2011-09-18, 04:22
Medlem
DaCriLLs avatar
Man hör bara gnäll från kvinnor om påtryckningarna från den sociala standarden som DOM förväntas att leva upp till.

tror ni tjejer inte att VI MÄN har en social standard att leva upp till oxå.

lika lite som en fet ful kvinna får nårra snygga killar, får inte heller en fet ful MAN nårra snygga tjejer.

varför tror ni vi män springer till gymmet 5 dar i veckan??

o vi har en hel del sociala förväntningar på oss med.

hur många kvinnor säger inte: "min gubbe hjälper aldrig till med disken"
har ni NÅGONSIN hört:" äh, jävla kärring som inte hjälper till med o byta takpannorna"

o det här med att objektifiera kvinnan:

Ni objektifierar fan oss med, det kallas fysisk attraktion. and it goes both wats

all relkam o mode-grejer med kvinnor är INTE riktade till oss män, utan till er kvinnor.

o de där med size-zero, jag känner väldigt få killar som verkligen tycker ett vandrande spaggeti-strå e sexigt. dom enda 2 jag känner dom är själva väldigt långa o slanka i sin egen kroppsbyggnad.

o sist en inte minst så ÄR faktiskt kvinnokroppen vackrare ur e rent estetiskt perspektiv, än vad manskroppen är.

Kvinnokroppen har lena, mjuka linjer medan en manskropp har hårda, kantiga drag.

o de där med kroppsideal så har ni inget o sätta emot.

Ta o kolla på en gammal grekisk staty på en "Hjälte", en bild av hur en "riktig" man ska se ut.
inte helt olik den kropp brad pitt har i troja-filmen.

vi män har haft den bilden hängandes över oss sen antikens grekland!!!

skulle vilja veta er kvinnors synpunkter på de här.

känns liksom lite som att feminist debatten anser att män har gledit genom världshistorien o vi inte har nårra som helst förväntningar på oss.

o ni killar här på forumet som e glada för o kalla kvinnor för "slid-djur", ni kan hålla er undan denna tråden, vill inte ha ert idiotiska skitsnack här.
Citera
2011-09-18, 04:27
Medlem
Gick det dåligt på krogen ikväll? :-) Nä skämt åsido, jag delar dina åsikter!
Citera
2011-09-18, 04:29
Medlem
DaCriLLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sCaz
Gick det dåligt på krogen ikväll? :-) Nä skämt åsido, jag delar dina åsikter!

haha o ja tackar för ett gott skratt
Citera
2011-09-18, 05:04
Bannlyst
Håller med i vad du skriver. Problemet är att den målgrupp du främst adresserar (tokfeminister) finns inte på flashback. Men du kan gärna skicka detta som brev till Fi eller något och säga hur svaret blev.

Fast vad vill du då föreslå om du anser att vi män har det jobbigt med en massa sociala krav? Vill du köra feministernas race fast bli maskulinist och göra motsatsen för att bryta normen? Ärligt talat gillar jag ändå den roll vi snubbar förväntas ha, hellre det än kvinnornas, så länge man inte är en toffel
Citera
2011-09-18, 07:14
Medlem
DaCriLLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ashkenazim
Håller med i vad du skriver. Problemet är att den målgrupp du främst adresserar (tokfeminister) finns inte på flashback. Men du kan gärna skicka detta som brev till Fi eller något och säga hur svaret blev.

Fast vad vill du då föreslå om du anser att vi män har det jobbigt med en massa sociala krav? Vill du köra feministernas race fast bli maskulinist och göra motsatsen för att bryta normen? Ärligt talat gillar jag ändå den roll vi snubbar förväntas ha, hellre det än kvinnornas, så länge man inte är en toffel

Nej jag har inga problem med våra "sociala krav", gillar oxå den maskulina bild vi förväntas leva upp till.
springer själv på gym hela veckan i strävan efter den haha

nu e jag själv rätt maskulint byggd med väldigt "macho-maskulina" intressen.
men kan tänka mig att det e nog inte så kul för män som har 158 cm o 55 kilo ben att jobba med.

men tråden e faktiskt riktad till helt vanliga tjejer som har en åsikt i den feministvåg vi har ida.

sånna där radikalfeminister går de ändå inte att diskutera med.

min mening med tråden e bara att höra lite vad för åsikter vanliga tjejer har om oss män o dom sociala krav vi har att leva upp till.
Citera
2011-09-18, 08:12
Medlem
RosaRutigPennas avatar
Diskar gör man en gång om dagen (eller som hemma oss mig, 4 gånger om dagen), takpannor byts drygt var 40:e år. Du ser väl skillnaden?
Citera
2011-09-18, 08:40
Medlem
narlysimpeltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RosaRutigPenna
Diskar gör man en gång om dagen (eller som hemma oss mig, 4 gånger om dagen), takpannor byts drygt var 40:e år. Du ser väl skillnaden?

Skillnaden är att du saknar en diskmaskin
Citera
2011-09-18, 08:45
Medlem
RosaRutigPennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av narlysimpelton
Skillnaden är att du saknar en diskmaskin
Vilket gör att vi som sagt var måste diska drygt 4 gånger om dagen, taket fixas runt var 40:e år
Citera
2011-09-18, 08:51
Medlem
narlysimpeltons avatar
Citat:
Vilket gör att vi som sagt var måste diska drygt 4 gånger om dagen, taket fixas runt var 40:e år

Ja vi får ringa röda korset, FN och rocks så kan de komma och hjälpa dig med disken. Ni får väl stifta ännu en lag, kvinnodiskfrilagen
Citera
2011-09-18, 11:59
Medlem
rottenbones avatar
Eller så skiter man i den moderna sociala standarden och inser att man passar in i samhället likförbannat.

Du har mycket sant i det du skriver men har man lite jävlar annama spelar resten ingen roll.
Citera
2011-09-18, 12:00
Medlem
RosaRutigPennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av narlysimpelton
Ja vi får ringa röda korset, FN och rocks så kan de komma och hjälpa dig med disken. Ni får väl stifta ännu en lag, kvinnodiskfrilagen
Varför då?
Citera
2011-09-18, 12:12
Bannlyst
Citat:

Men tror du på allvar att inte männen diskar. Hur många män som tex fixar något att äta åt sig själv kräver eller förväntar sig att deras brud eller någon annan ska fixa det? Allvarligt nu svenska killar födda på 80-talet?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in