2011-09-17, 20:03
Medlem
Falconbacks avatar
Jo självklart om man har kanske finskjorta eller något sånt, men om man har en billig rutig flanellskjorta, med t-shirt under, eller inte riktigt knäppt hela vägen - http://dressmann.com/novus/upload//b...cleane3(2).jpg som den i mitten.

OBS: Kommentera inte att det är dressmann, för det skiter jag i, det var bara en bra exempelbild.

Vad tycker folket?
Citera
2011-09-17, 20:07
Medlem
Goldmanns avatar
Flanellskjorta kan du ha ostruken. Dvs om den inte ser ut som om du har sovit i den några nätter.
(men INTE INTE INTE från Dressman )
Citera
2011-09-17, 20:14
Medlem
AIKDaniels avatar
"Fin"skjortor ska vara strukna
Flanellskjortor behöver inte vara strukna, tycker att dessa är snyggare när de inte är strukna.
Citera
2011-09-17, 20:29
Medlem
Finskjorta struken fulskjorta inte struken. Se bara till att dra den i vått tillstånd,spec bröstfickorna de har en tendens att dra ihop sig. Håll magen i trim,alla skjortor ser ut som fan om magen vill hoppa fram emellan knapparna.
Citera
2011-09-17, 21:32
Medlem
Suck...

Bara på flashback...

Nej man kan inte kategorisera skjortor i "fin" och "ful".

Det beror helt och hållet på materialet i skjortan.

Det finns "finskjortor" som är "skrynkelfria" och som därför inte alltid behöver strykas efter tvätt.

Det beror helt och hållet på materialet skjortan är gjord av.

Någon som kan matieralvetenskap bättre än jag får gärna utveckla.
Citera
2011-09-17, 22:10
Medlem
BilboBus avatar
Jag äger bara två festliga skjortor, dessa två har jag alltid helt uppknäppta och uppkavlade armar, blir ngn sorts "beach-look" då - dessa stryker jag självklart aldrig, i brist på ork.

Att ha väl-strukna och fina skjortor finns inte i min värld, trivs inte alls i det och man ser ut som någon uppstoppad tok, åtminstonde jag och man ska ju klä sig i kläder som man känner sig beväm i.
Citera
2011-09-17, 22:17
Medlem
Stiltons avatar
Strykfria skjortor, något man i min mening bör hålla sig ifrån. De jag provat har inte hållit i närheten samma kvalitet som de i vanlig bomull utan non ironing-egenskaper. Och ja, man ser skillnad på en struken skjorta och en "strykfri".
Citera
2011-09-18, 16:56
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stilton
Strykfria skjortor, något man i min mening bör hålla sig ifrån. De jag provat har inte hållit i närheten samma kvalitet som de i vanlig bomull utan non ironing-egenskaper. Och ja, man ser skillnad på en struken skjorta och en "strykfri".

Strykfria skjortor existerar inte utom möjligen för den kundkategori som handlar sina kläder på Coop eller Utförsäljningsboden i Sjöbo.

En skjorta skall alltid strykas oavsett material och kvalite. Att gå ut med en ostruken skjorta är ett stilbrott av samma dignitet som att gå ut med gylfen öppen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in