2011-09-19, 09:44
Medlem
daddens avatar
Hej,

på torsdag, fredag och lördag kommer folk från Italien (20 personer) på besök. Det är tänkt att vi skall ut och äta 5 gånger totalt. Middag på torsdagen, lunch & middag på fredagen, även lunch & middag på lördagen.

Så min fråga är; vart kan man äta god mat på ett trevligt ställe på och runt området Redbergsplatsen i Göteborg?

Är helt ny på detta området nämnligen. Skulle ni kunna nämna 3 stycken olika restauranger hade det varit jättebra. Det kanske blir tråkigt att äta på samma ställe 5 gånger på 3 dagar.

Mvh,
dadden
Citera
2011-09-19, 12:46
Medlem
Går ju alltid att äta på Halta Lottas som är ett halvsunkigt hak som ändå serverar hyfsat god mat
Annars finns det ju lite andra ställen såsom pizzerian venezia lite längre upp nästan vid nobelgrillen ( stället är inte så jättestort men maten där är riktigt god).

Nu vet jag inte hur insatt du är angående ställena kring redbergsplatsen (kålltorp osv..) men jag vet att frankes brukar vara rätt populärt men har faktiskt själv aldrig varit där.

På samma väg upp som nobelgrillen och venezia ligger finns även Sofra (tror jag ) som ska vara någon sorts turkisk restuarang. Typ bredvid den finns även pizzeria Ferrari som har ganska bra mat.
Finns även något indiskt ställe som heter typ masala som ligger mitt emot nobelgrillen, har aldrig ätit där så har ingen aning om standard osv.. brukar dock alltid se mycket folk där så det är omtyckt.

Ålder på sällskapet förresten?
Senast redigerad av wonderwall1 2011-09-19 kl. 12:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in