli redigerade. Han kallar sig själv för journalist, men har inte genomgått någon sådan utbildning. När sidan rapporterar om brottslighet, så är man noga med att aldrig skriva något som syrianer har gjort sig skyldiga till.

Vad är er erfarenhet av Märsta.nu och deras rapportering kring olika fall?
Citera
2011-09-19, 13:33
Medlem
runefjuns avatar
Har ingen erfarenhet, hade aldrig ens hört talas om sidan. Men om det du skriver stämmer är det ju inte ens något att diskutera, då är ju sidan bara skit.
Citera
2011-09-19, 13:56
Medlem
jkl555s avatar
Märsta.nu bör för det första inte ses som en nyhetssida överhuvudtaget, utan snarare som en slags ryktes-spridande sajt. Och mycket riktigt som du skriver är Märsta.nu oerhört partisk vad gäller Syrianers inblandning i diverse händelser. Exempelvis, modererades det friskt i kommentarsfältet i en artikel om den i Märsta nybyggda Syrisk-ortodoxa kyrkan. Bland annat inlägg som argumenterade för att Kyrkan kunnat byggas tack vare och med hjälp av svarta-pengar från Syrianernas resturang-verksamheter raderades flitigt. Med andra ord, går sajten Syrianernas ärenden, och är väll någonslags försök från deras sida att agera lite som Judarna genom att ta plats i Media, osv,. med den enda skillnaden att Syrianerna är långt ifrån lika smarta som Judarna.
Citera
2011-09-19, 14:07
Medlem
Kan ju inte vara lätt att skriva om brott i Märsta när man är tjenis med majoriteten av det kriminella slöddret på orten. Att ens försöka bedriva en sådan verksamhet under sådana förhållanden ser jag som pinsamt.

Och jag håller med om att han springer syrianernas ärenden. Se bara på incidenten på corner för något år sedan. Patetiskt!!!
Citera
2011-09-19, 14:21
Medlem
nasdaqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Banankletarn
Kan ju inte vara lätt att skriva om brott i Märsta när man är tjenis med majoriteten av det kriminella slöddret på orten. Att ens försöka bedriva en sådan verksamhet under sådana förhållanden ser jag som pinsamt.

Och jag håller med om att han springer syrianernas ärenden. Se bara på incidenten på corner för något år sedan. Patetiskt!!!

Kan du berätta om vad som hände och vad Märsta.nu skrev?
Citera
2011-09-19, 15:09
Medlem
En riktig skit sida är vad Märsta.nu är.

Allt censureras.

Ska tillägas att efter igår så har både Märsta.nu och Dani*l I*kander försvunnit på FB.
Citera
2011-09-19, 15:48
Medlem
nasdaqs avatar
Jag tänker här på "reportern" Ma*n*s Gr*n*agen, som åker runt i en tonad Volvo V70, med extra backspegel och halogenlampor bak vid stötfångaren. Ett tappert försök ett efterlikna en civil polisbil.

Han ringde polisen när min vän åkte cross i parken. Sen väntade han in polisen, tog lite bilder och skrev en "story" i Märsta.nu

Ett annan gång så åkte han efter en annan bekant till mig, med sin tonade polis-volvo. Killen som han följde efter med bilen, blev så sur att han hotade upp M-G.
Efterföljande dag var det KRIGSRUBRIKER om hotade journalister på Märsta.nu
Citera
2011-09-19, 16:00
Medlem
Pastakryddas avatar
Ja... vi kan ju ta händelsen med den unga tjejen som blev brutalt misshandlad på C*rner i märsta. GM var ju vakt på haket och hade tidigare enligt uppgifter jag inte kan säga om dom stämmer eller inte, blivit våldtagen av denna vakt. Att han misshandlat henne tidigare stämmer har jag hört. Det där lät, men skitsamma. Vakten fick iaf jobba kvar på C*rner.
Ingen artikel skrevs alls till en början.

Sen började folk maila in till Daniel på Märsta.nu. Då skrevs en notis. Man kunde naturligtvis inte kommentera och notisen vill jag minnas var formulerad som en bagatell.

Nu vet jag inte riktigt hur det låg till med släktskapet, men har för mig (OBS ej säker på att det är rätt nu) Daniels fru var släkt med nån ägare eller kanske rent av vakten.

Tråd finns iaf här på flashback om händelsen vet jag.

Men så seriös är är märsta.nu. Skamligt!
Citera
2011-09-19, 16:02
Medlem
Pastakryddas avatar
Hittade tråden: https://www.flashback.org/t1222166
Citera
2011-09-19, 16:31
Medlem
märsta.nu har lite problem med att vara objektiv. Raderar när man skriver kommentarer som inte passar hans politiska vänner.
Citera
2011-09-19, 16:32
Medlem
nasdaqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Ja... vi kan ju ta händelsen med den unga tjejen som blev brutalt misshandlad på C*rner i märsta. GM var ju vakt på haket och hade tidigare enligt uppgifter jag inte kan säga om dom stämmer eller inte, blivit våldtagen av denna vakt. Att han misshandlat henne tidigare stämmer har jag hört. Det där lät, men skitsamma. Vakten fick iaf jobba kvar på C*rner.
Ingen artikel skrevs alls till en början.

Sen började folk maila in till Daniel på Märsta.nu. Då skrevs en notis. Man kunde naturligtvis inte kommentera och notisen vill jag minnas var formulerad som en bagatell.

Nu vet jag inte riktigt hur det låg till med släktskapet, men har för mig (OBS ej säker på att det är rätt nu) Daniels fru var släkt med nån ägare eller kanske rent av vakten.

Tråd finns iaf här på flashback om händelsen vet jag.

Men så seriös är är märsta.nu. Skamligt!

Redaktören är ju däremot släkt med Kung Carl ligan. Det är därför man kan hitta otroligt positiva artiklar om KC. För att inte tala om vilken rubrik man gjorde när brorsan på KC anordnade komedikväll.
Otroligt partiskt. Släkten rapporterar om släktens nya jippon. Pinsamt!

Däremot rapporterar man ALDRIG om grova våldsbrott utanför Kung Carl!!
Citera
2011-09-19, 16:51
Medlem
Det är riktigt illa när "nyhetsbevakarna" inte håller sig till sanning.
Samt illa när man "raderar" insändare för att dom inte stämmer "rent politiskt".
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in