2011-09-18, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stonegarden
Men tror du på allvar att inte männen diskar. Hur många män som tex fixar något att äta åt sig själv kräver eller förväntar sig att deras brud eller någon annan ska fixa det? Allvarligt nu svenska killar födda på 80-talet?

Jag är född på slutet av 80-talet och jag förväntar mig det.
Citera
2011-09-18, 12:20
Medlem
RosaRutigPennas avatar
Citat:
Men tror du på allvar att inte männen diskar. Hur många män som tex fixar något att äta åt sig själv kräver eller förväntar sig att deras brud eller någon annan ska fixa det? Allvarligt nu svenska killar födda på 80-talet?
Tror pappa diskar 1/5 av gångerna.
Alla och alltid
Citera
2011-09-18, 12:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av quezen
Jag är född på slutet av 80-talet och jag förväntar mig det.

Allvarligt? Plockar du inte upp efter dig själv? Jag kräver samma sak av tjejer, om man gör något gemensamt är det ju dock ingen biggie att göra det själv heller. Men om man själv tex lagar något till sig själv eller stökar ner köket själv då tar man hand om det. Något annat är enligt mig inte ok.
Man tar hand om sin egen skit helt enkelt.
Citera
2011-09-18, 12:56
Medlem
Citat:
Allvarligt? Plockar du inte upp efter dig själv? Jag kräver samma sak av tjejer, om man gör något gemensamt är det ju dock ingen biggie att göra det själv heller. Men om man själv tex lagar något till sig själv eller stökar ner köket själv då tar man hand om det. Något annat är enligt mig inte ok.
Man tar hand om sin egen skit helt enkelt.
Vad är poängen med en fru annars? om hon inte kan diska,tvätta eller handla åt dig?
säger inte att vi, som svenska män, inte kan göra det ibland (när hon är sjuk exempelvis) ... men detta är ju inte vårat jobb. Sex kan inte vara det enda i ett förhållande.
Citera
2011-09-18, 13:00
Bannlyst
Citat:
Vad är poängen med en fru annars? om hon inte kan diska,tvätta eller handla åt dig?
säger inte att vi, som svenska män, inte kan göra det ibland (när hon är sjuk exempelvis) ... men detta är ju inte vårat jobb. Sex kan inte vara det enda i ett förhållande.

Själv är jag inte intresserad och ej heller redo för fru/förhållande men om jag skaffar det så är det för bra sex och vänskap. Städa och laga mat kan jag göra själv, skulle jag inte klara det så skulle jag skaffa någon polack lr nåt.

Städa får man göra efter sig själv eller gemensamt, laga mat är kul så det kan man göra tillsammans eller själv.
Citera
2011-09-18, 13:13
Medlem
Adolf bittlers avatar
Citat:

En hushållerska som erbjuder dig happyendings då och då passar nog dig bättre än en fru?
Citera
2011-09-18, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adolf bittler
En hushållerska som erbjuder dig happyendings då och då passar nog dig bättre än en fru?
Nej, vill ha en som jag kan trivas med bland barnen (är 24 år) och mina släktingar i den åldern + kompisar har redan startat familjer.
Citera
2011-09-18, 14:19
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Nej, vill ha en som jag kan trivas med bland barnen (är 24 år) och mina släktingar i den åldern + kompisar har redan startat familjer.
Men inte du? Undrar varför ....
Citera
2011-09-18, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Men inte du? Undrar varför ....
Den auktoritet som kan vinnas genom familjära proximiteter, lockar mig faktiskt i huvudsak, men det måste finnas mer än ytliga charadspel. Är lite konfunderad minst sagt, å ena sidan inser jag att jag måste förändras, medans en annan sida säger att jag är 24 år och kanske finner en kvinna som går att indoktrinera fast på ett snällt sätt.
Citera
2011-09-18, 19:39
Medlem
Jo män har precis som kvinnor vissa saker som de ska leva upp till.

De vanligaste sakerna är väl antagligen ytligheter så som:

Hästballe
Stora muskler
Vara framgångsrik
Vara duktig på att arbete med olika former av verktyg och projekt
Vara beskyddande

osv..

Så både män och kvinnor har vissa roller att leva upp till dock kanske kvinnors roller är mer uttalade vilket är fel.
Citera
2011-09-18, 21:44
Medlem
Neradens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RosaRutigPenna
Vilket gör att vi som sagt var måste diska drygt 4 gånger om dagen, taket fixas runt var 40:e år

Håller med dig här.
Tycker alla såna där liknelser med saker man lagar/byter var tionde år inte ska jämföras med daglig syssla som hela familjer tar del av.
Citera
2011-09-19, 13:21
Medlem
youngsoulrebelss avatar
De flesta feminister är emot att de klassiska könsstereotyperna ska tvinga oss att bli någon vi inte är - oavsett om du är man eller kvinna. En kille ska ha samma rätt att gråta när han är ledsen som en tjej. En tjej ska ha samma rätt att bli förbannad som en kille.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in