2011-09-18, 20:51
Medlem
Hejsan, jag lider av ett problem. Jag glömmer nämligen saker jag ska söka på. Inget farligt egentligen, men om jag läser någonting någonstans och tänker "det där ska jag googla!", så klickar jag upp en ny flik med Google, ska precis skriva in ordet eller vad det nu är, men jag har glömt vad jag skulle söka på. Ett till exempel, i dag när jag skulle kolla TV-tablån för att se om det gick något kul på TV så klickade jag fram Google och skulle precis söka, men hade glömt bort vad det var jag ville veta, bara 3 sekunder efter jag tänkt på det!

Är jag tankspridd eller vad beror detta på? Som sagt inget farligt problem, men lite störande.
Citera
2011-09-18, 20:55
Medlem
Händer nog de flesta, bästa tipset är att försöka gå tillbaka till tanken du hade innan du skulle googla.
Citera
2011-09-18, 21:28
Medlem
Sov mer kanske?
Citera
2011-09-18, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Feria
Händer nog de flesta, bästa tipset är att försöka gå tillbaka till tanken du hade innan du skulle googla.
Jo, det är så det brukar bli.
Citat:
Ursprungligen postat av tago
Sov mer kanske?
Jag har sovit dåligt senaste tiden, så det kanske är det det beror på.
Citera
2011-09-19, 00:22
Medlem
teisths avatar
Motionerar du regelbundet?. Äter du som du ska och får du i dig det dagliga behovet av alla vitaminer?
Citera
2011-09-19, 01:43
Medlem
ztrykjerns avatar
Händer mig sjukt ofta också! Brukar sitta och tänka till riktigt hårt när det händer, vad det var man "hade på tungan". Ibland lyckas jag få tillbaks det, ibland kommer det tillbaks timmar senare, ibland aldrig. Tror det har o göra med att jag blir lätt väldigt intresserad av många olika saker, så om jag läser om något jag vill googla hinner min hjärna inte riktigt med utan tänker vidare på det jag läste om på egen hand o plötsligt ligger tankarnas fokus på något annat.. Något sånt
Citera
2011-09-19, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teisth
Motionerar du regelbundet?. Äter du som du ska och får du i dig det dagliga behovet av alla vitaminer?
Jag cyklar cirka en mil per dag, men har inte gått på gym sedan i höstas. Ska dock börja igen snart. Äter och sover gör jag ordentligt.
Citat:
Ursprungligen postat av ztrykjern
Händer mig sjukt ofta också! Brukar sitta och tänka till riktigt hårt när det händer, vad det var man "hade på tungan". Ibland lyckas jag få tillbaks det, ibland kommer det tillbaks timmar senare, ibland aldrig. Tror det har o göra med att jag blir lätt väldigt intresserad av många olika saker, så om jag läser om något jag vill googla hinner min hjärna inte riktigt med utan tänker vidare på det jag läste om på egen hand o plötsligt ligger tankarnas fokus på något annat.. Något sånt
Kul (eller vad man ska säga) att fler känner igen sig!
Citera
2011-09-19, 18:23
Medlem
Kolla över din kost och införskaffa lite vitaminer och mineraler.
Jag kommer inte riktigt ihåg men det kan vara B-vitaminer som har mycket med närminnet att göra.
Citera
2013-01-16, 00:09
Medlem
JesusLovesUs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feria

Haha detta hände mig precis. Lite roligt att jag löste problemet genom att googla "Glömde vad jag skulle googla"

Sen hamnade jag i den här sidan och kom på vad jag skulle googla med ditt tips!

Fantastiskt att google kan hjälpa en även om man inte ens vet vad man vill.
Citera
2013-01-16, 03:25
Medlem
Joggeriffics avatar
Du kanske utsätter dig själv för ett alldeles för högt informationsflöde?
Citera
2013-01-16, 14:33
Medlem
Carelesss avatar
Psykologi och psykiatri --> Psykiska problem
/Moderator
Citera
2013-01-18, 00:17
Medlem
imperatrixs avatar
Överstimulerad, ofokuserad, dålig koncentration?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in