2011-09-17, 23:17
Medlem
Hej, det är något skumt med denna dator. Min flickväns pappa köpte den till henne för kanske en månad sen. Jag kan inge vidare mycket om datorer alls själv så jag kanske skriver ut onödiga saker men bare with me. ^^

Det är en HP Pavilion dm4 Notebook PC
Processor: Intel Core i5 CPU M 450 @ 2,4 2,4
RAM: 4gb
System: 64-bits windows 7

Det som är skumt är att när jag kör bredbandskollen så kan jag få mätningar mellan 1,2 mbit och som max 3,8mbit med ett 6mbits mobilt bredband ifrån telenor.
En vän till mig va över för ett tag sedan så gick vi in i enhetshanteraren och då hade jag 124 processer igång så vi gick in i msconfig, tog bort det som inte behöver startas upp när datorn gör det och nu har jag istället 84 processer igång. Alltså fortfarande väldigt mycket men det känns som att nästan allt är HP eller system relaterat.
Nu de senaste dagarna har det även börjat lagga nåt så fasansfullt mycket när jag spelar heroes of newerth något som det i alla fall va väldigt lite av för bara kanske 2 veckor sen, kan det vara spyware eller något sånt som drar ner datorn?

Tack så hemskt mycket för svar!
Säg bara till om jag ska posta någon mer information eller så (:
Ursäkta om jag lagt tråden på fel ställe.
Citera
2011-09-17, 23:21
Medlem
r0starNs avatar
Telenors mobila bredband är kasst, grattis till ett bra svar
Citera
2011-09-17, 23:25
Medlem
Flytande_argots avatar
Dra igång "Task managern" när du spelar och titta på vilken process som drar mest CPU-kraft?

Hur mycket ledigt utrymme har du på din systemdisk? (C: alltså - antar jag?).
Citera
2011-09-17, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flytande_argot
Dra igång "Task managern" när du spelar och titta på vilken process som drar mest CPU-kraft?

Hur mycket ledigt utrymme har du på din systemdisk? (C: alltså - antar jag?).
CPU:n går inte så väldans högt, brukar bara vara själva spelet. Stänger alltid av chrome och explorer när jag spelar. Men det ligger en svchost under på 110 000 kb. Låter väldigt högt tycker jag men känns inte som något jag kan ta bort?
Citera
2011-09-17, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av r0starN
Telenors mobila bredband är kasst, grattis till ett bra svar
Ja jag tänkte också det men tydligen skulle dom vara "bäst" på mobilt. Hur bra det nu är är väl en annan grej.. Men jag har det i datorn så går det något bättre. Ska byta till comhem snart då vi har det i väggen. Men det känns som att det inte bara kan vara bredbandet.
Citera
2011-09-17, 23:32
Medlem
Flytande_argots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FitYouHaffeFit
CPU:n går inte så väldans högt, brukar bara vara själva spelet. Stänger alltid av chrome och explorer när jag spelar. Men det ligger en svchost under på 110 000 kb. Låter väldigt högt tycker jag men känns inte som något jag kan ta bort?

110Mb är inte så farligt med tanke på hur mycket minne du har i burken. Men som sagt var, hur mycket ledigt utrymme har du på din C: då?
Citera
2011-09-17, 23:35
Medlem
Citat:
110Mb är inte så farligt med tanke på hur mycket minne du har i burken. Men som sagt var, hur mycket ledigt utrymme har du på din C: då?
Oj juste, glömde bort det. ^^
258 GB ledigt av 438 GB
Blev precis lite fundersam till hur fan det kan vara så mycket upptaget dock. Hmm.
Citera
2011-09-17, 23:44
Medlem
Citat:
Oj juste, glömde bort det. ^^
258 GB ledigt av 438 GB
Blev precis lite fundersam till hur fan det kan vara så mycket upptaget dock. Hmm.
Kollade igenom och insåg att det är nog mycket möjligt ifs. :b
Citera
2011-09-17, 23:53
Medlem
Flytande_argots avatar
Verkar tyvärr vara ett jävligt klent grafikkort i din burk. Kolla på det här jämförande testet:

http://www.laptopmag.com/review/lapt...Mark%20Vantage

Men jag lär tillägga att jag inte på något sätt är expert inom det här området. Utan det här är bara vad jag läst mig till sedan du postade tråden.
Senast redigerad av Flytande_argot 2011-09-17 kl. 23:55.
Citera
2011-09-18, 00:04
Medlem
Citat:
Verkar tyvärr vara ett jävligt klent grafikkort i din burk. Kolla på det här jämförande testet:

http://www.laptopmag.com/review/lapt...Mark%20Vantage

Men jag lär tillägga att jag inte på något sätt är expert inom det här området. Utan det här är bara vad jag läst mig till sedan du postade tråden.
Aaah, det va ju lamt haha. Då kanske det inte finns så mycket man kan göra. Men jag tycker ändå det är konstigt att jag inte haft lika mycket lag hela tiden utan att det verkligen har kört en sky rocket de senaste dagarna.

Tack så väldans mycket för din hjälp!
Citera
2011-09-18, 00:11
Medlem
Flytande_argots avatar
Citat:
Aaah, det va ju lamt haha. Då kanske det inte finns så mycket man kan göra. Men jag tycker ändå det är konstigt att jag inte haft lika mycket lag hela tiden utan att det verkligen har kört en sky rocket de senaste dagarna.

Tack så väldans mycket för din hjälp!

Fast testa att ställa ner upplösningen då? Jag menar, kolla på testresultatet för WoW? En framerate på 61 vid autodetect är ju helt okej medan 13 är ospelbart i native-läge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in